🌷-- Chapter 1

32 2 0
                                    


         Sudah tiga hari berlalu. Tiga hari itu juga hidup aku tenteram. Ya, aku masih belum dapat penjelasan yang sebenarnya daripada Jungkook. Apa penyebabnya yang membuat keputusan terburu-buru? Aku masih tak dapat terima semua tu. Aku buntu. Apa salah aku pada kau Jeon Jungkook?

Helaian kertas di atas meja, aku pandang dengan malas. Walaupun masih banyak yang perlu aku selesaikan, tapi semua itu tidak sedikit pun mengertak hati aku untuk bergerak. Aku letih.

"Kim Eunna!"

Aku terkejut dan serta merta lamunan aku terhenti.

"Kau dah kenapa haa? Ya, aku tau kau tengah patah hati sekarang ni. Tapi masalahnya, bos kau kat dalam tu dah teriak bagai kau masih lagi tak dengar? Baik kau pergi sekarang. Sebelum benda tu jadi LAGI BESAR. haaa, aku tak tau. " Bebel rakan kepada bos aku. Park Jimin.

Jeon Jungkook adalah boss aku dan aku pekerja. Dalam masa 4 tahun aku berkerja disini, macam ii terjadi. Dan dalam masa 4 tahun itu jugak lah hati aku boleh tersangkut pada bos aku sendiri. Sudah 2 tahun kami menjalinkan hubungan tanpa masalah, tanpa orang ketiga. Tetapi dengan secara terburu-buru dia ingin putuskan hubungan yang terkekal selama 2 tahun ni.

Tuk! Tuk! Tuk!

"Masuk!"

Sumpah! Inilah perasan paling berdebar yang pernah aku rasa selama 4 tahun aku bekerja disini. Dengan segala kekuatan, aku buka pintu bilik 'bekas' teman lelaki aku aka boss aku sendiri. Nak tercabut jantung aku rasanya. Kau boleh hadap dia Saera. Kau boleh!

Aku berhenti di depan mejanya. Seperti biasa matanya tetap menghadap komputer. Tetapi sedikit berbeza. Sebelum ni pandangannya penuh dengan cinta, kasih sayang. Kali ni, hanya satu yang dapat aku katakan. DINGIN.

"Aku bayar gaji kau kat sini untuk apa Kim Eunna? Untuk apa kau ada kat sini? Untuk makan gaji buta?Hmm?" Ya tuhan. Selamatkan lah aku dari manusia ini.

"S-Saya.. minta-"

"SAYA APA HAA?! KAU TAU TAK HIDUP KAU NI MEMANG TAK HABIS MENYUSAHKAN ORANG. KAU INGATKAN OFFICE NI OFFICE KAU PUNYA, KAU BOLEH SESUKA HATI BUAT PERATURAN SENDIRI. HAA?!"

Air mata yang semakin lebat aku tahan. Aku kena tahan dengar makian dia. Aku kena tunjuk aku kuat. Walaupun sebenarnya aku tak kuat.

"Bentak sikit terasa, bentak sikit nangis." Sumpah aku tak kuat.

"Macam ni la ye Cik Eunna. Mulai dari hari ni.."

Aku memandang ke arahnya. Takkan lahh-

"Aku pecat kau. DAN KAU BOLEH KUTIP BARANG KAU DAN BERAMBUS DARI SINI!"

Air mata aku tidak dapat ditahan lagi. Kenapa dia berubah serta merta. Benci sangat ke dia kat aku? Apa salah aku?

"J-Jungkook. Apa salah saya? K-kenapa awak buat saya macam ni. Kenapa awak benci sangat kat saya?" Esakan aku mula berbunyi. Aku tak kuat, aku tak kuat.

"JIMIN!"

Jimin mula memasuki ruang bilik Jungkook dan-

Ya, dia nampak aku. Apa aku boleh buat. Aku dah tak boleh buat apa. Yang mampu aku buat sekarang menangis.

"Kau bawak perempuan ni keluar sekarang. Aku tak nak tengok muka dia lagi."

Aku cuba kuatkan diri untuk keluar dari bilik neraka ni. Jimin menghulurkan tangan.

"Sini aku tolong kau. Tu la, lain kali kerja fokus. Kan dah kena pecat."

Aku senyap.

Sampai di meja aku, semua mata memandang aku. Aku mula mengemas barang ii aku untuk keluar dari sini.

" Dah la, kau lap air mata ni. Nanti tak pasal-pasal abang kau cakap aku tak pandai jaga adik dia. Abang kau dah kuat membebel. Macam mana kau boleh tahan dengan bebelan dia?"

Serba sedikit aku terhibur dengan kata-kata Jimin. Abang aku, Jimin dan Jungkook berkawan baik. Sebab tu la, aku senang diterima di sini, disebabkan aku adik kepada rakan baiknya. Hm

"Dahh.. semua ni tinggal. Nanti aku kemas, lepas tu aku call abang kau suruh ambik. Okay? Dah ii, pergi balik ." Aku menggeleng perlahan.

"Apa geleng-geleng? Tak payah, biar aku buat. Engkau pergi balik. Sebelum boss kau nampak, baik kau balik."

" Tak menyusahkan kau ke?" Tanya aku. Serba salah jugak nak tinggalkan dia kemas sorang.

"Tak, dah kau pergi balik." Aku senyum untuk menyedapkan hatinya.

"Thanks Jimin."

"Ya, sama-sama. Dah pergi balik. Muahh, i love you."

Never Far Away • Jeon JungkookWhere stories live. Discover now