2

67 13 2
                                    

Blaire

Het haar op mijn bruine armen stond regelrecht omhoog toen ik het vreselijke geluid van de schoolbel hoorde. Ik slaakte een diepe zucht voordat ik met al mijn kracht tegen de enorm zware schooldeuren duwde, het verbaasde me dat ze deze niet hebben vervangen in de zomervakantie. 'Voordat je begint te zeuren over te laat komen,' begon Madison, 'er staat iemand naar je te kijken.' Ze wees wild en opvallend naar links, waardoor ze mij bijna raakte met haar arm.

'Doe het lekker nog opvallender.' Ik rolde geïrriteerd met mijn ogen terwijl ik besloot om gewoon stug door te lopen, maar stiekem was ik best nieuwsgierig wie er naar me stond te kijken. 'Zo heel opvallend was dat niet eens!' kermde Madison ongelovig uit, terwijl ik langzaam door de gangen keek. De gehele school was gevuld met leerlingen, docenten en zelfs een paar ouders die hun kinderen kwamen brengen. Mijn moeder deed dat in mijn eerste schooljaar ook, toentertijd kon ik niks schaamtelijkers bedenken dan dat ik naar school toegebracht werd door mijn moeder, gelukkig weet ik tegenwoordig wel beter.

Ik peuterde met veel moeite aan het slot dat aan mijn kluisje hing terwijl ik probeerde om een normaal gesprek te voeren met Madison, ondanks dat ze alleen maar kon praten over mijn liefdesleven, wat volgens mij niet eens bestond. 'Ik heb hem nog nooit van mijn leven gezien, maar hij was sowieso naar jou aan het staren, jammer dat je niet omkeek.' Ze vormde haar wijsvinger om één van haar donkere krullen en begon het rond te draaien.

Nadat ik een aantal van mijn boeken had gepakt gooide ik met veel geweld mijn kluisje dicht, voornamelijk om Madison te laten schrikken. 'Helaas pindakaas.' antwoordde ik met zoveel sarcasme als mogelijk was. Ik slaakte een diepe zucht en wreef zachtjes over mijn witte jurkje heen, om zoveel mogelijk kreukels eruit te halen.

Ik hield mijn geschiedenisboeken en schriften stevig tussen mijn armen toen ik me omdraaide om naar het lokaal te lopen, maar toen ik een doffe klap tegen mijn borstkas voelde, realiseerde ik me dat ik totaal niet had opgelet. Ik voelde mijn voeten onder mijn lichaam wegglijden terwijl mijn rugtas van mijn schouder afviel, en niet veel later kwam ik met een harde bons op de vloer terecht. Mijn elleboog schuurde tegen de koude tegels aan terwijl ik een aantal papieren door de lucht zag vliegen.

Op dit moment voelde ik een vreemde schok door mijn lichaam, maar tot mijn grote verbazing voelde ik totaal geen pijn. 'Kijk toch eens uit je doppen!' mopperde een schorre mannenstem, en een aangename geur drong mijn neus binnen.

Gauw keek ik achterom om te kijken wie er zo'n ongelooflijk lekker geurtje droeg, maar helaas kon ik alleen maar zijn achterhoofd zien. Het was inmiddels duidelijk dat het een jongen met donkerbruin haar was, hij droeg een spijkerjasje met daaronder een zwarte broek met scheuren erin en enorm witte schoenen. Het voelde alsof alles heel langzaam ging, vooral toen hij met zijn hand door zijn prachtige haar ging, natuurlijk zou dat er wel leuker uitzien van de voorkant.

Ik zette mijn handen tegen de koude vloer aan en duwde mezelf snel omhoog, waarna ik mijn witte jurkje afklopte. 'Fijn, deze is ook niet schoon meer.' zuchtte ik terwijl ik mijn boeken, schriften en papieren van de grond afraapte. 'Wat een ongelooflijke lamzak,' begon ik toen ik eenmaal alles bij elkaar had geraapt. 'Ik kon toch ook niet weten dat hij daar liep!'

Mijn blonde lokken zaten ook helemaal in de war, ondanks dat ik nog geen tien minuten geleden op school was gekomen. 'Bekijk het aan de goede kant, je hebt eindelijk contact met een jongen gehad!' Ze grijnsde mijn kant op en ik realiseerde me dat ik haar nog een verhaal te goed had.

'Gisteravond nadat ik naar huis ben gegaan is er wat gebeurd.' Ik gooide mijn rugtas over mijn schouders heen terwijl we samen richting het geschiedenislokaal liepen. 'Ik was net klaar met douchen en liep zoals gewoonlijk mijn slaapkamer binnen, maar ik was totaal vergeten om mijn gordijnen dicht te doen.' Madison had geen flauw idee waar ik heenging met dit verhaal, en eigenlijk was ik erg nieuwsgierig naar haar reactie. 'Normaal zou dat niet zo'n probleem zijn, wie rijdt er nog om elf uur door onze straat?' Ze knikte instemmend. 'Maar toen stond Thomas voor het raam van de slaapkamer tegenover de mijne.'

Madison stopte met lopen en ging regelrecht voor me staan. 'Bedoel je dat hij-' Voordat ze haar zin kon afmaken onderbrak ik haar met een licht knikje. 'Aaaah! Ik kan niet geloven dat hij mijn beste vriendin naakt heeft gezien!' Er verscheen een zeer grote glimlach op haar enthousiaste gezicht en ze sprong bijna een gat in de lucht. 'Ik had gelukkig ondergoed aan.' stelde ik haar gerust.

'Ik was voor even bevroren, maar gelukkig was ik gauw genoeg weer bij bewustzijn en heb ik zo snel mogelijk mijn pyjama aangedaan.' mompelde ik onhandig. 'En je wangen waren zeker roder dan je ondergoed.' grapte Madison toen ze mij in mijn schouder prikte.

Een kort gesprekje later kwamen we toch eindelijk bij het geschiedenislokaal aan, waar bijna het hele lokaal bomvol zat. Tot onze grote verbazing waren er nog twee plekken vrij voor ons, die toevallig ook naast elkaar waren. 'Goedemorgen, dames.' mompelde onze leraar. We staken glimlachend onze hand op en liepen gauw naar onze plekken. 'Nu we allemaal een plekje hebben gevonden zou ik jullie graag willen voorstellen aan jullie nieuwe klasgenoot,' De leraar stak zijn arm uit richting de deur.

'En laat hem zich alsjeblieft welkom voelen.' voegde hij later nog toe.

De deur ging langzaam open en dezelfde heerlijke geur van zonet drong nogmaals mijn neus binnen, en blijkbaar ook in die van mijn klasgenoten, sinds iedereen plotseling geïnteresseerd richting de deur keek. Zijn haar was nog mooier dan ik ooit had kunnen verwachten, en de manier waarop hij zijn mondhoeken lichtelijk omhoog trok tot een glimlach liet mijn zintuigen op hol slaan. 'Stel je even voor.' zei de leraar voor dat hij de kans had om te gaan zitten.

'Mijn naam is Jace en ik ben achttien jaar.' Voor even leek het alsof hij naar me keek, maar ik verbood mezelf om te denken dat hij dat inderdaad deed. Hij was veel te perfect om aandacht aan mij te schenken, en bovendien heb ik gezworen dat ik nooit meer wat met badboy's te maken wou hebben.

***

Hoooi en leuk dat je het tweede hoofdstuk van mijn verhaal hebt gelezen, ik hoop dat je ervan hebt genoten! Heb jij toevallig spelfouten gezien of heb je gewoon tips in het algemeen dan mag je ze altijd op een respectvolle manier melden in de reacties! Ik ben benieuwd wat jullie tot nu toe van mijn eerste boek vinden!

Veel leesplezier!

DoubtsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu