Keesokan harinya ,
Karlisha berjalan keluar dari aspuri
Damn . Dah lambat ni , mesti asyraf tinggal aku ni .Tiba tiba " Weh , kau baru keluar ke ? "
Karlisha pandang depan . Aik , elok pulak asyraf ada dengan basikal dia ni .
" Eh aku ingat kau gerak awal . Apsal lambat ? "
" Aku kena tengok budak budak kemas asrama lah " Jawab Asyraf sambil melihat Karl . Bapak , melting ! " Kau apsal keluar lambat ? " tanya Asyraf .
" Aku kan ketua blok , kena la check apartmen blok aku " Jawab karl .
" Hmm , jom lah . Cepat naik " Asyraf mengajak Karl dengan machonya . Ish !
" Erk , tapi dah lewat ni , mesti ramai dekat maktab nanti . Aku malu lah "
" Amboi , kemarin gebang , Budak paling ditakuti dekat aspuri "
Gebang tak gebang, kalau aku ada skandal malu la jugak. Karlisha monolog dalam hati.
" Yer, nak naik ah ni." Karlisha terus naik dan menghadap ke belakang di tempat duduk belakang.
" Eh, asal kau duduk mcm tu " Asyraf pelik melihat Karlisha, jatuh kang tak pasal.
" Mengelak daripada terpeluk kau" Jawab Karlisha sambil memegang apa yang patut, Hallamak! Nk terjatuh sia duduk macam ni.
" ikut kau lah" asyraf terus naik nak memulakan kayuhan.
Entah kenapa kali ni rasa macam perjalanan daripada apartmen ke maktab jauh. Dengan angin pagi yg meniup.
" Asyraf, stop lah." Karlisha tak dakap menahan lagi, sumpah nk terjatuh. Baik aku jalan kaki.
" lah kenapa?" asyraf memberhentikan basikalnya dah terus menoleh ke arah Karlisha.
" Sokay, aku jalan kaki." Jawab Karlisha sambil memulakan langkahnya
" Tak sempat lah jalan kaki, lewat dah kut"
" Ish, tak naklah, aku rela jalan kaki daripada tersungkur jatuh."
Asyraf segera mengeluarkan jaketnya dari dalam bag Nike. Lah, nak buat apa pulak mamat ni? Pakai? Oh yes, dia pakai. Hallamak! Kut lah nak bagi aku pakai!
" Kau pegang lah jaket aku, nanti tak lah nak jatuh " sedikit senyuman.
WOI! Yang kau senyum dekat aku apahal? Eeeee, geramnya. Kan dah melting.
" Ha yelah." Jawab Karlisha acuh tak acuh.
Bergetar tangan Karlisha nak memegang jaket Asyraf
'Bismillahirrahmanirrahim, Ya Allah aku berlindung kepadamu daripada jin jantan dan jin betina'
Yeeee tahu, acah alim. Tapi aku mmg cuak tahu?
Semoga aku tak terpeluk lah badan mamat ni.
YOU ARE READING
About Him
RomanceJikalau inginkan dia , kau perlu tahu tentang dia . Tetapi , Siapakah dia ?