"Hai " tegur Wan atau Redzwan .
Eh jap aku cam kenal laki ni hm familiar la muka dia .
" Hai , siapa eh ? btw saya cam pernah nampak awak sebelum ni " ujar Mia
" Memang la pernah nampak alaa sayala kawan Afiq sepupu awak tu yg datang cafe haritu ingat tak ?"
"Oh ye2 , ok so what are u doing here ?" balas Mia dengan senyuman lalu menampak lesung pipit di sebelah kanan.
Ya allah bidadari ke apa ni ?
"Eh takde eh , saje ambil angin kat pantai pastu terjumpa bidadari "
"Eh mana ada la bidadari kat pantai ngarut eh " Ujar Mia sambil ketawa .
"Adalah , yang depan saya ni lah bidadari " Kata kata Wan membuatkan ketawaku terhenti .
"Hm jap nak chia chia la " lalu menyambung kembali ketawa ku . Lalu mengangkat telefonnya yg berdering itu .
" Hm Wan , i think i need to go . Ada hal kat cafe so see you again yah " ujarku
" Yah , itsokay takecare ye MiaKu " balas Wan dalam senyuman
" You too "
Redzwan melihat Mia berlalu dan berkata "Andai saja kau milikku akan ku kutipkan bulan dan bintang untukkmu " ceh jwangg.
----------------------------------------------------------"Adui apahal jalan jem sgt ni , bukan waktu balik kerja pun " ujar Mia sambil membelek jam tangannya .
Untuk mengisi kebosanannya di dalam kereta dia memasang radio sambil mengikuti rentak lagu Original Sabahan yang dimainkan oleh DJ . Sambil-sambil itu dia juga membelek telefon dan menscroll instagram miliknya . Lekas dia menoleh ke kereta sebelahnya apabila kereta itu menarik minatnya kerana berwarna maroon gaisss . Pemandunya pun tidak kurang handsome adui cair pulak kita tapi macam pernah tengok desis hatinya.
Ehh !
Malik ? Ohmaigad adakah ini jodoh ? ceh heheh
Tetapi hatiku seperti dirobek apabila ku lihat di sebelahnya , seorang perempuan yang agak ku kenali eh jap dia la yang tolak aku masa kat KFC . 'eee kurang ajar punya minah , kau tunggu apa aku nak buat ' desis hati Mia .
Aku mengambil plastik yang masih berisi tembikai susu yang baru di beli ok. Lalu ku ikat dengan sekuat-kuat nya dan mencampakkannya ke kereta sebelah dan tak lupa untuk aku memakai topi dan spec mata yang khas ku sediakan di kereta .
"eeeee apa ni ew baby you tengok " rengek Sue .
" Siapa buat ni babe ? " soal Malik
" Tu ah org sebelah , dia pikir I ni apa ? ew pls serang dia untuk I " ujar Sue sambil mengelap bajunya yg berwarna putih gaiss
" Oi orang sebelah takde mata eh ? main buang sesuka hati kau je pikir kitaorang ni apa ?" ujar Malik panas hati apabila melihat buah hatinya itu masih lagi merengek kotoran itu tidak mau hilang . Ew pls la author pula geli tulis 😂
" Eh saya tak perasan la encik , saya pikir saya buang kat tongsampah maybe sebab encik dan pengarang jantung encik ni kembar sampah kot tulah saya terbuang kat sini " nah ambil kau sedas ayat Miana Izzmin . Lalu kereta Mia meluncur laju dan meninggalkan 'lovebirds' itu terkulat-kulat disana .
'kurang ajarnya ' desis hati Malik .
-----------------------------------------------------
"Hello semua pekerjaku yang disayangi " ujar Mia dengan senyuman yang tidak lekang ni mulut .
" Hei bos Mia , mood happy je selalunya tak on mood happy " ujar pekerjanya yang bernama Jiqah . Oh lupa nak bagitahu ingat tak Anis ? Dia dah berhenti kerja sebab parents dia tak bagi kerja sambil sekolah yala kan , masa dia kerja tu cuti sekolah and yah dia masuk tg 6 or Pra-U .
"Eh takda la Jiqah , beshe beshe je ni " ujar ku dengan tenang .
" Yela bos , pape roger eh saya nak ambil order kat depan tadaa bos comel " balas Jiqah sambil menyelitkan pujian , ceh kembang eh kau Mia .
Aku terus berlalu ke kaunter untuk meneruskan kerja tergendala tadi .
"ehemm "
Ok , suara garau auch cair la pulak HAHAHAH ingat Malik la Mia eh salah .
" Yer encik , ada apa- apa boleh bantu ?" ujarku seraya menoleh kepada pelanggan tersebut. Ok memang masin betul la hati aku ni thatt mann is Malik dan him lookk very handsome dengann seluar jeans ketat but tak ketat sgt berwarna hitam dan memakai baju dgn warna yg sama beserta jaket jeans , Ohmaigad him very hot with that outfit .
" Dah habis tilik seluruh badan aku ke ? Ada yang koyak ke ? " ujarnya dengan suara yang hm u know dingin dan kasar sangat .
" Eh maaf la ye , i'm just shock and feel a little bit weird " ujarku dengan laju untuk menutup gugup .
" Apasal pula kau nak terkejut ? "
" because aku tak percaya yang bidadari ada versi lelaki then dia tengah berdiri depan aku " laju je Mia mengeluarkan ayat padunya ambek kauu!!
" Huh ? kau pikir laku ke ayat kau ni gemuk ? blah la " ujar Malik sambil melangkah keluar dengan muka yang agak merah i can't guess marah ka malu ? but kalau malu , adui comelnyee diee . Sah Mia dah gila .
" Dasar tak sedar diri dengan gemuknye nak try aku ingat laku ke ? Tapi .... Hm " kutuk Malik dan akhirnya tersenyum sinis .
Something fishy here gaiss , ok teruskan support aku ah jan kecam2 eh maklum baru lagi ni but if you gais ada idea , mind to share ? HEHEHEHHE .
so shall we go to next bab .
YOU ARE READING
Aku Menyesal ( OG )
Randomnda ku pandai membuat sinopsis tapi baca saja tah ba cerita ku ani .