🌷-- Chapter 7

19 0 0
                                    

Dup!

Terpejam mata aku mendengar kata-ii Jungkook. Kebetulan apakah ini? Kenapa hari ni abang nak call dia? Kenapa bukan hari esok? Kenapa bukan semalam? Kenapa bukan lusa? Kenapa hari ni? Kenapa abang?!

Pita suara aku betulkan. Rambut aku yang sedikit terjuntai aku selitkan ke telinga dan aku pusingkan badan menghala ke arah Jimin dan Jungkook. Aku memandang Jimin yang sedang mengangkat kening menunggu jawapan dari aku. Dengan berani aku cuba memandang Jungkook yang sedang melahap makanan tengah hari nya.

"Saya nak masak untuk hantu ke, saka ke, setan ke, taetan sekalipun, awak kesah apa. Takda kena mengena dengan awak pun. Suka hati saya lah. Hidup saya, bukan hidup awak." Sejak bila kau bela hantu, saka, setan tu Eunna? Kau tau tak jawapan kau tu merepak nak mampus. Sah dia ingat kau gila.

Jungkook yang makan terhenti mendengar kata-ii yang keluar dari mulut aku. Tisu di depan di ambil dan tangannya mula menyapu sedikit sisa makanan yang berada di hujung bibirnya. Dia mula bangun dan berjalan ke arah aku. Terkebil kebil mata aku memandang dia yang berada tepat di hadapan aku. Dia nak buat apa ni? Jimin tolong aku!

"Kau nak masak untuk hantu, saka, setan lagi satu apa? Taetan? Sejak bila kau bela semua benda tu. Mengarut!"

"Yang awak pergi percaya siapa suruh?"

"Ada aku cakap aku percaya?"

Ya tuhan. Mahluk Tuhan mana la yang wujud depan mata. Menyakitkan hati betul!

"Chim aku balik dulu!" Sekali pusing aku terus berjalan meninggalkan Jimin dan Jungkook di belakang. Panggilan Jimin di belakang aku tak hiraukan. Aku tau, mesti Jungkook tengah seronok gelakkan aku sekarang ni. Aku benci kau Jeon Jungkook!

🦋

"Eun! Wei! Eunna!"

"Dia nak balik. Biar la dia. Kau teman aku. Aku lapar."

Pebende siak! Dah la sesuka hati datang makan kat meja orang. Ada yang biru mata anak Jeon ni jap lagi.

"Kau kenapa gila? Aku baru nak lepak dengan Eunna. Kau tengok dia dah lari. Semua sebab kau tau tak?"

"Dia yang balik sendiri. Asal nak salahkan aku pulak."

Terpejam mata aku mendengar kata-ii. Serious bro? Senang macam tu je kau jawab. Hati aku ni, dari tadi rasa nak terbakar menahan marah. Ada balai bomba terdekat tak? Takut api keluar jap lagi. (tiberr)

Mata aku sekali terpejam menahan marah. Nafas aku tarik dan rambut aku kuak ke belakang. Kerusi aku tarik dan aku tenung muka Jungkook dalam-ii.

Jungkook angkat kepala dan memandang aku. Kening diangkat.

"Kau kenapa pandang aku macam tu?"

Mata aku kecilkan dan aku ketuk sedikit meja supaya dia dengar apa yang aku ingin katakan.

"Kau nak dia balik ke?"

Jungkook mula mengangkat muka memandang aku. Aku pandang dia. Kening aku angkat tanda ingin akan jawapannya. Dan dia mengeluh.

"Aku nak balik office. Thank you sebab teman aku. And siap ni kau terus balik office. Kerja banyak. Kau jangan melencong tempat lain pulak."

See? Nampak sangat dia cuba mengelak dari soalan aku. Takpa, aku cuba lagi.

"Sampai bila kau nak macam ni Kook?"

Nampak tak keprihatinan aku di situ? Aku tau aku prihatin orangnya.

"Kalau sayang, buat cara sayang. Kalau kau dah buang, buat cara buang. Faham?"

"Kau perli aku ke apa?"

"Eh terasa. Memang betul la kau nak dia kan?"

Aku cuba sedaya upaya untuk faham situasi dia sekarang. Aku tak berada di tempat dia, jadi aku tak boleh letak seratus peratus kesalahan ke atas dia.

"Kau tak faham aku.

Betul la apa yang aku katakan tadi. Aku tak berada di tempat dia, jadi aku tak tahu situasi dia macam mana.

"Aku ada Kook. Kau story kat aku. Aku sedia tadah telinga aku untuk kau. Kau bagitau aku apa masalah kau?"

[ Jungkook POV ]

Aku mngeluh. Cuba untuk melepaskan beban yang aku pegang sekarang ni. Tapi, patut ke aku cerita pada Jimin hal ni. Kalau aku cerita sah-ii dia akan story balik ke Eunna. Kalau boleh aku tak nak Eunna tahu pasal ni. Aku nak selesaikan perkara ni dengan cara aku sendiri.

"A..aku tak boleh bagitahu kau sekarang. Aku mintak maaf, tapi aku memang tak boleh. Kalau boleh aku nak-"

"Kenapa taehyung boleh tahu, kenapa aku tak?"

Aku memandang Jimin. Macam mana Jimin boleh tahu?

"K.. kau tahu?"

Serius aku terkejut beruk sekarang ni.

"Ma.. maksud aku m..macam mana kau boleh tahu yang Taehyung tahu pasal benda ni?"

Takkan Taehyung bagitahu? Aku dah minta dia rahsiakan perkara ni. Ish! Tak boleh pegang rahsia betul la abang Eunna ni.

"Eunna story kat aku yang abang kau bawak kau makan kat rumah diorang, semeja dengan diorang. Aku pelik jugak, bila si Taehyung tu tahu kau minta putus dengan Eunna. Bukan main marah dia. Kalau boleh, time tu jugak dia tumbuk muka kau. Tapi alih-ii dia bawak kau makan rumah dia pulak. Apa kes?"

Ingatkan abang, rupanya adik betul yang pecah tembelang.

"Aku bukan tak nak story dengan kau tapi-"

"Tak pa. Aku faham."

Aku kembali mengangkat muka. Terkebil-kebil mata aku memandang Jimin.

"Kau takut aku story balik ke Eunna kan?"

Aku tersenyum.

"Ya."

Jimin ketawa sambil menepuk tangan. Belum bagitahu di dah tahu jawapannya. Memang tak dinafikan, daripada raut wajah aku, dia dah dapat jawapan. Dia memang kenal aku luar dan dalam.

"Tak pa. Kau dan Eunna 1 sama. Aku dipihak Eunna, Taehyung di pihak kau. Aku teringin jugak nak tengok permainan kau sampai mana. Apa-ii pun. All the best bro.

Aku tersenyum mendengar kata-ii Jimin. Walaupun dia agak terkilan dengan sikap aku, tapi dia masih menyokong aku dari belakang.

"Thank you Jimin."

Never Far Away • Jeon JungkookWhere stories live. Discover now