Kenapa??

56 6 0
                                    

At school...
Keadaan tengah hujan gerimis.. Tapi,, tak perlu diduga lagi, School Froom Fly itu telah dibanjiri remaja-remaja muda walaupun masih awal lagi... Mana taknya, semua kerana sekumpulan pelajar lelaki telah dipindahkan ke sekolah tersebut.. Bahkan setiap hari remaja-remaja datang ke sekolah hanya ingin melihat mereka.. Dulu tak seperti ini keadaan di sekolah itu.

Yoona POV

"Yoona... Yoona ahh"seseorang memanggil sambil memelukku.
"Uhh.. Yak!! Wei Taeyeon yah!! Lepaskan..." aku meronta dengan sikap sahabatku itu.
"Waeyo?... Ummm.. Yonna ah.. I miss u so much.. Takkan dengan Tae pun nak marah" kata Taeyeon sambil memelukku sekali lagi..
"Waeyo-waeyo.. Kau tak tengok ke aku tengah runsing ni?? " tuturku..
"Hah..?? You are not ok now? Kenapa?.. Takkan pagi-pagi ni pun kau takda mood?? Kenapa?? Ada masalah kerr?? Ke kau runsing sebab Doojoon ?? Ke kau tolak dia semalam?? " teka Taeyeon dengan wajah tak percaya memberi soalan bertalu-talu.. But wait..
"Mana kau tahu dia confess dengan aku semalam?? " Taeyeon hanya tersenyum kecil atau lebih tepat ingin melarikan diri..aku dah agak dah dia tahu.. Aku apa lagi.. Sakit hatilah..

Aku terus meninggalkan Taeyeon yang masih tak percayanya.. Serius... Aku tengah runsing plus marah sekarang.. Kenapa?? Ya... Kenapa aku marah.. Aku marah sebab Doojoon... Ya sebab Doojoon.. Dia meninggalkan aku semalam tanpa sebab.. Ya semalam kami gaduh.. Gaduh disebabkan sebuah kalimat yang diucapkannya semalam.. Ya.. Hmm.. Dia suka aku. Tapi aku tak suka dia.. Aku marah lalu aku menolak cinta nya.. Lebih tepat mereject.. Tapi kenapa dia meninggalkan terus tanpa sepatah perkataan.. Pabo ya!!

End POV

Tanpa Yoona sedari.. Sekumpulan lelaki tertawa melihat tingkah laku nya itu.. Siapa lagi kalau bukan group 2PM dan BEAST merangkap kawan baik Yoona kecuali Doojoon.. Ya... Kecuali dia.. Sebab cintanya ditolak...kawan2 nya pun tidak tahu yang membuat Yoona bagai orang gila begitu ialah dia.. Hmmm... Hanya Taeyeon yang tahu.. Kerana Taeyeon sahabat baik dia..

Taecyeon POV


"Doo, kau kenapa?? Dari tadi diam je.. Kau ada masalah erkk?? Taknak kongsi dengan aku ke?? " tanyaku sebab dari tdi Doo hanya diam aku lihat.. Aku yang pelik..
"Takdelah.. Aku rasa macam tak sihat je pepagi ni.. Tambah2 hari hujan.. Tu yang buat aku macam niee.. " katanya sambil senyum pada aku..
"Ooo... Kalau macam tu... Ikut aku jum.. Kita pergi bilik rehat... Supaya kau boleh rehat kat sana.. " aku pun menarik tangannya untuk berdiri.. Dia pun ikut je.. Agak2nye dia mmg sakit kot... Hmmm...

"Taec hyung!! Korang nak gi mana nie?? Tak ajak pun... Merajuk lh camni...sikit2 terus bla... Sikit2 bla.. Tinggal kan Uyong kat sini ngan diorang.. Hyung kan tahu uyong tak suka ngan diaorang.. Diaorang tu kuat kacau orang.. Lebih2 Uyong ni.. Tengok Yoona tu.. Yoona marah je terus nak gelak.. Semua nak gelak.. Itu nak gelak.. Ini nak gelak... Hmm... Sampai hati hyung kan?? "Kata Wooyoung sambil memuncungkan mulutnya macam itik.. Acah merajuk je tu...
"Alolo... Adik hyung nie.meh sini hyung peluk... Alooo.. Hyung nak teman Doojoon pergi bilik rehat kejap je... Masa rehat nanti kita jumpa keyy??" Pujuk ku.. Tapi dia tetap ngan rajuk dia...
"Hyung nak tinggalkan Uyong kan??? Cakap jelah.. Uyong paham.. Lain kali Wooyoung tak kacau hyung lagi.. Bye.. "Wooyoung terus lari dan sempat ku kejar..
"Uyong nak gi mana..?? Ingat boleh lari.. Heh.. Setakat langkah kaki Uyong tu hyung boleh lawanlaa.. Ini hyung laa... Kalau Uyong lari lagi,, hyung taknak kawan.. "Hehe.. Padan ngan muka.. Sekarang ni aku pun nak merajuk... Aku pun apa lagi... Buat merajuk laa..
"Mianhae hyung.. Promise... I wouldn't run again.. And.. You have to beri2 me ice cream cause you buat sakit2 hati me... OK.. " dia terus tunjuk jari kelingkingnya tanda perjanjian..
"Asal adik hyung tak lari.... O... Kkk... " aku menyambut jari nya dan tiba2
Seseorang memukulku...

"Yakh Ok Taecyeon!!! Kau nak hantar aku ke tak nie!?? "Alamak... Aku lupa sorang..
"Sorry Doo.. Lets go"aku ingin menariknya.. Tapi dia mengelak..
"Takpayah!! .. Gikwang... Kau ikut aku.."DOO berlalu pergi.. Gikwang memandangku.. Aku mengangguk.. Dia pun mengikuti langkah DOO..
Agaknya hari ni hari yang sial untukku..
End POV

Disebabkan kejadian Doojoon yang tiba2 dingin,, semua namja tersebut terdiam... Setiap mereka tertanya-tanya dalam hati.. Kenapa dengan dia??? Well.. Kita dah tau apa puncanya...

Tapi tak bagi Taecyeon.. Dia tak percaya yang Doo tu sakit.. Sebab muka dia nak ok je.. Taecyeon ingin menyiasat apa yang berlaku pada Doojoon..

"Yoseob.. " panggil Taecyeon..
"Nae.. Kenapa hyung?? tanya Yoseob.. "Doojoon ada gi mana2 ke semalam?? "
"Hmmm... Aku tak tahu sebab aku tidur awal.. Tapi aku rasa dia ada keluar semalam... "
Hyungseung menyampuk "Kau main rasa2 je ke.. Dia memang ada keluar semalam.. kau mana nak tahu apa2.. Asyik terperuk je dalam bilik.. Dia nak buat sesuatu semalam.. Dia keluar jumpa Yoona.. Maybe mereka ada tugasan sekolah kot Taec hyung.. Kenapa???"Hyungseung yang tak tahu apa dalam fikiran Taecyeon pun menanya..
"Aku rasa ada yang tak kena lh dengan Doo kita tu.. Nanti masa rehat kita siasat... Ikut aku.. Kita jumpa Yoona.. Aku rasa Yoona tahu.. Tadi pun Yoona nampak pelik je.. Jadi.. Ni mesti ada kaitan.. "Taec yang pintar pun membuat keputusan.. Huhu
"Betul tu Taec.. Aku pun rasa macam tu.. " Jun. K yang sedari tadi diam pun angkat join sembang..
"Kalau macam tu oklah.. So sekarang ni kita tunggu masa habis je.. Cikgu Pil pun takda masuk kelas.. Jadi kita main la dulu" Jaebum a.k.a sang leader pun membuat keputusan..huh.. Apa punya ketua.. Bawa main adalah.. Nak tunggu ketua yang satu lagi macam payah juga ehh.. Dia yang jadi topik hari ini.. Dan ketua tu juga yang nak angin.. Huh.. Macam2..
Jadi mreka pun apa lagi.. Taknak terlalu berpikir si mereka main laa.. Main apa lagi.. Main teka teki yang selalu mereka buat.. Bosankan.. Hummm.. Biarlah..


Tunggukan sambungan ok??
Enjoy?!!

We still FRIEND right?✅Where stories live. Discover now