Aku turun untuk pergi ke cafe pada pagi itu .
"Mia meh breakfast dulu ibu masak nasi lemak fav kamu ni " panggil Datin Salmah. Terus aku menukar langkah ke dapur sebaik saja terdengar makanan fav aku dimention . Aduh bahagia hidup .
Ibu melihat aku sambil tersenyum lalu berkata " Aih kamu asal dengar je makanan fav dia terus laju langkah tu "
" Ala bu bukan selalu ibu masak kan ? heheheh "
"Yela tu , ah bila nak slimkan badan ni ? kamu tu anak dara Mia nanti takde siapa yang nak ibu kahwinkan kau dengan Kudin anak Mak leha kat kampung tu" bebel Ibu . Aku langsung mempamerkan riak kosong. Zero Feel keh .
"Agak-agak la Ibu nak ada menantu gigi rongak eh tak nak la Mia " Ujar ku dan terus menyalam Ibu untuk pergi ke Cafe .
Datin Salmah mengeleng kepala sambil melihat sikap anaknya yang tidak dapat mengawal nafsu makan itu .
Aku hanya diam dan berlalu ke cafe .
"Hei adake Ibu nak kahwinkan dengan Kudin gigi rongak tu aih nasib bini dia la dapat suami gitu eh ya allah ngumpat pula aku " bebel ku sendirian sambil mencari telefon di dalam beg .
Bukkk .
Yah aku terlanggar orang adui matilah dahla baju dia basah sebab aku tertumpah air dia aih.
"Weh kau buta ke gemuk ? Adui habis basah baju aku , camna nak jalan dengan baju basah ni ? Tulah lain kali jalan tengok depan la bodo dahla cam anak gajah hei kalau bagi kau kat aku belum tentu lagi aku nak buat bini la " tengking Malik yah lelaki itu ialah Malik .
Mia terdiam di tempatnya berdiri , terpaku dengan ayat yang baru Malik lontarkan tadi , tubir matanya panas dan penuh dgn air tinggal tumpah saja lagi membasahi muka . Yah dia terhiris hati walaupun dia yang salah tapi haruskah Malik menghinanya sebegitu .
"I'm sorry " Ucap Mia dan berlalu pergi ke dalam cafe dengan menitiskan airmata .
Eh tu bukannye sepupu Afiq ke ? Aku cakap teruk sangat ke tadi sampai dia menangis ? Ah biarla dia dasar gemuk gajah habis baju aku ni aih . Kena call Sueraya ni aku dtg lambat sikit .
"Hello sayang , i datang lambat sikit eh ada hal jap " ujar Malik kepada girlfriendnye iaitu Sueraya model antarabangsa dan yang memperagakan pakaian syarikat bapa Malik , Dato' Ismail.
"Eh u ni asal dating je lambat u pikir i patung ke nak kene tunggu u 24 jam , i pun ada kerja la lepas ni i ada photoshoot tau aih i bagi u 10 minit je lebih dari tu u tau apa i akan buat !" ujar Sue
"Err sayang .... tutt tutt " belum sempat Malik bercakap Sue suda mematikan talian . Aih bodo la semua pasal budak gemuk tu desis hati Malik.
Malik bergegas pergi ke cafe selepas menukar baju miliknya . Dengan senyum yang lebar dia duduk di depan sweetheart la gitu .
"Hm sorry sayang i lambat tadi , and one more thing this is for you " Malik menghulurkan sejambak bunga rose kepada Sue .
" give me five reason why u datang lambat this time huh " dengus Sue dengan muka yang masam mencuka sambil menyambut huluran bunga itu . Malik terpinga sebentar memikirkan alasan yang sesuai .
"err first i lambat bangun " ujar Malik .
" tu je ?" tanya Sue .
" nope , then i rushing sangat nak jumpa u and i terlanggar badak sumbu tengah jalan dan air tumpah kat baju i , i tau u tak suka kan kalau future husband u ni kotor and all so i decide tukar baju balik kat kondo i tapi bila kat tengah on the way nak pergi jumpa u jalan jem sayang " Malik bernafas lalu menyambung " so do u forgive me sayang ?" soalnya dengan suara menggoda dan bermain dengan tangan Sue . Dia tahu Sue pasti akan cair bila dilakukan begitu .
Sue terdiam , ah damn Malik u dah buat i cair ni desis hatinya .
" hm yelah i maafkan u kali ni tapi next time jaga eh and teman i pergi club malam ni yer baby " pujuk Sue sambil mengigit bibir dan senyum seksi .
" okey sayang , for u anything boleh " jawab Malik .
Lampu yang berwarna warni dan muzik yang dimainkan oleh dj menambah lagi rasa keseronokan di dalam kelab itu dan para penghuni .
" Baby , jum la menari i takde kawan la " ajak Sue dengan suara agak menggoda .
" like i say before , anything for u darling " ujar Malik yang sudah mabuk akibat minum air setan itu . Mereka ke lantai tarian untuk menari ya tiada batas antara mereka berpegangan mungkin perkara biasa .
Nah , siapa crush dekat Malik ? btau cepat HAHAHAHAHAHA
ok keep vote and cmnt
735 words
YOU ARE READING
Aku Menyesal ( OG )
Randomnda ku pandai membuat sinopsis tapi baca saja tah ba cerita ku ani .