### Esoknya , di dalam kelas ###
Cikgu Fea : Nah , Val , tolong edarkan kepada semua kawan² . Kita akan mengadakan lawatan ke Seaside Magic Village . Semua harus pergi . Faham ?
Val : Faham cikgu . Terima kasih .
Cikgu Fea : Beritahu mereka apa yang saya cakap nanti .
Val : Baiklah . Kalau tak ada apa² , saya pergi dulu .
Cikgu Fea : Baiklah . Kamu dibenarkan .Val terus berlalu pergi dan berjalan ke kelasnya . Ketika di kelas , dia mengedarkan kertas tentang aktiviti² yang akan dilakukan di sana . Setelah semua orang dapat kertas , kelas Normka terus kecoh .
Lily : Kita akan bermalam di sana !
Irin : Wuu !! Aku nak 1 kumpulan dengan kau !
Rafsia : Aku pun !
Lily : Jomlah !
Irin : Kita tiga je ! Takyah ajak yang lain .Irin dan Lily terlalu gembira kerana mereka sudah tidak lama ke lawatan . Sebelum ini , kedua² mereka sering mempunyai masalah yang membuat mereka tidak berpeluang ke lawatan . Ezra hanya membaca surat itu , reaksi mukanya seperti tidak minat dengan lawatan yang akan diadakan . Martin hanya melihatnya sahaja .
### Di Compka ###
"Wah , pergi Seaside Magic Village la ! Kena ajak Ezra ni . Boleh hilangkan tekanan dia . " - Elol
Seera : Uit , Elol . Kau pergi ke lawatan ni ?
Elol : Oh , pergi . Kau ?
Seera : Macam malas la nak pergi , tapi rasa rajin la pulak .
Florise : Jomlah , Seera ! Mesti best !
Seera : Dah kau cakap macam tu , aku ikut je lah .
Florise : Yeay !! Florise-Hwang dan Seera-Hwang bersatu !!
---
Asuna : Icce , awak pergi ke ?
Icce : Tak , kot .. saya takde teman lah ..
Asuna : Saya kan ada ?
Icce : Tapi ... Takkan kita 2 je ? Awkward la ..
Asuna : Takpe , nanti kan cikgu agihkan kumpulan .
Icce : Yelah , yelah .. saya ikut .
Asuna : Yeay !! Terima kasih !
Icce : Okey ..Pengetua V : Perhatian , kamu semua dibenarkan pulang ke dorm kamu untuk mengemaskan apa yang patut . Kita akan bertolak esok pagi . Berkumpul di padang sementara menunggu Cikgu Fea dan Cikgu Rex . Saya ulang , ... .
Asuna : Dah , jom balik dulu . Esok nak kena bangun awal .
### Di Normka ###
"Alaa , malam ni takleh pergi jumpa Alpha ." - Ezra
Mereka pun mengemaskan barang dan pulang ke dorm masing² .
### Di Dorm Zuark ###
Ketiga² penghuni Dorm Zuark sedang sibuk mengemas barang mereka . Ezra pula asyik berulang-alik ke bilik Elol untuk bertanya barang apa yang patut dibawa . Tetapi , Ezra tidak bertanya walau 1 pun kepada Martin . Setelah beberapa puluh minit mengemas , akhirnya mereka siap mengemas .(lambat sebab Ezra .)
Ezra terus terfikir , sama ada mengajak Elol ke bilik sebelah , atau mengajak Elol dan Val ke hutan . Setelah berfikir , Ezra membuat pilihan untuk ke hutan . Dia mengajak Elol tetapi Elol mahu ke Terra Cafetaria . Ezra pun terus berjalan bersendirian ke hutan . Tanpa disedari , Martin mengikutnya kerana bimbangkan Ezra , dengan tanda di leher itu lagi .
### Di Hutan ###
Ezra : Alpha ? Awak ada ke dekat situ ?
Alpha : Yea , ada ni .
Ezra : Eh , awak buat apa tu ?
Alpha : Kemas kawasan tempat tinggal saya .
Ezra : Ohh , boleh saya tolong ?
Alpha : Oh , boleh aja ..Martin hanya duduk di tepi , melihat mereka mengemas barang dan membuang sampah . Setelah selesai , Ezra bercakap dengan Alpha buat seketika ...
Ezra : Hei , Alpha . Saya nak cakap sesuatu . Saya takkan datang hutan ni dalam beberapa hari kerana saya ada lawatan . Boleh awak maafkan saya tentang itu ?
Alpha : Oh , tidak mengapa .. Elol dan Val ikut juga ke ?
Ezra : Oh , haah . Mereka pun ikut . Saya harap saya berada di dalam kumpulan yang sama dengan mereka .
Alpha : Saya pun berharap benda yang sama .
Ezra : Hm , dah nak malam .. saya balik sulu ye ?
YOU ARE READING
Oneirataxia 1 (Malay)
FantasyDidalam suatu kawasan di bumi , terdapat suatu kerajaan yang terasing dari manusia dan tidak diketahui kewujudannya . Kerajaan itu dikenali sebagai Kerajaan Nelxo . Ini adalah kisah tentang suatu sekolah yang mengajar anak-anak penduduk kerajaan Nel...