🌷-- Chapter 4

26 1 0
                                    

[ JUNGKOOK POV ]
-
Aku memandang Taehyung yang santai mensisip Latte kegemarannya di hadapan aku. Sumpah aku cakap aku takut sekarang ni. Aku tau dia dah tahu yang aku dah putuskan hubungan aku dengan Eun. Mungkin sebab tu dia tiba-ii ajak jumpa.

Aku mengeluh kecil.

"Ada apa kau ajak aku jumpa ni?" Aku memulakan perbualan. Dia memandang aku sekilas sebelum meletakkan Latte di atas meja.

"Tak tau ke atau buat-ii tak tau?" Aku kembali mengeluh.

"Pasal Eunna?"

"Hmm."

Aku memandang dia. Muka dia santai tapi dingin. Jelas dia tengah marah dengan aku. Pandang aku pun tak nak.

Badan aku sandarkan ke belakang.

"Kenapa? Ada apa yang kau tak tau lagi ke? Takkan la kau tak tau pulak kan. Dia kan adik kesayangan kau." Taehyung mengangkat muka. Jelas terpampam wajah dinginnya.

Senyuman sinis dilemparkan kepada aku.

"Kenapa dulu aku bodoh lepaskan adik aku kat kau? Betul la orang orang cakap. Muka handsome tak semestinya bijak. Ada jugak yang bodoh. Yang macam depan mata aku ni?" Pedas kata-ii yang dia lemparkan kepada aku. Sampai macam tu sekali dia marah kat aku. Aku tersenyum kelat.

"Memang aku bodoh." Taehyung memandang aku sambil berpeluk.

"Baru sedar diri tu bodoh? Aku tak sangka aku boleh ada kawan macam kau ni. Sia-ii aku bagi kepercayaan kat kat untuk jaga adik aku selama ni. Apa kurangnya Eun kat mata kau haa? Kau memang ni lelaki tak--"

"Tak guna?"

Mata Taehyung tajam memandang aku. Semakin dingin pandangan dia. Aku tau, dia mesti salahkan hundrend percent ke atas aku walaupun dia tak tau cerita yang sebenar. Aku tak rasa aku boleh simpan rahsia ni lama-ii. Sungguh aku tak mampu nak tahan perasaan ni. Asyik dituding jari menyalahkan aku, walaupun hakikatnya lansung tak sama dengan niat aku.

"Tae, aku mintak maaf atas apa yang berlaku pada Eunna."

Sekali lagi pandangan sinis dilemparkan kepada aku.

"Tapi aku terpaksa!"

Senyuman sinisnya serta merta pudar. Dan pandangan yang agak serius dihalakan kepada aku.

"Apa maksud kau?" Aku mengeluh.

FLASHBACK
"Ibu nak Kook putuskan hubungan Kook dengan perempuan tu. Tak kisah la dia siapa pun, Kook kena ikut cakap Ibu. Ibu tak suka!"

Aku terkejut. Apa yang Ibu cuba cakap ni? Putuskan hubungan? Ibu nak aku putus dengan Eun ke? Apa maksud Ibu ni. Aku keliru.

"Ibu cakap apa ni? Kook tak faham."

"Putuskan hubungan dengan Kim Eunna. Ibu tak suka. Ibu tak suka dia!"

Sekali lagi aku tergamam.

"Apa ni bu? Kenapa nak kena putuskan ? Kook sayang dia la bu. Lagipun, Ibu tak kenal dia lagi kan. Kook dah plan dengan dia nak bawak dia jumpa Ibu minggu depan. Dia dah janji nak ikut. Apa yang tak kena dengan dia bu? Eunna baik bu. Lagipun Somi dah jumpa dengan dia, Somi suka dia. "

Serta merta badan Ibu beralih menghadap aku. Dia mengecilkan mata menahan amarah.

"Kook faham tak yang Ibu cakap Ibu tak suka. Kalau Ibu cakap Ibu tak suka, tak suka la! Susah sangat ke nak faham? Kook cakap apa tadi? Dia baik? Somi suka dia? Hey, orang kalau nak hidup senang sanggup buat apa je la Kook. Kook je yang tak tau. Kemaruk sangat dengan cinta perempuan tu. Satu lagi, putuskan hubungan Kook ataupun Ibu upah orang cedera kan dia? Choose one. You know who am i right? I can do everything i want. Pegang kata Ibu!"

Never Far Away • Jeon JungkookWhere stories live. Discover now