Six ~ Adrian

8 3 0
                                    

*Kevät 2019*

"No niin tänään käydään taas läpi paritanssit!" Opettaja kailottaa salissa, lyöden samalla kätensä yhteen.

"Onko poissaolijoita?" Hän sitten kysyy.

"Ryan." Totean opettajalle. Hän nyökkää ja laskee nopeasti kaikki ryhmän jäsenet.

"Eli siis kolme tyttö-poika paria ja yksi tyttö-tyttö. Hopi hopi." Meitä ei tarvitse kahdesti käskeä, sillä muutamassa sekunnissa parit jo muodostuvat; Minä ja Sita, Theo ja Megan, Nathaniel ja Hazel, sekä Vivika ja Thea.

"Muistatteko askeleet?" Opettaja utelee ja laittaa musiikin päälle saadessaan pelkästään myöntäviä vastauksia. Valssi ei kuulu ihan omiin suosikkeihin, mutta kyllä sitä nyt Sitan kanssa tuli välillä valssanneeksi.

"Nonii sehän meni hyvin. No sittenhän me voidaan suoraan opetella jotain muita paritansseja. Aloitetaan."

*Kesä 2017*
Leiripäivä 8

Istun mökin katolla seuraamassa Thean ja Sitan touhuja rannalla. Tosin he vain ottavat aurinkoa, mutta välillä saattavat olla vesisotaa. En edes tiedä miksi seuraan heidän tekemisiään. Ehkä koska minua kiinnostaa, tai koska olen idiootti. Kumpi vain voi olla mahdollista.

"Mitäs pohdit?" Havahdun Nathanielin ääneen, joka kuuluu aivan vierestäni.

"En mitää järkevää ainakaan." Hymähdän ja jatkan Sitan katsomista. Miksi edes katson häntä? En tiedä. Kukaan ei tiedä. Toivottavasti.

"Mitä sä katot?" Nathaniel kysyy minulta, enkä saa sanaa suustani. En minä voi kertoa katsovani Sitaa!

"Ööh tota laituria...?" Ehdotan varovasti, mutta Nathaniel huomaa mitä katson.

"Kui sä Sitaa katot? Ooks kiinnostunu?"

"En! Joo! En mä tiiä! Kai... ehkä." Oloni on sekalainen, enkä tiedä tarkasti mitä ajattelen, tai miksi ajattelen niin. Olen ihan pihalla.

"No hei mee juttelee sille!"

"No en varmana! Sehän pitää mua varmaan ihan tyhmänä." Mutisen Nathanielille, joka pyöräyttää silmiään noustessaan ylös.

"Nyt sä tuut mun mukaan." Hän toteaa ja vetää minut mukanaan sisälle ja sieltä alas ja ulos. Kävelen hänen mukanaan ulos.

"Nyt meet kysyy Sitalta voittekste viettää iltaa yhessä." Jähmetyn paikalleni. En varmana menisi.

"En!" Huutokuiskaan Nathanielille, jota ei kiinnosta pätkääkään, sillä hän työntää minua lähemmäs.

"Hei Sita! Adrianil on asiaa!" Jäädyn totaalisesti.

"Mä- tota- ööö- voidaaksmeviettääiltaayhdessä?" Puhun mahdollisimman nopeasti toivoen, että Sita ei ymmärtäisi.

"Sanotko uudestaan?" Nathaniel tökkää minua kyynerpäällä kylkeen.

"Voidaansme niiku viettää iltaa yhessä?" Kysyn hengitettyäni ensin syvään. Tyttö vilkaisee ystäväänsä ja nyökkää sitten hitaasti.

Words: 345

Stronger Together || VALMIS ||Where stories live. Discover now