Semua murid dikehendaki masuk ke dalam dewan sekarang!!
Kedengaran bunyi pengumuman yang paling aq benci selama satahun aq ade kat skolah nih.
"Dah jom ahh masuk dewan"ajak Sana.
Aq menganguk dan mengaturkan kaki pergi ke arah dewan.
Bencinye aq jalan dengan keadaan yang sekeliling ramai beno pon orang.terajang satu ii kang.hmphh.
Dalam keadaan aq yang tengah marah nih pon ade jgak yang nk cari pasal.ade pulak orang yang langgar aq sampai aq nk terjatuh.TERJATUH weii.hahahah siall.
Nasib tak terjatuh.kalau terjatuh tadii???.
Aq pandang manusia yang dah buat telinga aq berasap nih.tunggu masa nk tebako je nih.
"Oii.ko okay tak ni?"tanya Sana.
Tak ke babi sangat soalan die nih.
Aq jeling Sana dekat sebelah.lepastuh aq pandang balik manusia dekat depan aq nih.die lelaki.
"Kau apahal?!!"marah aq.
"Aq mintak maap,aq tak sengaja".jawab die.
Hahahaha.tak sengaja??.kepala hotak ko!!aq nih kecik sgt ke sampai ko tak nmpak?
"Lain kali klau nk jalan pandang depan.jangan sembang jer ngan tenok tuh."malas aq nk marah ii.taknak disebabkan jantan nih mood aq tak cun dah.
Dahla tadi eomma buat perangai tak buat breakfast untuk aq,lepastuh Sana yang perangai...ermm macam anjeng.n bdak laki nih plak...malas nk cakap.
Mmg tahun nih aq malang ke?
"TENOK?"kata kawan die kat sebelah.Namenye Hoseok.
"Ko panggil aq tenok?punyelah hencem aq nih tenok ko panggil aq?!!"
"Lantaklah"jawab aq n teros tarik tangan Sana nk bla masuk ke dalam dewan.tinggal Hoseok n kawan die yang tengah rase bersalah maybe.
Sape suruh cari pasal ngan aq.tapi takyah lah risau keyhh aq nih pemaaf orangnyer.cuma malas nk tunjuk kat orang.acecehh.
-
Dalam dewan.....
"Wehh.apasal ko cakap Hoseok macam tuh?"tanyer Sana bile kitaorang dah masuk ke dalam dewan.
Eh eh minah nih.macam ahh aq tak tahu die tengah dalam proses nk ngorat si Hoseok otak biru tuh.ade juge nk kat die ehh.
"Bialah.ape aq kesah kalau diaorang terase pon."balas aq.
"Kau dah lain ahh Dahyun."kata Sana.
Iyelah tahun baru mesti kne ade azam tahun baru kn?so azam aq is jadi kejam.kahkahkah macam ahh takde azam yang lain.
Tak kesah ahhh.
"Dahyun yang dulu dah takde keyhh."jawab aq ringkas.malas nk layan minah sorang nih.
Mata aq nih melilau nk cari geng aq yang lain.dari tadi siot aq cari minah ii 4 ekor tuh.
(Jennie,Lisa,Rose,Ji Soo)
"Ehh mane yang lain?Dari tadi aq cari diaorang tak jumpe pon."penat mata aq nih cari deme.last ii tanyer jelah kat orang sebelah nih.ape gune kawan kn?
"Ouhh,deme gi tolong cikgu Khai angkat barang letak kat bilik guru."
Aiii rajin nye diaorang.selalu ngelak sajer bila cikgu mintak tolong.tapi kenapa ade sorang tinggal nih?meh tanya sat.
"Haa ko kenapa tak pegi tolong skali?"haa jawab ii.
"Hehehehe,cikgu nk 4 orang jer.lagi pon sape nk teman ko kat sini kan?"jawab die selambe.
Hmph yelah ko.
"Ouhh"iyekan jelah.malas nk cari gaduh tahun baru nih.
Dalam kami berdua tengah tunggu pengawas ii a.k.a harapan sekolah (ehekk tersedak) siapkan tempat duduk cikgu ii tak gune,datang sorang mamat yang cari pasal ngan aq tadi.
"Aq mintak maaf"katanya.
Terkejot berok aq.tetibe datang dari cerok mane ntah aq pon aq tak tahu.
"Ishh.tak reti bagi salam ke ape?"jawab aq.yelah die nih agame ape tak reti bagi salam.adab takde ehh.
Siku kang baru tahu.
"Aq nk mintak maaf kat ko sbb TERlanggar ko tadi"macam sajer jer die nih tekankan perkataan TER tuh.
Ingat diri tak salah lah tuh.
"Aq bukannyer jenis yang simpan dendam kat orang."kata aq.
"Aq dah maafkan ko dah"kata aq lagi.
Baeknyer ko Dahyun.kihkihkihk.
"Okay,lain kali aq tak buat lagi"katanya n die teros blah.
Elok pon.tak manis orang tengok.kyahhh.
"Takyah lah nmpak ko tuh dingin jer,cer maniskan muke tuh sikit."kata Sana.
"Diam ahh ko"naik angin pulak aq ngan die nih.
Sebok pon.
"Taehyung tuh hencem ape.kot ii nanti ko yang sangkot ngan die."kata Sana lagi.
Apekahhh!!!
Aq diamkan diri n malas nk lawan kata ii Sana tak gune tuh.
Murid ii sila beratur mengikut tingkatan masing ii.
==
Ermmm.crush pon belom nmpak lagi kan..
Just wait n see.
Sebenarnye kepala otak aq nih dah penoh sbb banyak sgt pon benda nk pk.
Dah ahh aq nk tidoo.rilis tensyen lah katakoo.
Bye siyahh.
<3
YOU ARE READING
Crush yang Menyeksakan.
RandomSape yang ade crush.tapi tak tahu sama ada crush korang ade hati ke tak kat korang! Ehh takde kene mengene pon kn? This ff aq buat lain sikit.aku buat dlam korean version. Start : 15 December 2018 End : .........