Ezra : Leo ? Mana kau ?
Taur : Cengkaman Tanah !
Ezra : Hah?! ERHH..Ezra menjerit meminta pertolongan . Jeritannya itu memecahkan kesunyian di taman belakang itu .
Ezra : ERRH !! LEPASKAN AKU !
Leo : Kau nak ke mana ? Hahahaha! Takde siapa akan selamatkan kau ..
Ezra : ERHH !! TOLONG !! ERRHH !Leo ke arah Ezra dan menamparnya dengan kuat .
Leo : Kau diam !
Ezra : Tsk .. Kenapa ? Kenapa dengan kau ni ?
Leo : Aku nak .... kau !
Ezra : Eeii... bwerkk ! Tak ingin aku !!----- Wrong Script -----
Leo : Aku nak kau sakiti kawan kau ! Biar mereka hilang kepercayaan pada kau ! Dan kau , akan jadi orang suruhan kami ! Hahahahah!!
Ezra : Tsk ... Apa salah aku ?
Leo : Kau lebih rapat dengan mereka berbanding kami !
Ezra : Salah ke ? Tsk .. mereka 1 kelas dengan aku !
Leo : Taur , Pisc dan Tarius pun dalam kelas Normka ! Kenapa kau tak rapat ?!
Ezra : Mereka bukan didalam kumpulan yang sama !
Leo : Mereka masih 1 kelas dengan kau !
Ezra : Grrr !! Mimpilah dengan indah !!
Leo : Hah ?Ezra menyentuh lengan Leo dan menghantarnya ke dunia mimpi . Taur yang sedar tanah yang mencengkam badan Ezra sudah musnah sedikit . Taur membuat cengkaman itu semula tapi dengan lebih ketat agar Ezra tidak dapat buat apa² . Tarius menggambil air dari kolam yang berada berdekatan taman itu dan menyimbah muka Leo . Leo akhirnya sedar dan memarahi Tarius .
Leo : Asal kau kacau aku tidur ?!
Tarius : Kau tengok depan kau .Leo memandang ke depan dan Ezra berada di hadapannya .
Leo : Oh , sorry .
Tarius : Ehh dia ni .Leo mendekati Ezra sebelum 1 tamparan hinggap di mukanya . Leo terus mengeluarkan serbuk didalam botol kaca dan menghembuskannya ke arah Ezra .
Ezra : ERH !! Serbuk apa ni ?! Busuknya !! Erh !!
Leo : Hidu lah hingga kau tunduk pada aku .Ezra terus tertunduk ke bawah . Bila Ezra memandang Leo , mata Ezra terus mempunyai lambang "Zodiac Clan" . Dia sudah dipukau .
Leo : Heh , kau sekarang ni dibawah kawalan aku .
Ezra : Iya , tuan ?
Leo : Aku nak kau sakiti kawan kau , juga musuh aku .
Ezra : Siapa itu ?
Leo : Kai .
Ezra : Baiklah , tuan .
Leo : Serang dia bila hanya kamu berdua sahaja . Jangan serang dia bila berdekatan orang ramai .
Ezra : Baik , tuan .
Leo : Dah , pergi . Taur , lepaskan dia .
Taur : Leraian tanah !Tanah mula hancur dan Ezra terus melangkah pergi .
======================
Ezra : Erhh.. aku kat mana ni ?
Ezra terbangun dari tidur . Bila dia lihat sekeliling , dia ternampak seseorang sedang tidur(posisi duduk) di katil sebelahnya . Ezra mahu tahu siapakah yang sedang tidur itu , tetapi dia tidak mahu mengacau lenanya . Ezra juga tidak nampak siapa yang sedang berbaring di katil itu . Ezra mahu meletakkan kepalanya semula ke bantal tetapi dia menyedari sesuatu ..
YOU ARE READING
Oneirataxia 1 (Malay)
FantasyDidalam suatu kawasan di bumi , terdapat suatu kerajaan yang terasing dari manusia dan tidak diketahui kewujudannya . Kerajaan itu dikenali sebagai Kerajaan Nelxo . Ini adalah kisah tentang suatu sekolah yang mengajar anak-anak penduduk kerajaan Nel...