Part 7

92 4 1
                                    


Pagi itu , aku seperti biasa pergi ke cafe dan menjalankan rutin seperti biasa . Hm MALIK , lama tak dengar cerita pasal dia aku rindu la pulak . eh apa kau ni Mia adui . Tengah - tengah mengelamun ni adala pulak orang kacau daun hm .

" Er boleh saya jumpa owner cafe ?" ujar perempuan itu . Aku terus mendongak untuk melihat siapa gerangan yang mencari aku . Ok muka cam familiar eh jap !

" Kak Linda ? right ? " Soal ku .Yah dah lama tak jumpa sebab dari kejadian tempoh hari dia terus keluar ja dari cafe masa aku jalan jadi tak sempat jumpa . Kak Linda tersenyum .

" Yah , itsme . Can i know u name chubby girl ?" soalnya . Aku rasa macam dia nak berbual lama lalu aku pun mempelawa dia duduk di meja paling hujung dia cafe aku .

" Hm nama saya Miana Izzmin , just call me Mia ja eh " ujar ku seusai duduk . Kak Linda itu tersenyum lagi .

" Akak datang nak minta maaf pasal kejadian tempoh hari yah u know ? Akak tak dapat kawal emosi masa tu bila nampak perempuan tu selamba ja lalu depan akak , once again akak minta maaf banyak2 eh ada apa apa yang rosak tak kat cafe ni ? Akak ganti eh " ujarnya dengan muka yang hm u know agak mendung .

" Eh tak payah kak , takda yang rosak everything is fine tapi akak ok tak ? " aku cuba bertanya.

" Nak cakap okay tu tak la , nak cakap tak okay pun tak tapi macam ni la jadi janda muda kan ? Kena la harungi hidup hehehhe " ujarnya dan ketawa untuk menutup kesedihan barangkali.

" Sabar eh kak , i know u can be strong " sokongku memahami perasaan Kak Linda , Tidak semena-menanya dia menitiskan airmata.

" Akak tak tau nak buat apa dah sekarang tergamak dia ceraikan akak untuk perempuan tu , akak sanggup tinggalkan kerjaya akak  untuk bersama dia Mia tapi dia buat akak macam ni Mia iskk ...... Isk " Luah Kak Linda dan aku pun bersimpati dengan luahannya.  Yah aku cuba memahami perasaannya walaupun aku tak pernah mengalaminya.

" Sabar la kak , mungkin ini dah takdirNya tiada jodoh akak antara dia  saya doakan mudah-mudahan ada kebahagiaan yang menanti akak di masa hadapan" ceh ayat aku macam bahagia sangat , Kak Linda tersenyum . " Terima Kasih Mia " ujarnya .

" Akak balik dulu la ya and again thank you Mia comel " ujarnya sambil mencubit pipiku . Aku tertawa comel je akak Linda ni yela la dengan wajah yang kemerahan selepas menangis dan wajah semacam kacukan  eh eh  .

" Eh akak balik naik siapa ? Akak drive ke ?" Soal ku . Yela dengan emosi yang tak stabil takkan la Kak Linda nak memandu .

" Oh tak , adik sepupu akak yang ambil , dia cakap dia nak jumpa akak" ujarnya melegakanku .

Honn .honn honn

" Kak Lin , masuklah " ujar adik sepupunya . Ok lah malas cakap banyak guess who ? Malik gais .

" Ah tu adik sepupu akak dah sampai , jumpa lagi eh Mia " ujar Kak Linda sambil melambai . Aku membalas lambaian itu dan menghantar pergerakan Kak Linda dengan mata sehingga ke dalam kereta dan mata ku bertembung dengan Malik yang sempat mengenyitkan mata dan berlalu pergi . What ?

" Ya allah betul ka apa aku nampak tadi ? Dia kenyit mata ?! What ?! Aku ada masalah mata ka? " bisikku terhadap diri sendiri .

-------------------------------------------------

Aku berada di dalam bilik dan masih angau memikirkan Malik . Kenyitan matanya mampu mencairkan hatiku setiap kali aku terbayangkan kejadian itu. Ya Allah aku ada masalah hati ni HAHAHAHAHAHAH .

pittt !.... pittt...!

Bunyi chat sampai . Mia terus membuka telefonnya .

Malik : Hai awak ! 😊

What daa ?! Nak tahu kenapa Mia tau itu Malik sebab dia dah siap siap save no Malik haritulagi . Dengan ragu- ragu aku membalas chat itu.

Mia : ya hai ? siapa ni ?

Balasku pura pura tidak mengenali pemilik nombor itu.

Malik : Ni saya Malik ? Awak kenal
              kan ?

Mia : oh awak . Kenapa eh ?

Malik : Saya nak cakap something kat awak ni .

ok aku berdebar siot HAHAHAHHAHA.

Mia : yah ? what is it ?

balasku dengan senyuman tak lekang di bibir.

Malik : ermm can we met tomorrow at u cafe ? boleh tak ?

Mata ku terbuntang .What thee ?! Malik nak jumpa aku ?! Seriously la ?!

Mia : Hm boleh ja , 9 pagi eh .

Balasku terus mencampakkan telefon ke atas katil dan menyembamkan muka ke bantal huh Omgg! Perasaan ni rasa nak bagitahu satu dunia crush chat . Dan Mia terlena bersama bayangan Malik .

---------------------------------------------------
CAFE MIANAMUKS.

Pagi itu Mia memasuki cafe dengan awalnya , dan mengenakan baju kurung berwarna soft pink , so cute hehehe .

"Wah bos ke ni ? " Sapa Azrul iaitu salah satu stafku .

" Yela saya la ni , kenapa ? " Tanyaku hairan . Yela pelik sangat ke pakai baju kurung ? Lagipun hari jumaat so okay ja la kan ?😀

"Takde la bos tadaa buat kerja luks " ujar Azrul lalu berlalu ke dapur . Aku mengelengkan kepala dan berlalu ke kaunter .

"Excuse me ? Boleh ambil order saya awal tak ? Saya ada meeting after this ?" ujar saudara yang berdiri di depan kaunter sekarang ini .

" Maaf encik , saya harus siapkan order client lain dahulu baru saya siapkan order encik yer " ujarku penuh sopan wuh dan tidak memandang wajah pemilik suara di hadapan .

" Kalau macam tu , boleh saya teruskan meeting saya dulu la , should we Mia ?" Ujar saudara itu lagi . Wait ?! Adakah..............

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 04, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku Menyesal ( OG ) Where stories live. Discover now