Muncul Kembali

29 1 1
                                    

" Wah , Kacaknya ! "

" Kalau diaorang datang friendly setiap hari kan best ! Kurus aku nanti sebab rajin nak riadah kat padang ni setiap hari "

" Hot gila kut , Oh My God "

" Perfect so damn much ! "

Karlisha melihat sekeliling . Ewah , bukan main lagi budak budak perempuan menjelinjang gedik . Tapi , apa yang mereka semua tengok ? Nak kata tengok drama dia dengan Asyraf , mereka semua tengok dekat lain . Geng geng budak rugby lelaki pun dah buat muka terkejut , ada yang tak puas hati , ada juga yang buat muka menyampah .

Karlisha mencari Aqilah . Uih , ni aksi lagi teruk ! siap melopong bagai sambil ramas tudung tudung tu . Okay , aksi ni sumpah lawak ! Karlisha tergelak lalu terus pergi ke arah Aqilah . 

" Woi , tengok apa tu ? " Karlisha cuba menyergah , mana la tau kut nanti dia buat melatah tahap makcik guard ke kan ? Namun , Aqilah langsung tak terkejut . Betul betul ada di dunia lain . Karlisha menggoncangkan sikit badan Aqilah .

Suara yang kuat bergema di astaka . Wah , ramainya budak budak . Ada apa eh ? " Kapten , cepat lah diorang dah sampai ! "

Karlisha melihat Asyraf , Asyraf hanya berikan sedikit senyuman dan terus berlalu pergi . Pergi ke arah ...

Hafiz Ibrahim ?

Karlisha hanya memandang . Hatinya pedih . Boleh tak dia nak balik aspuri sekarang ? Oh , siapa yang pasang speaker bukak lagu happier pulak ni ? 

' Cause baby you look happier, you do 

My friends told me one day i'll feel it to '

Air mata karlisha mula bertakung . Mengingati semua memori silam . Patutlah Asyraf sedih semacam . Heh , dia suka dekat aku ke nak sedih bagai ? 

Ya , tiada siapa yang akan sama seperti Hafiz Ibrahim .

" Hi Hafiz ! " Karlisha melihat Iris cuba mendekati Hafiz . Ya , dia nampak lebih bahagia dengan dunia barunya . Dengan segalanya . Iris mungkin akan bersama dia , Iris cantik walaupun dia gedik dan selalu tak puas hati dengan Karlisha . Musuh Karlisha . Ya , dia tak dapat untuk bersama dengan Hafiz  lagi . 

Hafiz memandang Karlisha . Dia pelik . Kenapa gadis ni dia rasa macam pernah tengok eh ? Kenapa hati dia rasa lain . Ya , gadis ini cantik , sangat cantik . Kenapa muka dia sedih ? Kenapa hati aku rasa sebak tengok wajah dia ni ?

Karlisha melihat Hafiz dari jauh . Mereka bertentangan mata , Hafiz hanya memandang . Tiada lagi senyuman comel seperti dulu . Memanglah , sebab sekarang dan dulu dah tak sama . Semuanya berubah . Karlisha hanya senyum nipis . Dia sangat rindukan pandangan mata ni . Sangat sangat . 

' And until then I'll smile to hide the truth 
But I know I was happier with you '

Permainan pun dah start , Karlisha hanya mengambil tempat di astaka , dia duduk di hujung sebab malas nk bertempik , mood dia pun dah sedikit terbang . Terbang bersama kenangan yang indah . Ya , dari sini dapat lah dia lihat pemandangan yang indah . Lelaki yang sangat dia sayang sedang beraksi dengan penuh kacaknya . Dan juga Minah gedik yang bernama Iris sedang menggedik gedik sebagai pasukan sorak . Heh , nk sorak sekolah sendiri ke sekolah SMASA ?

SMASA- Sekolah Menengah Agama Syed Al-Akhtar 

" Karl " Aqilah mengambil tempat di sebalah Karlisha 
Aqilah senyum sedikit . Dia menunduk memandang kakinya sendiri . Ya , tentu sakit . Dia kesian melihat Karlisha . " Terkadang  Allah hanya mempertemukan , bukan mempersatukan " Aqilah melihat Karlisha sambil menepuk bahunya . Satu senyuman diberikan sebagai tanda semangat dan semoga lebih tabah .

Karlisha hanya senyum nipis . Sambil matanya melihat Aqilah yang  berlalu pergi . Matanya tidak lepas daripada berair sejak dari tadi . Dia teringatkan satu satu memorinya bersama dengan Hafiz . Senyum lagi , kini lebar sedikit . Hafiz Ibrahim .

' Sat on the corner of the room room 

Everything reminding me of you '

About Him Where stories live. Discover now