orhideea neagra

1K 1 0
                                    

In Siam se spune,ca atunci cand un barbat se indragosteste de o femeie cu pasiune,este in stare sa o castige sa fie a sa, in asa fel, incat sa uite ca mai exista si alti barbati.

A fost odata un print,care s-a indragostit de o femeie de o frumusete rara.I-a facut curte si a cucerit-o.Insa inainte de nunta l-a apucat nesiguranta.

El stia ca trebuie sa ii arate iubirea intr-un mod mai deosebit,astfel sa reuseasca sa o lege pentru totdeauna de el.El stia ca trebuie sa gaseasca ceva la fel de rar si de frumos precum era ea.

Dupa multe ganduri si-a chemat trei dintre slujitori si le-a spus ce urmau sa faca.

,,Am auzit de existenta unei orhidee negre,care ar creste undeva sus in munti.Pe aceea trebuie sa mi-o gasiti si sa mi-o aduceti la palat,ca sa o pot impresiona pe printesa.Cel care va reusi sa faca acest lucru va fi rasplatit iar cei care nu ,nu vor apuca noaptea nuntii mele.”

Inimile celor care il slujeau erau pline de teama.Orhideea neagra era o legenda.Seara cei trei au plecat la familiile lor,urmand ca a doua zi sa plece.

Unul dintre ei a iesit in piata plina cu flori si mirodenii.Privirea i-a fost atrasa de o superba orhidee rosie,cu frunze catifelate.Atunci ii veni o idee...

Lua orhideea si a mers cu ea la carturarul din targ.I-a asezat orhideea pe tejghea si i-a zis:,,Am o treaba pentru tine.Daca o sa reusesti,vei fi bogat.”

Carturarul care cu greu isi castiga painea cea de toate zilele a fost de acord sa il ajute.Astfel peste noapte orhideea rosie a fost muiata in tus negru si a devenit...orhidee neagra.

Dimineata,slujitorul fiind multumit de munca carturarului i-a zis sa mearga la rau si sa astepte a doua dimineata.Carturarul i-a atras insa atentia ca,daca ploaia va uda orhideea aceasta se va decolora.

Slujitorul a dus orhideea la palat.Seara printul a daruit-o alesei sale.Aceasta a fost foarte incantata de gestul printului.uitandu-se insa atent la orhidee a vazut ca aceasta era cam trista,avea frunzele cam moi si astfel s-a hotarat sa o lase pe balconul palatului.

Dimineata ,cand a pasit pe balcon a vazut ca a plouat,iar orhideea era rosie si in jurul ei un lac de cerneala.Vasul de aur era singurul lucru aparte care impodobea aceasta orhidee frumoasa.

Cand a vazut acestea a inteles viclesugul.A ridicat planta si a inspirat parfumul placut si proaspat al florii.S-a gandit la ce avea de facut:Sa raneasca cu adevarul,sau sa protejeze cu o minciuna?

Cateva minute mai tarziu a pasit in camera si a spus printului:,,Dragul meu,orhideea a fost furata.”

Printul s-a ridicat speriat insa ea l-a linistit.,,Dragul meu,ea ne-a fost daruita pentru o noapte,o noapte in care dragostea noastra a fost precum o floare.Nu puteam astepta sa pastram ceva atat de magic.Iar daca orhideea s-ar fi ofilit,eu as fi suferit sa o vad murind...hai sa spunem ca ne-a binecuvantat cu magia ei prima noastra noapte”.

Printul a stat si s-a gandit putin si a fost multumit de ceea ce a auzit.Tot restul vietii sale a trait cu credinta ca orhideea neagra si magia ei au contribuit la fericirea sa.

In dimineata de dupa nunta princiara,un pescar sarac statea pe malul raului.In orele care au trecut nu a reusit sa prinda nici un peste.Se gandea daca motivul ar fi focurile de artificii din noaptea anterioara.Nu avea nimic ce sa mai vanda pentru a-si putea intretine familia.

Cand a rasarit soarele a vazut in iarba de pe mal ceva sclipind.

In fata sa se ivi un ghiveci cu totul din aur.Pescarul lua ghiveciul si in drumul sau spre casa stia ca de acum familia sa nu va mai rabda de foame.

clipe din viata unui omWhere stories live. Discover now