Problem? Again?

21 6 0
                                    

"Guys.. Aku bawa diaorang ni" kata Doojoon tetiba masuk

Semua terkejut menerima kedatangan mereka...

"Korang buat apa ke sini? Menyemak je " tanpa adat bahasa yang baik, Yoseob menembak terus para² gadis itu

"Yoseob" mata Doojoon tajam memandang Yoseob.. Akhirnya, Yoseob mendiam dan mematungkan diri..

Yoseob POV

Hmm... Ini pertama kali.. First time. Aku rasa macam kena tembak dekat sini... Hati ini.. Sakit.. Hyung pandang aku begitu..  Hanya kerana mereka semua.

Kenapa? Kenapa aku perlu rasa sakit?  Walaupun aku tahu Doojoon hyung hanya menegur tapi, hatiku sakit sangat.. Aku belum pernah dilakukan begitu.

"Yoseob, ok tak ni? " Jaebum menanyaku.. Andai saja, aku dapat jawab, dah ku jawab hyung.. Aku hanya berdiam

"Yoseob"
"Hmmm" aku memandang Taec hyung
"Yoseob ok tak? Kenapa diam je"
"Aku okay hyung.." tipuku

"Yo, Yang Yoseob yang hyung kenal bukan macamni tau.. Dia akan happy, bukan diam macamni.. Hyung tahu kamu ada masalah.. Cerita dengan hyung"

Aku tersenyum padanya..
Rasa macam nak nangis pun ada.. Tu yang aku sayang Taec hyung.. Dia faham aku.. Dia selalu dukung aku walaupun kadang² Taec hyung banyak menyakatku tapi tu lah yang membuatkan hidup aku lengkap

"Hyung"
"Hhmm" Taec hyung memandangku
"Yo nak luah apa yang yo rasa pada hyung"

Yaa.. Itu yang diperlukan aku sekarang.. Meluahkan segalanya..

"Cerita pada hyung" hyung menghadapku
"Bukan kat sini.. Nanti orang dengar"

"Jum kita keluar.. Hyung rasa panas kat sini.. Guys, aku ngan Yoseob keluar dulu k..  Nanti kitaorang masuk balik" taec hyung menarik tanganku..

"Ehhh jap Taec.. Ni mereka semua nak bincang dengan korang.. " Doo hyung menunjuk ke arah Snsd..

"Cisss.. Diaorang boleh lah hyung risaukan.. Aku yang sakit makan hati ni hyung tak risaukan.. Dahlah Taec hyung.. Hyung duduk sini dengan diaorang.. Yoseob balik dulu"

Tanganku ditahan Taec hyung..

"Hyung ikut kamu.. Doo, ni(menunjuk 2pm) aku wakilkan mereka menggantikanku.. Lagipun, aku rasa aku takda urusan dengan mereka.. Khunnie( memandang nichkhun hyung) ikut Taekki ngan yo jum.. "

Nichkhun hyung berjalan ke arah aku dan Taec hyung.  Taec hyung pergi ke arah Doojoon lalu membisikkan sesuatu..
Apa eh?? Berbisik segala..

"Jom  " kami bertiga pergi

End POV

"Doo hyung,  apa yang kita nak buat kat sini? " tanya gi kwang yang tidak tahu apa²

"Hyung nak pulihkan persahabatan kita semua.. Lebih2 lagi 9pm ni"

"Jaebum hyung, korang ada gaduh dengan snsd ke? "

"Macam itulah.. Thank bro ajak mereka ke sini" kata Jaebum pada Doojoon..

"Takde ape apelah.."

Snsd hanya mendiamkan diri sedari mereka datang tadi..  Seorang daripada mereka ankat bicara dan tak lain tak bukan JESSICA..

"Jaebum oppa, sica nak minta maaf sebab masalah haritu.. Sica minta maaf sebab kesalahan kami semua.. " kata Jessica memandang tepat pada mata Jaebum..

Korang jangan tak tahu.. Jessica ada simpan hati pada jaebum.. 😅

"Takda apa2 pun sica ya... Kami yang salah.. Buat tindakan tanpa berfikir panjang.. Oppa nak minta maaf pada semua, sebab masalah haritu juga.. Kami takda niat macam tu Sebenarnya.. Kami tengah stress masatu.. Kita kawan balik ye?? "

Snsd hanya mengangguk..

"Hyung, Chan ngan Nuneo balik dulu eh??"
Kata Chansung memandang jun. K

"Aiee.. Kenapa pula? Kita belum makan lagi.. Takkan dah nak balik? " tanya jun. K pelik

"Chan takda selera hyung.. Nuneo pun sama.. Kalau Taec hyung tak makan bersama Chan, Chan takkan makan. "

"Aahh hyung, nuneo pun sama.. Nuneo nak makan kat rumah.. Hyung ngan Wooyoung duduk sini dengan doojoon ngan yang lain.. "

Kenapa pelik sungguh peragai Channuneo ni? Kenapa tiba2 nak balik pula?  Bukan masalah dengan Snsd dah selesai ke.. Betul ke sebab yang diberi mereka tu? Tak munasabah langsung..

Tbc.. short... Omo

We still FRIEND right?✅Where stories live. Discover now