🌷-- Chapter 2

28 1 0
                                    


[ AUTHOR POV ]
-
"Aku tak faham la dengan kau ni. Kau tau tak, dulu betapa susahnya kau nak tackle si Eunna tu. Dah la tu, adik kawan baik kita sendiri pulak tu. Ni kau dah dapat, kau buang macam tu. Kau ni dah kenapa sebenarnya haa? Dia buat salah apa dengan kau?"

"Jimin, kita sambung kerja boleh tak? Aku malas nak dengar lagi la pasal dia. Over is over okay?" Makin tajam pandangan Jimin apabila mendengar kata-kata Jungkook. Soalan dijawab dengan soalan.

"Kita sambung esok la. Takda mood aku nak sambung buat menda alah ni." Dengan pantas Jimin cuba mengambil dokumennya yang berada di pegangan Jungkook.

"Benda alah ni jugak lah yang boleh buat kita untung berjuta tau tak? Tadi okay je datang, takkan tetiba takda mood?" Jungkook merungut kecil.

"Dah la. Bak sini benda tu. Aku nak pergi lunch dengan Tae." Laju Jungkook bangun memandang Jimin.

"Lunch? Jap, aku kemas barang aku dulu."

"Kau nak pergi mana pulak?" Soal Jimin.

"Nak pergi lunch la, tadikan kau cakap nak lunch dengan Taehyung sekali." Tutur Jungkook sambil mengemas beberapa helaian kertas yang berselerak.

"Kook, aku bukan tak bagi kau ikut. Tapi, kau ingat lepas apa yang kau buat kat Eunna, Taehyung boleh duduk diam macam tu je ke. Silap-ii lebam mata kau nanti." Terhenti segala pergerakan Jungkook. Matanya memandang Jimin. Meminta simpati.

"Aku sendiri pun tak boleh nak terima apa yang kau buat dekat Eunna, ni kan pulak abang dia." Jimin sendiri terasa kecewa dengan perbuatan Jungkook. Mana taknya. Sudah la dia Eunna rapat dengannya. Sudah dianggap adik baginya. Jimin kan hidup sebatang kara.

"Takkan sebab Eunna, korang semua nak salahkan aku. Aku buat semua bersebab tau tak?" Bentak Jungkook perlahan.

"Suka hati kau la. Pandai-ii la kau fikir. Aku keluar dulu."

____

[ EUNNA POV]
-
"Sekarang Eunna bagitau macam mana korang boleh putus? Bagitau abang. Jangan senyap je. Eun tak nak bagitau, pendek ni pun tak nak bagitau. Kalau macam ni sampai bila abang nak tau?"

Dari abang aku tak habis desak aku suruh aku bagitau kenapa aku dengan Jungkook putus. Aku dah bagitau dari tadi yang aku sendiri tak tau apa punca Jungkook nak putus. Macam mana aku nak bagitau diorang kalau aku sendiri pun tak tau?

" Amboi kau, sedap kau mengata aku pendek. Hoi! Kalau bukan sebab pendek ni la, kau takkan tau adik kau putus dengan Jungkook. Harapkan diorang, sampai ke tua la kau tak tau."

" Diam lah. "

Aku mengeluh.

"Bukan Eun tak nak bagitau abang, Eun cuma taknak abang dengan Jungkook gaduh. Tu je. Lagi pun, Eun sendiri tak tau apa punca dia nak putus dengan Eun."

Sekali lagi aku mengeluh.

"Mungkin dia dah bosan dengan Eun kot."Secara tiba-tiba hati aku rasa sebak. Rasa sayang sangat nak melepaskan hubungan yang kami pegang selama 2 tahun. 2 tahun aku dengan Jungkook pegang ikatan ni. Tapi, kenapa sekarang dia nampak mudah sangat nak lepaskan hubungan ni. Kenapa? Apa salah aku sebenarnya?

Never Far Away • Jeon JungkookWhere stories live. Discover now