Bab 3: She will come

12 0 0
                                    


"Min!" Dari kejauhan Faris melambai-lambai.

"Sini !" Faris menggamitnya. Dari kejauhan Yasmin nampak Faris sudah dikelilingi geng-geng hot tadi. Dua gadis berambut blonde dan tiga lelaki sasa semuanya. Yasmin tidaklah meneliti lelaki-lelaki sado tadi tu. Rasa semacam pula.

Faris ni bukan main fit in lagi dalam circle macam ni. Yasmin mula merasa tidak sedap hati.

"Min, come here. Biar I introduce you. This is Seokjin, Jung Kook, Hana, Liz and.. Jimin."

Yasmin hanya mengangguk. Matanya terpaku lama pada yang bernama Jimin. Manis dan comel seperti muka flower boy dari Korea. Namun tersedar dirinya juga diperhati, cepat-cepat Yasmin mengalihkan pandangannya.

"Hello fellas. This is my friend, Yasmin."

"hi guys. Just call me Min"

"Hi Min! It is a pleasure to meet you!" Lelaki yang agak tinggi bernama Seokjin yang dari tadi kelihatan teruja mengambil tempat disebelahnya. Tangannya dicapai dan dikucup.

Yasmin tergamam. Selalunya lelaki dari sebelah Asia ini lebih reserved. Tapi Seokjin agak berbeza dek keletah gila-gilanya. Must be the party people dalam kumpulan sahabat itu. Yasmin membuat tekaan rambang.

"Anyway Faris. Tell Kay about our fantastic plan !" Seokjin bersuara teruja.

Faris tersengih-sengih. Serba salah mahu memberitahu Yasmin atau tidak.

"Actually Min.." Macam hendak tak hendak sahaja beritahu Yasmin.

Yasmin cuba menangkap apa yang dimaksudkan Faris. Lain macam sahaja. Apalagi Faris dah buat?

"You are going with us to Uluwatu tomorrow !" Tanpa mampu ditahan-tahan Seokjin melaung penuh keterujaan.

"Ya Min. They are inviting us to Uluwatu." Faris mengiyakan.

"And not just that, you guys are going to spend the rest of your holidays at our villa. Free of charge!"

.

.

.

Dan Yasmin, rasa nak cekik Faris sekarang !

"No, we can't. I have places to go. We can't stay at Uluwatu sebab I dah pay the supir for the rest of our vacation time." Dengan suara tertahan-tahan Yasmin mengawal suaranya. Selepas Seokjin mengumumkan perjalanan yang tidak dirancang itu, Yasmin cepat-cepat menarik Faris ke tepi.

Dia perlukan penjelasan. Kenapa mereka perlu ikut orang yang tidak dikenali?

"No worries Min. If that's your concern, Jin dah beritahu I yang dia akan bayar for all the expenses including makan and tempat tidur. In other word, we are tagging along for free! So, burn jelah supir fee tu." Faris masih dengan muka teruja cuba meyakinkannya.

"You tak faham Faris. Kita dekat tempat orang. Buatnya diorang tu penyangak ke apa ke?"

"Babe.. Diorang tu semua loaded. Anak orang kaya stock duit boleh susun buat banglo! Muka pun semua helok teruk. This is our chance."

"Mana kau tahu ? Entah-entah diorang kaya sebab jual buah pinggang dan organ dalaman. Eii tak nak aku. Kau nak pergi, kau pergi sorang-sorang. Aku tak nak!" Yasmin menggeleng-geleng kepala. Tidak bersetuju langsung dengan Faris. Yasmin mahu berlalu apabila Faris menarik lengannya menghalang dari pergi.

"Babe. Please. One of the boys like you. Jomlah pergi. This is a good chance for you. Kalau kau tak pergi, takkan aku nak pergi ?" Faris separuh merayu.

Lagilah Yasmin terkejut. Apa hal pulak dah ni?

Yasmin menarik kasar tangannya.

"Look Faris. Aku tahu kita baru kenal. Tapi kau patut tahu limit kesabaran aku. Aku tak suka kena paksa paksa. You want to be in that circle, you go. Jangan jual aku just because you wanna have fun like those rich brats. I'm really disappointed with you." Separuh kesal Yasmin menuturkannya.

"Babe.."Faris memanggil Yasmin yang menjauhinya.

"So, is she coming ?" Penuh keterujaan Seokjin menyoal Faris.

Faris menayang muka kecewa.

"Sorry guys. Looks like she is not convinced to tag along. I've done my best."

"Ohhh..." Kecewa sahaja riak muka Seokjin. Hancur harapan untuk meluangkan hari bersama gadis itu.

Jungkook sudah tergelak-gelak melihat muka cemberut kawannya itu.Jimin hanya menggeleng kepala melihat perangai Seokjin yang tidak habis-habis itu.

Jimin memerhati langkah gadis yang bernama Yasmin itu menjauh dari kelompok mereka.

"She will come" Bisik hati Jimin.

:)

Serendipity | BTS Jimin Fanfiction | MalayWhere stories live. Discover now