1

92 14 0
                                    

Blaire

Mijn blonde haren gleden langzaam over mijn schouders heen en belandden op de bladzijdes van het boek dat ik momenteel aan het lezen was. 'Wanneer leg je dat boek eens weg? merkte één van mijn beste vriendinnen op, samen zaten we in Madison's enorme achtertuin.

De avondzon scheen op mijn gezicht en warmde mijn wangen lichtelijk op, daarnaast vielen mijn zomersproeten ook meer op. 'Zodra ik de volgende bladzijde heb uitgelezen.' Ik antwoordde rustig terwijl ik langzaam een pagina omsloeg. 'Soms doe je me echt denken aan mijn zusje.' Madison tilde één van haar wenkbrauwen op en trok de mondhoeken van haar volle lippen omhoog tot er een geniepige glimlach verscheen. 'Ik lijk totaal niet op jouw zusje!' Vol ongeloof klapte ik mijn boek dicht en legde het voorzichtig in het gras naast me neer.

'Weet ik, maar nu heb je tenminste dat boek aan de kant gelegd.' Grijnzend pulkte ze aan de eindes van haar witte blouse terwijl ze rustig tegen de boom achter ons leunde. 'Heb je trouwens al gehoord over Thomas?'

Ik fronste mijn wenkbrauwen en keek haar verward aan terwijl ik een stukje gras uit de grond trok. 'Jij loopt namelijk altijd dit soort belangrijke dingen mis.' Voor even wou ik haar tegenspreken, maar diep van binnen wist ik dat ze natuurlijk weer gelijk had.

'Wat is er gebeurd dan?' vroeg ik nieuwsgierig.

Madison legde het madeliefje waar ze eerder aan zat te pulken naast haar neer en draaide zich om richting mij. 'Het gerucht gaat dat hij weer vrijgezel is, de perfecte kans voor jou om hem eindelijk over je gevoelens voor hem te vertellen.' Ze lachte terwijl ze me regelrecht in mijn blauwe ogen aankeek.

'Ben je helemaal gek geworden?'riep ik geschrokken, terwijl ik langzaam mijn wangen rood voelde worden. 'Die arme jongen weet niet eens van mijn bestaan af, laat staan dat ik hem over mijn gevoelens vertel nadat zijn relatie net is kapotgegaan!' Diep vanbinnen wist ik heel zeker dat Thomas zich helemaal niet vreselijk voelde, en dat hij waarschijnlijk alweer met een andere meid lag te slapen.

Maar op één of andere manier voelde ik me aangetrokken tot hem.

Plotseling werd de stilte verbroken door het geschreeuw van mijn moeder. Ze hing uit haar slaapkamerraam waar ze uitzicht had op de tuin van de achterburen, Madison dus. Ze glimlachte enthousiast onze kant op terwijl ze haar donkere lokken in een knoet vastmaakte.

Mijn moeder hoefde niks te zeggen en ik wist al precies wat ze bedoelde. Ik stond op terwijl ik mijn boek van de grond afpakte en veegde er een aantal grassprietjes vanaf.  'Zie ik je morgenochtend om acht uur bij de speeltuin?' vroeg ik aan Madison.

'Reken daar maar op.' antwoordde ze uiteindelijk, nadat ze zichzelf met veel moeite omhoog had getild. 'Ik stuur je nog wel een berichtje straks.' Madison zwaaide nog een laatste keer voordat ze verdween achter de voordeur van haar huis. Ik zwaaide terug en klom behendig over de schutting heen richting mijn eigen huis.

***

De waterstralen die vanuit de douchekop op mijn lichaam vielen voelden koud aan. Normaal douchte ik nooit koud, maar na zo'n warme zomerdag is heerlijk. Ik kneep gauw mijn ogen stevig dicht omdat ik geen shampoo in mijn ogen wou krijgen, terwijl ik zachtjes meezong met de muziek die uit mijn telefoon komt.

Ongeveer een halfuur later stapte ik dan eindelijk onder de douche weg. Ik wikkelde mezelf in een zachte handdoek en droogde mijn haar gauw af. Een aantal seconden later liep ik op mijn tenen de gang door onderweg naar mijn slaapkamer, om daar mijn pyjama aan te doen.

Ik gooide mijn telefoon voorzichtig op mijn bed en zette een aantal stappen totdat ik bij mijn enorme kledingkast aankwam. Gelukkig had ik mijn ondergoed al aangedaan, want om naakt in mijn slaapkamer te staan is totaal niet prettig. Mijn gordijnen schijnen namelijk door en mijn slaapkamerraam heeft uitzicht op de straat, dus iedereen zou me kunnen zien.

Mijn haar was nog aardig nat wat ervoor zorgde dat er koude druppels over mijn rug gleden, die uiteindelijk via mijn benen op de grond belandden. Ik droeg prachtig felrood ondergoed met kanten details en kleine, zilveren diamantjes aan de zijkanten. Gauw griste ik een veel te groot shirt uit mijn kledingkast en gooide het op mijn bed. Nadat ik de kast had dichtgedaan draaide ik me om om mijn shirt aan te trekken, maar daar kreeg ik even later de kans niet eens voor.

Een paar groene ogen doorboorden mijn lichaam terwijl degene die tegenover me stond langzaam met zijn hand door zijn perfecte haren heenging. 'Thomas!'gilde ik terwijl mijn mond haast openviel. De zon scheen regelrecht de slaapkamer tegenover de mijne in, en zorgde ervoor dat Thomas er nog beter uitzag dan normaal. Hij beet zachtjes op zijn lippen en zijn mondhoeken draaiden langzaam omhoog. Ik kon mezelf wel voor mijn gezicht slaan, wat moest hij wel niet van me denken?

Madison zou gek worden als ik haar vertelde dat de knapste jongen van school me in mijn mooiste ondergoed had gezien. Ze zou niet meer over het onderwerp kunnen ophouden, dus ik besloot het haar een andere keer te vertellen. Ik moest immers toch zometeen gaan slapen, morgen is namelijk de eerste schooldag.

De eerste schooldag.

Plotseling realiseerde ik me dat morgen de eerste schooldag was, achteraf had ik de hele zomervakantie niet aan school gedacht.

'Verdomme!' vloekte ik binnensmonds. Morgen zou ik Thomas en zijn vrienden weer op school zien, en dan zouden ze waarschijnlijk een stomme opmerking over mijn ondergoed maken waardoor de hele school weet welke kleur mijn onderbroeken zijn.

Ik slaakte een diepe zucht en liet me achteruit op mijn bed vallen, dit keer met een fatsoenlijk shirt aan. 'Waarom moet dit mij overkomen op de avond voor de eerste schooldag!'

Gefrustreerd pakte ik mijn telefoon en ging eindelijk in bed liggen. Onderweg om Madison een berichtje te sturen, kreeg ik plotseling de schrik van mijn leven toen ik een berichtje van iemand anders kreeg. 'Wat zag je er leuk uit!' Er stond helaas geen naam boven het gesprek, maar toen ik de profielfoto van deze persoon bekeek kwam ik erachter dat het Thomas was.

***

Hey daar, heel erg bedankt voor het lezen van mijn eerste boek! Ik hoop dat je het verhaal leuk gaat vinden, keep in mind dat ik niet zo ongelooflijk goed in schrijven ben though.

Veel leesplezier!

DoubtsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu