When it's late at night and all I feel is this emptiness filling my heart, there's only one thing that can make me feel better. That's why I pick up my phone and I call him. Because I need to hear his voice; the voice that can pull me from this black hole I seem to be falling in.
The phone rings. Once. Twice. Thrice. I don't let it ring once more, I just hang up. He's not answering. He hasn't answered in a long time and I'm tired of trying. I can't leave one more desperate message, this has to stop. But I look at the clock and it's three am and I call him again. Because I'm weak and I need to hear his voice. I'm pathetic. The phone still rings and he still doesn't pick up. I hung up and I know I'll try again.
"Phi Godt, it's Bas. I know you're with him and I have no business calling you but...I just needed to hear your voice. I'm sorry. I won't call you again. That's probably a lie. I just...I miss you. I just miss you. I'm sorry, I don't mean to be crying. Phi Godt...I still lo--"
_________________________________
Apabila hari sudah menjelang tengah malam dan semua perasaan, rasa kekosongan ini mula mengisi hatiku, hanya ada satu perkara yang boleh membuatkan aku berasa lebih baik. Itulah sebabnya aku mengambil telefonku dan aku cuba menelefonnya. Kerana aku perlu mendengar suaranya; suara yang boleh menarik aku keluar dari lubang hitam ini kerana aku kelihatan bisa terjatuh kedalamnya.
Telefon berdering. Sekali lagi. Dua kali. Tiga kali. Aku takkan membiarkannya berdering sekali lagi, aku hanya mematikannya. Dia tidak menjawab. Dia tidak menjawab dalam masa yang lama dan aku sudah bosan mencuba. Aku tidak boleh meninggalkan satu lagi mesej terdesak, ini mesti dihentikan. Tetapi aku melihat jam dan ia menunjukkan jam tiga pagi dan aku menelefonnya lagi. Kerana aku lemah dan aku perlu mendengar suaranya. Aku kelihatan menyedihkan. Telefon masih berdering dan dia masih tidak mengangkatnya. Aku matikan talian dan aku tahu aku pasti akan mencuba lagi.
"Phi Godt, ini Bas, aku tahu kau ada bersamanya dan aku tahu aku tidak ada kaitan lagi yang boleh menelefon dirimu tapi... aku hanya perlu mendengar suara phi Godt. Aku takkan menelefon phi lagi selepas ini. Tapi itu sebenarnya satu pembohongan. Aku hanya ... Aku rindukan kamu, aku hanya merindui kamu, maaf aku tidak bermaksud untuk menangis. Phi Godt ... saya masih men - "
ARIE78: Don't kill me na, just wanna make sad moment for a while. Always happy ending, hmm.. let be sad for a moment ...Just feel lost each time watching Bas so lonely in SBFIVE lucky he have a great oppa in the group that cares for him. Wish them all the best in the future. 😘
YOU ARE READING
Collections of Drabble by ARIE78
FanficIt's a short stories of SBFIVE but more like take a note for me😊. This is under dual language, english and bahasa indo/malaysia.😉 This is BL 🔞. If you don't like it, pls leave. Character from SBFIVE and pics: cr to owners.