-Seri katil kabul kuralları-

1.9K 53 18
                                    

Bir katilin seri cinayetler işlediğini kabul edilmesi için ABD'ye göre şu kriterleri taşıması gerekir:

• Günlük yaşamını devam ettiren kişiler olmalıdırlar.(Akıl hastaları seri katil sayılmaz)
• En az 3 cinayet aynı yöntem, silah ve benzer törenle işlenmiş olması gerekir.
• Kurbanlar genellikle tanınmamış kişiler arasından seçilmesi.
• Çoğunun çocukluğunda kötü muameleye veya tecavüze uğraması

Her çok sayıda cinayet işleyen seri katil olamaz. Örneğin; ani bir cinnetle önüne gelen öldürenlere ya da terör amaçlı toplum katliamı yapanlara veya suç örgütü adına adam öldürenlere de seri katil denmez. Ayrıca seri katiller durdurulana, ölene ya da misyonunu gerçekleşene kadar cinayet işlemeye devam edene denir.

Seri katiller genelde akıl hastası sayılmazlar ve cezai sorumlulukları vardır. Bu kişilerde genelde karakter ve kişilik bozukluğunun bulunduğu söylenir.
Bütün ruhsal bozukluklar evrenseldir. Ancak bunun dışavurumu ülkeden ülkeye, kültürden kültüre değişmektedir.

Birçok seri katil cinayetten sonra bir sakinleşme dönemine girer. Buna "Colling down" denir. Bu durumda cinayeti hafızasında taze tutabilmek için hatıra alırlar. İstisnalar dışında genelde tek başına cinayeti işlerler, ölülerin etini yiyebilirler ve ölü sevicilikten hoşlanabilen tiplerdir. Aşağılık duygusuna sahiptirler. Çocukluk döneminde cinsel tacize uğramış olabilirler. Seri katillerin %90' u erkektir.

Erkek seri katillerin birçoğu çocukken cinsel tacize uğramış. Birçoğuna kız kıyafetleri giydirilmiş. Mesela Charles Manson'un çocukluğunda amcası tarafından okula etekle yollanması ve sürekli olarak "Birgün sen de erkek olmayı ve kavga etmeyi öğreneceksin" diye alay ettiği anlatıyor.

Doktor seri katiller de vardır. Bunların öldürme güdülerinin altında yatan neden psikiyatristlere göre; kontrol etme arzusu yani gücü elde tutma isteğidir. Bir başka deyişle kimin yaşayıp kimin ölmesine gerektiğine karar verme güdüsü.(Tanrı Sendromu)

Seri katiller üzerinde Hollywood filmlerinin etkisi de mevcuttur. Bu tür filmler bir seyirci patlamasıyla incelenir. İnsanlar onlardan kahramanlar bile yaratabilirler. Bu filmler seri katillere kılavuz olur, hatta türlü fantezilerin kafalarına yerleşmesine sebep olur.

Yapılan bir araştırmaya göre seri katilerin hepsinin ortalama zekâ düzeyinin üstünde oldukları saptanmıştır. Kurbanların seçiş biçimleri, kusursuz cinayet planları ve arkalarında hiçbir ipucu bırakmama konusundaki özenleri onların zeka düzeyini ortaya koyuyor. Uzmanlar seri katillerle ilgili iki temel özellikleri üzerinde birleşiyor; sadizm ve seksüel şiddet. Kurbanlarına rahatsız etmeden yaklaşıyor, sözlü iletişim kurduktan sonra onları rahatlıkla öldürebilecekleri bir alana götürüyorlar. Cinayetlerini, genellikle cinsel ağırlıklı bir işkenceden sonra gerçekleştiriyorlar. Kurbanlarını kendilerine ait bir silahla öldürdükten sonra arkada iz bırakmamaya özen gösteriyorlar.

Kurbanlarını asla cinayet mahallinde bırakmıyorlar. Uzmanlar, bunu "cesedin bulunmasını engellemek ve güvenlik güçleriyle alay etmek" şeklinde açıklıyorlar. Güvenlik güçleriyle alay etmeye karar veren katiller, cesetleri şehrin en işlek yerlerine, park, karayolu, gibi kolay bulunabilecek yerlere taşıyorlar. Polisin hangi yöntemlerle cinayeti çözmeye çalıştıklarını bildiklerinden gelişmelerini medya aracılığı ile takip etmeye büyük özen gösteriyorlar. Bu arada medya aracılığıyla da gelişmeleri takip ederek, yakalamamanın çaresini arıyorlar.

ABD'de her yıl 35'in üzerinde seri katilin cinayetler işlediği, seri cinayetlerin sayısı her geçen gün arttığı tahmin edilmektedir.

-Alıntıdır


Creepypasta Hakkında Yanlış BilinenlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin