Deel 1

2 0 0
                                    

Mijn blik daalt af van mijn schoolwerk en dromerig staar ik naar buiten. Hier is het beter. Hier kan ik rust vinden. De rust die ik heel mijn jeugd gemist had. Ik denk terug aan mijn ouders en aan mijn moeder haar warme lach. En plots knal... weg was haar lach. De ik zag de auto in vlammen opgaan. Een traan rolde over mijn wang en raakte mijn wiskunde schrift.

Opslag waren mijn papa en kleine zusje uit het leven genomen. Wie had ooit gedacht dat een ritje naar de zee zo fataal kon eindigen.
Ik zie mijn mama nog liggen in het hospitaal bed.. een warme maar eenzame stem die tegen mij sprak. "Omring je met de juiste mensen en je zal het juiste pad op gaan, ik hou van je" toen had ze haar ogen gesloten.

Ook ik had moeten vechten om niet zoals haar van verdriet de sterven...
hier zat ik dan ergens ver buiten de stad. Afgezonderd van al wat mij kon kwellen.

Ik zucht diep. Ik heb veel werk om het bedrijf van mijn vader verder te zetten. Die had me altijd verteld dat ik zeker slim genoeg was om het op een dag van hem over te nemen.. maar wie had ooit gedacht dat die dag eerder zou komen dan verwacht.

Ik word uit mijn gedachten gehaald door mijn Gsm die rinkelt. "Hallo met Alice "
"Mevrouw, er is iets mis gelopen op de informatica dienst van het 3de verdiep. We zouden uw handtekening nodig hebben om de juiste technieker te kunnen laten komen.
Zou u eventueel kunnen komen morgen?"

"Ja hoor regel alles tegen wanneer ik er ben en maak mijn bureau klaar want ik zal een paar dagen blijven tot alles is opgelost"

"Is goed mevrouw, ik zal uw bestuurder bellen en een hotelkamer reserveren"

"Oké bedankt jul tot morgen"

"Tot morgen mevrouw"

Zucht... ik sla mijn boek dicht en start met het pakken van mijn koffers.
Ik neem een paar outfits mee en kruip in mijn bed

Every day is a fresh startWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu