Amikor magamhoz tértem a kórházi ágyamban feküdtem. Újra a zubbonyt viseltem és az ágyhoz voltam kötve. Odakint esett az eső és varjak károgtak.
Az egyik beteg énekelt, a másik sírt, a harmadik sikítozott. Végig, egész este. Nekem hangtalanul folytak végig a könnyeim az arcomon. Evelinre gondoltam. Mi lehet vele? Vajon tudja, hogy hol vagyok?
Reggel két nővér jött cserélni a pelenkákat.
- Ma csoportterápia lesz a kisteremben! Mindenki oda megy a reggeli után! - kiabálta Andrea nővér.
Behozták a reggelit. Borzalmas íze volt. Meg sem ettem.
- Induljon mindenki a kisterembe! - kiabálta ismét a nővér.
Rengeteg szék volt a teremben. Kört alkotva voltak elhelyezve a terem közepén. Belépett Vulin doktornő.
- Jó reggelt! - üdvözölt minket.
- Jó reggelt Vulin doktornő! - mondta mindenki egyszerre.
A kör közepére állt.
- Foglaljanak helyet! A mai témánk a szerelem. Tegye fel a kezét az, aki volt már szerelmes!
Sokan felemelték a kezüket köztük én is.
- Lerakhatjátok! Úgy látom, hogy itt elég sokan voltatok már szerelmesek. Megtudná valaki fogalmazni, hogy milyen érzés a szerelem?
Egy fekete hajú, szép arcú lány felemelte a kezét.
- Hallgatunk Luca! - mondta Vulin doktornő.
- Amikor szerelmesek vagyunk valakibe, akkor izgatottak leszünk annak a személynek a közelében, akibe szerelmesek vagyunk és gyakran szeretnénk vele lenni.
- Helyes! Csak ennyit érzel, ha szerelmes vagy?
- Nem.
- Még mit?
- Szeretném megérinteni, megcsókolni a száját, simogatni a testét.
- Tudod, hogy ezt hogyan nevezzük?
- Nem.
- Ezt vonzalomnak hívjuk. Most szűkítsük le a kört! Kinek volt már párkapcsolata?
Felemeltem a kezem én is.
- Balázs! - szólította meg az egyik fiút.
- Igen? - kérdezett vissza.
- Úgy láttam, hogy te felemelted a kezed. Neked volt már párkapcsolatod?
- Volt.
- Mit csináltatok a barátnőddel?
- Elmentünk randizni, együtt néztünk filmet...
- És még?
- Ühm...
- Nem szexeltetek?
- De.
- Erre akartam kilyukadni. Anna! Sorold fel, hogy mit szedtünk eddig össze a szerelemről!
- Ha szerelmesek vagyunk valakibe, akkor azt onnan tudjuk, hogy izgatottak vagyunk a közelében és gyakran szeretnénk vele lenni. Megakarjuk érinteni, megcsókolni a száját és simogatni a testét. Ezt az érzést vonzalomnak nevezzük és ez általában együtt jár a szerelemmel. Ha párkapcsolatban vagyunk, tehát a másik viszonozza az érzéseinket, akkor a kapcsolatnak része a szex is.
- Nagyon jó! Van még egy fontos kérdésem! Csak egy nő és egy férfi lehetnek szerelmesek egymásba?
- Nem! - feleltem.