Uvod-Kako započeti?

6.2K 69 12
                                    

~Sa uvodom nemojte početi Bok ja sam Emily. Imam 17 godina. Mama mi je odvjetnica, a tata radi u banci. ili Bok ja sam Emily. Imam 17 godina. Roditelji su mi poginuli kada sam imala 5 godina. Želim vam reći da s ovim odbijate neke čitatelje. Jer ima mnogo načina da se glavni lik opiše kroz priču. 

~Za početak možete početi sa Flashbackom, za vas koji ne znate to je povratak u prošlost,može to biti prije tjedan dana, može jučer, može prije nekoliko godina, evo npr

*flashback

Nije bilo jednostavno čuti one riječi. Da je više nikada neću vidjeti. I sad kad je nemam shvaćam koliko mi je potrebna i koliko mi nedostaje. "Gospođice, više ništa ne možemo učiniti." Doktor mi govori, a ja pred sobom vidim samo slike moje majke u bolesničkom krevetu. Bespomoćna, a uvijek je ona bila ona glavna, majka, ona koja mi je govorila što napraviti i kako napraviti. Ona koja me vodila kroz život. A sada? Sada više nemam majku. 

*end of flashback

Okej, ovo je bio primjer kako da u flashbacku opišete da vam je majka umrla. U flashbacku možete opisati bilokakav događaj iz prošlosti. Uglavnom većina tu opiše događaj s nekim dečkom/curom. Ali nemojte previše koristiti flashback. Iskoristite ga na uvodu i u nekim djelovima ako mislite da baš morate.

~Uglavnom izbjegavajte školu u uvodu. Ja osobno ne volim vidjeti ono Uh napokon škola završila ili Ajme još jedan sat pa idem kući iz ove glupe škole ili Zadnji sat je povijest. Mrzim je, ali valjda ću izdržati do zvona. Ako je vama to zgodno vi možete tako, ja vam samo govorim mišljenje. 

~Ako vam se ne sviđa ništa od navedenog za uvod, možete početi s nekim citatom. Ja sam u svojoj priči počela s citatom i dosta osoba tako počne. Neće vas nitko optužiti da kopirate samo nađite citat koji opisuje vašeg lika ili radnju u priči i stavite ga pod uvod. Uz njega napišite nešto, npr kakav je glavni lik kao osoba i što mu znači taj citat. Ako ne želite nemojte. Ostavite samo citat pa pređite na prvi dio.

~Još ideja za uvod.. Neznam.. možete početi sa snom. Npr opisujete san onda pređete na radnju sutradan. Da bi ovo bilo dobro san mora imati veze sa radnjom. Ako nema, onda nema logike da on stoji u uvodu.

~Također izbjegavajte početi s onim Danas je baš lijep i sunčan dan.  ili Vrijeme je grozno, kiša pada već dva sata. 

~U uvodu trebate zainteresirati čitatelje, jer oni nakon uvoda očekuju više i bolje, zato se potrudite.

~E da, možete početi i sa tekstom koji pišete u dnevnik/spomenar. Pišite štogod, ono što inače pišete u vaše spomenare(ako pišete), ako neznate što bi napisali zanemarite ovu ideju.

~Prije sam spominjala citat misleći na citate nekih pisaca, pjesnika i slično. Ali također možete uzeti stih iz pjesme.

~Ako je ideja za vašu priču mračna i misteriozna. Npr ako je netko blizak vama ubijen i želite to opisati, napišite to u obliku članka iz novina, koji bi predstavljao uvod. Ako je to pak to ubojstvo tajna onda članak iz novina ne ide u obzir. Onda morate smisliti nešto drugo. Npr neka u uvodu bude pismo koje vam je ostavila ta osoba prije nego što se ubila/bila ubijena/nestala/oteta i sl. Ili nešto zadnje što vam je rekla.

~Možete početi opisujući neki predmet koji ste dobili na poklon od nekoga tko vam mnogo znači (to bi npr bio dečko, ili najbolja prijateljica od koje se morate oprostiti, možda baka na samrti?). Možda neki neće shvatiti ovu ideju.. Znači počinjete s opisivanjem npr ogrlice(koja npr ima dosta privjesaka), i nakon što nju opišete, opisujte osobu od koje ste dobili tu ogrlicu. Ako se ta osoba dalje neće spominjati u priči onda nema smisla da je spominjete u uvodu i pišete ovakav uvod.

~Evo još nešto. Počnite opisivanjem dečka koji vam se sviđa. Ovo je za one priče gdje se glavni likovi već znaju. Npr idu u istu školu/razred, rade na istom poslu(ako su stariji), mogu biti susjedi, imaju neku zajedničku aktivnost? Uglavnom oni se već poznaju, i sada počnete sa opisivanjem dečka(ako pišete u pov-u djevojke), napišite zbog čega joj se sviđa i što osjeća prema njemu. Nekima se neće svidjeti ovako jer ne žele da djevojka odmah izrazi svoje osjećaje prema dečku, zato je ova ideja za one koji pršte inspiracijom da zakompliciraju situaciju iznova i iznova.

>Eto to bi bilo sve za sada. Ako vam se sviđa votajte, slobodno komentirajte bilošta, možete mi i reći kako ste vi napisali uvod na vašoj priči pa ću vam dati mišljenje. Nadam se da sam nekima pomogla :)

#Pretpostavljam da vas nervira ovo moje npr al nemogu ga prestati koristiti ;)

~Savjeti za pisanje priče~Where stories live. Discover now