Savjeti za pisanje

3.4K 61 17
                                    

~Evo prve stvari koju želim reći. NEMOJTE PISATI SA IMENOM I DVOTOČJEM! Dosta priča je tako napisano ali to nije lijepo za vidjet a ni za čitati. Tako se cijela priča sastoji od dijaloga kao da čitamo scenarij za neku dramu. Evo što vam želim reći i kako to poboljšati; umjesto toga pišite navodnicima. ubacite radnju između razgovora. Evo vam sada primjer prvog i drugog:

Anna:Hej, kako si danas?

Ja:A dobro..

Anna:Ne izgledaš tako.

Ja:Ma dobro sam, pusti me!

-

"Hej, kako si danas?" Brižno me pitala Anna kad sam sjela u klupu do nje. "A dobro.." Odgovorila sam joj vadeći knjigu iz matematike iz torbe"Ne izgledaš tako." Uporno me nastavila gnjaviti. "Ma dobro sam, pusti me!" Obrusila sam joj i obratila pažnju na profu samo da se nje riješim.

Aj sad vi recite kako je ljepše?? Pa jesam li upravu?

Ako neželite koristiti navodnike pišite ovako:

-Hej, kako si danas?- Brižno me pitala Anna kad sam sjela u klupu do nje. -A dobro..- Odgovorila sam joj vadeći knjigu iz matematike iz torbe-Ne izgledaš tako.- Uporno me nastavila gnjaviti. -Ma dobro sam, pusti me!- Obrusila sam joj i obratila pažnju na profu samo da se nje riješim.

ili ovako:

>Hej, kako si danas?< Brižno me pitala Anna kad sam sjela u klupu do nje. >A dobro..< Odgovorila sam joj vadeći knjigu iz matematike iz torbe>Ne izgledaš tako.< Uporno me nastavila gnjaviti. >Ma dobro sam, pusti me!<Obrusila sam joj i obratila pažnju na profu samo da se nje riješim.

~Druga stvar: Kratke dijaloge poput ovog gore možete napisati na drugačiji način. Ako npr pišete neki kratki razgovor preko mobitela nemorate ga napisati u dijalogu. Možete ga opisati u dvije rečenice i tjt. Evo primjera:

"Hej, oćeš ići sutra samnom?" Pitala sam Taru. "Nemogu. Moram sa roditeljima na glupi izlet!" Odgovorila mi je, a ja sam živčano lupila nogom o pod. "A daj Tara! Moraš ići!" Skoro sam se derala. "Sorry ali stvarno se neću moći izvući ovaj put" Govori mi, a ja u pozadini čujem mamu kako me zove iz kuhinje. "Moram ići sad. Čut ćemo se još!" Govorim joj i izlazim iz sobe. "Ćao!" Pozdravlja me.

Nakon što sam nazvala Taru, koja mi je rekla kako se ni pod kojim uvijetom neće moći izvući od staraca sutra, otišla sam mami u kuhinju.

Evo ovo je za one koji žele skratiti radnju. A u ovom primjeru ova se rečenica može iskoristiti nakon ovog razgovora poviše ali je onda nebitna jer je višak, to već znamo. Znači napišite ili jedno ili drugo! A ne oboje!

~Dalje.. Volim priče koje su pisane u trećem licu. Ja otkad imam wattpad nisam našla priču u trećem licu. Pa znate li vi da to postoji i da se može tako napisati, a ne samo sa Point Of View od svake osobe u priči? Pisanje u trećem licu je lijepo i jednostavno, pa pokušajte. Ukoliko netko od vas piše ovakvu ili čita, stavite link u komentar ili mi pošaljite u inbox jer stavrno bih voljela pročitati.

~E sad stvar oko tih P.O.V.-a tj. Point Of View. Ja volim koristiti POV, ali odlučite se na početku hoće li cijela priča biti u POV-u od djevojke ili će ga koristiti još neki likovi u priči. S ovim kritiziram samu sebe jer uvjek počnem u POV-u djevojke pa nakon 15. nastavka odjednom se pojavi POV od dečka. I mene nervira što je ispalo tako.. Tako da.. odmah se odlučite ali bilo bi vam bolje da ih iskoristite i za druge likove u priči, jer uvijek se nađe zanimljiva situacija zbog koje bi htjeli koristit nečiji POV, a ne samo od glavnog lika. Također nemojte pretjerivati što se tiče toga. Nemojte izmjeniti 5 različitih POV-a u jednom nastavku, zbunite nas čitatelje ali i sebe.

#Ova slika koju sam postavila uz nastavak vam je cover (okej, samo dio covera) knjige Pali Anđeo od Lauren Kate. Napisana je u trećem licu i preporučam vam da je pročitate. Ima još tri knjige nastavaka.

>Ovaj je nastavak kratak al dva puta sam ga morala pisati jer mi se sve izbrisalo :/ Sljedeći će brzoo. Nadam se da vam se sviđa i da je pomoglo. Komajte i votajte! Hvala svima koji čitaju. Ly

~Savjeti za pisanje priče~Where stories live. Discover now