Niet gepland

121 6 0
                                    


Lachend komen Chloë en Lexi de trap af. Samen wandelen ze de deur uit. "Bedankt voor de leuke nacht." knipoogt Chloë.
"Wie zegt dat die hier al moet eindigen?" Lexi trekt Chloë dicht tegen zich aan. Haar tong streelt de onderlip van Chloë. Haar mond gaat langzaam open. Hun tongen spelen met elkaar. Zachtjes duwt Lexi het lichaam van Chloë tegen de muur die tegen over haar voordeur staat. Haar hand glijdt onder het Chloë's T-shirt. "Ooooh...Lex..." kreunt Chloë zachtjes wanneer haar hand over haar borst streelt. "Ik zei toch dat het hier niet moest eindigen..." zegt Lexi speels.

"MAAR VOOR MIJ WEL!" Een seconde later voelt Lexi hoe een zak met bagels tegen haar hoofd landt. Lexi trekt haar hand terug van onder het T-shirt van de vrouw voor haar. Verbaast kijkt ze in de richting van waar de bagels en de stem afkomstig zijn. "Demi? Maar we zouden elkaar toch pas deze avond zien?" vraagt Lexi verbaast die een stap in de richting van Demi zet. Chloë trekt snel haar kleren recht en probeert zich een houding te geven. Maar ze voelt dat ze niet welkom is door de vrouw, die met tranen in haar ogen, voor Lexi staat. "Lexi, ik..... Ik ga maar..."
"Chloë wacht..." Lexi wilt achter Chloë aan gaan, maar de blik in Demi haar ogen spuwen vuur, ondanks de tranen die over haar wangen rollen. Ze ziet hoe Chloë in haar wagen stapt en in de verte verdwijnt. Opnieuw richt ze haar aandacht op Demi. "Het spijt me Demi. Ik dacht echt dat wij pas in de avond hadden afgesproken."
"NIET TE GELOVEN! IK WOU JE NOG KOMEN VERRASSEN MET EEN ONTBIJT! MAAR BLIJKBAAR HEB JIJ HET JOUWE AL GEHAD!" De vinger van Demi prikt in de borstkas van Lexi. "Demi...ik..."
"WAT? KOM VERTEL! IK BEN BENIEUWD WELK EXCUUS JE KLAAR HEBT."
"Excuus? Demi, ik heb nooit gezegd dat wij exclusief waren. Dat heb ik toen, die avond, bij jou thuis, nogmaals gezegd."
"Ik dacht met dat je thuis in tranen op mijn zetel zat... Die avond dat je bent gebleven... De volgende ochtend wou je niet vertrekken...." snikt Demi. Boos veegt ze haar tranen weg. Lexi wilt haar helpen met haar tranen, maar bruut slaat ze haar hand weg. "Het spijt me Demi. Ik wou ook blijven. Maar..."
"Ik ben gewoon de idioot die dacht dat ik Lexi Leroy haar hart had gewonnen."
"Het spijt me Demi. Het spijt me verschrikkelijk dat ik je die indruk gaf. Ik doe niet aan relaties. Ik kan je niet geven wat je van me verlangt. Ik... Ik..."
"Flauw excuus ja! Ik had je reputatie moeten geloven. Maar nee. De idioot, die ik ben, die volgt haar hart. En luistert niet naar wat anderen zeggen. En opnieuw trek ik aan het kortste eind! Jij wou gewoon een streepje trekken achter mijn naam. JIJ wou het gewoon gedaan hebben met DE Demi Lovato. Is dat het? Neuken met Demi Lovato? Zodat je trots tegen je vrienden kan zeggen dat ik op je heb gelegen?! Wel je mag een streepje achter mijn naam zetten! Ik hoop dat je fier erop bent!!" Met een waterval aan tranen, draait Demi zich om en loopt naar haar auto. "DEMI! LUISTER NOU!" Lexi loopt haar nog achterna. Maar vergeefs. Wanneer ze eindelijk bij de wagen aankomt, vertrekt die met gierende banden. Net op tijd springt Lexi uit de weg of Demi had haar voeten gelijk gemaakt met het asfalt. "VERDOMME!" vloekt Lexi terwijl ze trapt in de lucht. "Problemen?" vraagt een stem achter Lexi. Het is haar beste vriend die op het luide lawaai is afgekomen. "Ach... Gewoon Demi die mij met Chloë heeft gezien..." mompelt Lexi. Chris volgt zijn beste vriendin opnieuw terug naar binnen. "Ik had je gewaarschuwd Lex."
"Ja ja... En ik heb haar duidelijk vertelt dat dit niet meer is dat gewoon plezier hebben. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?"

"Lex, het is niet dat je kan kiezen op wie je verliefd wordt. Wie je hart kiest..."

"Ze wist waaraan ze begon Chris. En nu kan ik mijn verontschuldigingen nog eens gaan aanbieden bij Chloë. Ik hoop dat Demi haar niet heeft weggejaagd. Ze is veel te goed in bed..." grinnikt Lexi. Een diepe zucht van Chris volgt. "Wat?"

"Is dat je grootste zorg? Dat Demi Chloë heeft weggejaagd?"
"Ja! Wat anders?" De ogen van Lexi vormen zich tot spleetjes. Ze heeft geen zin in waar Chris op doelt. "Het schuldgevoel dat nu over je gezicht heerst."
"Schuldgevoel over wat?"
"Over het feit dat je Demi zwaar hebt gekwetst. Dat jij weer iets hebt stuk gemaakt uit bescherming. Omdat jij jezelf niet opnieuw kwetsbaar wilt opstellen."
"Dat is niet waar! Ik voel me schuldig over Chloë die dit allemaal moest zien..."
"Het is maar wat je zelf wilt geloven..." Met die laatste wijze woorden laat Chris Lexi alleen achter in de living. "Ik? Schuldgevoel? Om Demi? Pfff... Waar heeft die het over..." mompelt Lexi tegen zichzelf. Ze toetst het nummer van Chloë in. "Hoe komt hij er bij? Doet het me pijn haar zo te zien? Natuurlijk! Wou ik dat wat daarnet was gebeurd terugspoelen? Absoluut! Zit het me dwars dat ik haar hart heb gebroken? Ja..." Verontrust door haar eigen antwoord, zakt Lexi in de zetel. Zou Chris dan toch gelijk hebben? Ben ik dan toch verliefd? NEE! Je ziet spoken Lexi! Chris heeft iets in je hoofd gestoken dat er niet is. Lexi Leroy wordt NIET verliefd!!

Snel schudt ze haar hoofd heen en weer om de angstaanjagende gedacht te laten verdwijnen. Het idee alleen al dat ze mogelijks verliefd is op Demi, jaagt haar angst aan. Een gevoel die ze al zo lang niet meer heeft gevoel. Iets wat haar zoveel pijn heeft veroorzaakt. Iets wat haar voorgoed heeft verandert. Iets wat ik niet opnieuw wil meemaken. Driftig drukt ze op het groene telefoontje en brengt de gsm naar haar oor. "Chloë, hallo Lexi hier. Nogmaals, het spijt me van daarnet. Demi wist perfect... Oh je vind het niet erg? Nee natuurlijk ben ik niet van mening verandert. Deze avond? Ja natuurlijk ben ik vrij. Breng maar mee waar je zin in hebt. Ik eet alles. 19 uur? Ideaal! Tot straks!" Een grote glimlach speelt op Lexi's lippen als ze het gesprek wegduwt. 

The addiction of her lips (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu