te uiti pe calendar si iti spui...ok,de ce sa fiu eu un om superstitios?Pot spune ca mie data aceasta o sa imi aduca noroc...poti porni la drum plin de optimism,sau poti fi exact opusul...plin de pesimism si de prevestiri rele...
In fine...pornesc spre statia de unde urma sa iau autocarul,tragand dupa mine cele doua valize incredibil de grele.Ajung in statie unde primesc informatia ca autocarul pe care il astept o sa aiba o intarziere.Imi spun ca nu e nimic...45 de minute o sa treaca repede ...si din cele 45 de min se face o ora si jumatate.
Intr-un final urc in autocarul ticsit de lume grabita sa ajunga in tara.Multumita ma asez in scaunul de langa geam.Nu apuc sa savurez mult... o doamna se apropie si imi spune ca locul acela este al ei...eu fata politicoasa ma ridic si o las la geam fara sa ma iau la harta cu ea.
Pe culoarul autocarului lumea se tot foia.Intr-un final toata lumea s-a asezat si am pornit la drum.La un moment dat o doamna zice in gura mare:,,Azi e vineri,in 13!Nu are cum sa mearga bine calatoria asta!,,
Normal ca mi s-a strans stomacul...cu un aer optimist am zis in gura mare ca acestea sunt niste superstitii.
Totul bine si frumos...pana oprim la o benzinarie...Toata lumea a coborat.Fiecare a petrecut timpul pe acolo dupa cum a avut nevoie.Iesind din benzinarie nu am putut sa remarc o domnisoara,adevarata,,pisi de mol,,extrem de preocupata de telefonul ei mobil.Butona disperata pe el... toata lumea a urcat , am fost numarati ca niste oite si berbeci si autocarul si-a reluat drumul.Dupa vreo 20 de km domnisoara mentionata mai sus si-a luat avant si s-a aruncat cu viteza in fata langa sofer tipand disperata:,,Mi-am uitat portmoneul in benzinarie,si acolo am actele,,Clar ca toti ne-am inverzit...dar am inteles pana la urma si ne-am intors la benzinaria aceea.Stiti vorba aceiarost sa fi,noroc sa ai!
Cam asa a fost in acest caz.Domnisoara a reusit sa isi recupereze buletinul si noi am reluat drumul.Am oftat cu totii usurati...doar doamna de langa mine a zis...,,V-am zis eu...vineri,13!
M-am gandit,ei chestiile acestea nu sunt asa de grave,,,lumea e plina de domnisoare...
M-a cuprins moleseala si savuram senzatia aceia cand brusc autocarul se opreste...politia de autostrada in Austria a dorit sa faca un control al actelor...toata lumea si-a predat actele si am asteptat cumintei ca toate aceste acte sa fie controlate cu calculatorul.Dar ce sa vezi...calculatorul a pornit ca un melc...pe urma nu era conexiune cu netul lor...pe urma nu reuseau sa deschida programul...intr-un final dupa cam o ora controlul s-a terminat si am pornit.Normal ca doamna nu s-a oprit din comentat...eu nu am putut sa ma abtin si i-am marait ca nu am de gand sa ciocnesc ouale de Pasti cu cei din autocar,deci sa se abtina. Toti au ras si au inceput glumele ,care cam ce scoate din valize ca sa facem sarbatorile...
Drumul a continuat...candva in noapte autocarul se opreste din nou,,,ghinion,,,iar!!!S-a spart un furtun...domnii soferi se chiunuie vreo 3 ore si reusesc intr-un final sa peticeasca autocarul.Plecam mai departe...si in momentul in care doamna curteaza sa deschida gura o reped si ii zici:,,Stii ceva doamna,ia nu mai cobi atat!,,Am ajuns in tara si am fost mutati in alt autocar... toata lumea s-a destins...desi aveam o intarziere de cam 5 ore...ca ceva s-a mai recuperat pe drum...cu totii visam deja la cozonaci ,oua rosii,la familie,,,si nu in ultimul rand la un dus cald.
Autocarul opreste in statia din Sebes...si deodata vedem soferii mergand cu doua sticle de apa in spate...ce credeti???Normal ca si acest autocar s-a stricat.In mine totul vocifera...,,nu se poate,acum e in 14...e sambata.,,pana a urma insa am ajuns acasa...la timp pentru Slujba de Inviere...si am sarbatorit cu cei dragi ...Insa cu totii cand am coborat ne-am simtit mult mai apropiati unii de altii,legati cumva de acel 13,vineri...timpul petrecut impreuna ne-a facut mai umani...nu am uitat nici unul sa ne uram sarbatori cu bine si sa coboram cu un zambet.Pana la urma vineri ,13,poate face oameni straini sa fie mai apropiati!