Mianhae

21 6 0
                                    

Taecyeon POV

Aku melepaskan pelukan itu.. Aku memandang Suzy...

"Suzy betul cintakan oppa? "Tanyaku kepadanya..

"Memang Suzy cintakan oppa.. Wae?"

"Kalau betul Suzy cintakan oppa, kembali pada min ho.. Lupakan oppa.. Ne? "

Suzy terdiam dan dia pergi lagi.. Aku mengikutinya..
"Suzy "
Aku memanggilnya..
Dia berhenti melangkah..

"Kalau betul oppa nak suzy lupakan oppa, jangan larang Suzy buat perkara tu"kata Suzy berlari ingin pergi ke arah tasik..
'Ohh god.. Bae Suzy.. '

"Yah!! Bae Suzy.. Jangan buat perkara bodoh lagi!!"aku berlari mengejar Suzy..
Aku menangkapnya.. Sesaat je lagi dia akan masuk ke air.. Nasib.. Aku mendukungnya

"Lepaskan Suzy.. Turunkan Suzy.. "
Aku menurunkannya.. Aku marah melihat perangainya yang persis kebudak-budakan..

"Suzy bodoh ker! ?? Kenapa macam budak tadika je ni!?? Suzy gila ke ape??! "Aku menengkingnya.. Aku lihat dia menangis.. Ohh god.. Aku buat dia nangis lagi..

"Ye!! Memang Suzy macam budak2..!  Kalau oppa tak suka lihat Suzy macam ni, tolong pergi..pergi dari hidup Suzy buat selamanya.. Suzy cuba lupakan oppa, oppa kena faham.. Tolong... Jangan masuk dalam fikiran Suzy lagi.. Ya.. Kita takda apa2 lagi.. So please, leave me alone..  "dia menangis.. Aku tak sanggup lihat dia menNgis.. Ya Tuhan.. Dugaan apakah ini? Tolong aku hadapi semua ni..

Aku melihat Suzy..
Dia memandangku. 
"Tolong pergi.. Balik ke rumah Taec sendiri.. Biarkan Suzy seorang diri malamni..pergi ke pangkuan keluarga Taec sendiri.. Kita takda kaitan lagi. Semuanya berakhir.. Suzy faham.. So please.. Buat Suzy benci oppa..  "

Kata Suzy dan meneruskan kembali langkahnya..

"Kenapa Suzy harus buat Taec macamni!? Kenapa harus buat Taec macamni? "Aku menarik tangannya membuatkan dia dekat dengan ku.. ..

"Hmmm.. Kenapa Bae Suzy? Kenapa perlu sakiti oppa? "Aku mencium bibirnya.. Dia tak membalas.  Aku menggigit bibirnya.. Dia membuka ruang untuk ku meneruskan perbuatanku.. Lima minit kemudian,
Dia melepaskan dan menolakku. 

"Suzy taknak cara ni! SuZy tak suka.. Suzy bukan perempuan yang macamtu..hanya suami Suzy yang berhak.. Dan sekarang ia bukan Taec.. Maafkan Suzy.. Suzy anggap Taec tarik balik Kata2 Taec untuk jadi suami Suzy dulu.. Suzy dah cukup terseksa..  "Aku tahu aku salah.. Aku tahu Suzy takkan buat.. Aku bodoh..

"Kita balik"aku menarik tangannya

"No! Suzy nak balik sendiri.. "Dia lalu melangkah pergi..

"No.. Oppa tak benarkan Suzy balik sendiri dengan keadaan tak berbaju macam ni.. "

"Oppa kesah ape? Biarkan suzy..ini badan Suzy  "
"Suzy tetap orang yang penting dalam hidup oppa.. Please, Suzy tunggu sini.. "Aku berlari untuk mengambil baju ku dan gaun suzy di pondok tadi..
Aku kembali

"Nah. Pakai"aku menghulurkan gaun nya..

Aku memakai bajuku setelah dia merima gaunnya. 

Aku melihat dia terkial-kial ingin menutup zip gaun dibelakangnya. 

"Biar oppa buat"dia tak membantah..
"Kita balik.. " aku menarik tangannya.. Dia menurut.  Aku senang dia mendengar arahanku..
.....
Suzy POV

Dalam kereta

"Wae oppa? Wae? Kenapa oppa siksa hati Suzy lagi? Wae? " aku menangis.. Sungguh aku tak dapat lagi..

"Oppa minta maaf... "Hanya itu yang dapat dia jawab.. Kenapa.. Susah sangat ka?

"Waeyo oppa, waeyo oppa kiss me? "Aku masih dengan sebaknya..

We still FRIEND right?✅Where stories live. Discover now