chapter 1

37 1 0
                                    

'Er is deze avond weer een moord gepleegd. Het slachtoffer was een jonge dame, 24 jaar oud en was een dokter. Ze had 5 mesteken en één schotwonde. De dader is weer de geheime man met de masker die altijd een sticker achterlaat. De politie probeerd de man zo snel mogelijk te vinden. Dit was het nieuws voor nu. Nog een fijne avond en wees voorzichtig.'  'Alsof hij ooit gepakt word. Hij is zelf niet bang als hij op camerabeelden te zien is. Hij zwaait er zelf naar!' Zei Yoongi die de tv uitzette. 'Weer een moord?' Zei Jin die de kamer binnen kwam. 'Yep, spijtig dat wij deze zaak niet kunnen overnemen van de politie.' Zei Yoongi en stond recht. 'Heb je onze baas nog niet gehoord?' Vroeg Jin en Yoongi schudde zijn hoofd. 'Nee,waarom?' Vroeg hij en keek Jin vragend. 'De baas heeft de zaak aan ons gegeven,wij mogen de zaak verder onderzoeken en de moordenaar op te pakken. De politie weet niet meer wat te doen dus hebben ze onze baas opgebeld.' Zei Jin en ging naar de deur. 'Kom de baas verwacht ons. De anderen zijn er al.' Zei Jin en hij en Yoongi pakte hun spullen en gingen de deur uit naar hun werk. Even later kwamen Jin en Yoongi aan op het kantoor en begroeten de anderen. Een paar minuten later kwam de baas binnen en glimlachte. 'Oke, nu dat iedereen er is kan ik jullie het nieuws vertellen. Sommigen weten het al maar ik zeg het nog eens voor de duidelijkheid. Jullie weten dat Seoul een bekende moordenaar heeft met de smikey masker en die altijd een smiley sticker achterlaat. De politie heeft jullie uitgekozen om deze moordernaar op te pakken en in de cel te gooien. Zijn laatste moord was vanacht in lissabeth straat 25. Een dokter van 24 jaar oud genaamd Lisa Nachtegale heeft een schotwonde en een aantal mesteken. Zo dat was alle informatie die ik heb. Veel succes!' Zei de baas en ging terug naar zijn bureau. 'Zullen we dan maar beginnen met werken?' Zei RM en de anderen knikten. 'Oke, Jin en ik gaan informatie zoeken over de dader en de moorden die hij pleegden. Jhope en Suga jullie gaan de camerabeelden onderzoeken. Jungkook jij gaat de mensen die iets hebben gezien ondervragen. En Jimin en V jullie gaan naar de plaats waar de moord is gepleegd om meer informatie te zoeken over wat er precies gebeurt is. Iedereen akkoord?' Vroeg RM en de jongens knikten en gingen aan het werk. Jin en RM gingen aan hun bureau zitten en zochten allerlei informatie over de moordenaar. 'Oke, wat we zeker weten is dat hij altijd een smiley masker aandoet en bij elke moord dat hij pleegt een smiley sticker achterlaat. Creepy!' Zei Jin en RM knikte. 'Yep, hij is ongeveer 1m70 en is altijd is het zwart gekleed. Info over zijn contacten is nog niet bekend.  Hopelijk vinden de anderen meer informatie.' Zei RM en de twee gingen verder met info te zoeken. Ondertussen kregen Jhope en Suga de bewakingsbeelden binnen van de politie en bekeken de beelden aandachtig if ze iets konden vinden. 'Oke,hier kwam hij het huis binnen  en enkele minuten later kwam hij weer naar buiten en vluchte weg. Naar waar hij naar toe gaat staat niet op beeld. En hij is ook niet in een auto gestapt dus hij is waarschijnlijk te voet.' Zei Suga en Jhope knikte. 'Hij plant wel alles goed uit. Het slachtoffer kwam later dan normaal want in het ziekenhuis was het heel druk gisterenavond. Hij stalkt hen waarschijnlijk en op het juiste moment slaat hij toe.' Zei Jhope en de twee keken verder naar de beelden.
Ondertussen kwam Jungkook aan bij de man die de moordenaar naar buiten zag rennen. Hij belde aan en een man rond de 30 deed open. 'Goeiemorgen, ik ben Jungkook. Ik werk met de politie aan de zaak van de moordernaar in Seoul. U hebt ons gebeld om te getuigen. Zou ik u een paar vragen mogen stellen alstublieft?' Zei Jungkook en de man knikte. 'Jazeker, komt u binnen meneer.' Zei de man en liet Jungkook binnen. De man en Jungkook gingen in de zetel zitten en Jungkook stelde zijn vragen. 'oké meneer Hofmans,wat deed u gisteren avond rond 10 uur?' vroeg Jungkook en keek meneer Hofmans aan. 'ik ging naar de nachtwinkel om sigaretten te kopen en toen ik op de terugweg was naar huis, zag ik een man. Ik herkende de man en wiste toen dat hij de bekende moordenaar is die hier rondloopt. Hij had een zwarte hoodie aan en een zwarte jeans broek. Hij had die bekende smiley masker aan en in zijn hand zag ik een pistool. Op het nieuws heb ik gehoord dat hij ook een mes meehad en de arme vrouw had neergestoken maar ik heb geen mes gezien. Ik schuilde achter een muur en hij rende weg naar het bos. Verder heb ik hem niet gezien. Toen ik wat bekomen was belde ik de politie en zij kwamen binnen 10 minuten bij het appartement. Ik moest mijn gegeven noteren en mochts daarna terug naar huis.' zei meneer Hofmans en Jungkook knikte.' oke, dankuwel voor uw tijd meneer. U heeft ons zeker geholpen.' zei Jungkook en stond op.' geen probleem meneer. Ik hoop dat jullie hem snel vinden dat hij de gevangenis in gaat.' zei de man en deed de deur voor Jungkook open. 'we doen ons best. Als u nog iets te binnen schiet hier is mijn telefoonnummer. Bel me als je me nodig hebt. Fijne dag nog meneer.' zei Jungkook en schudde zijn hand en ging terug naar zijn auto.
Ondertussen kwamen Jimin en V aan bij het appartement en gingen naar binnen. Het lijk is al maar er lag wel nog bloed.' omg, dit is echt niet goed!'  zei jimin die zijn hand voor zijn mond hield. Ze onderzoeken de kamer naar vingerafdrukken en DNA. 'Tae heb je iets gevonden?' vroeg Jimin en ging bij hem staan. ' nee, alleen haar telefoon we kunnen het meenemen om te wat meer informatie te vinden. Misschien kende ze de dader wel. Heb jij iets gevonden?' zei V en deed de telefoon in een plastice zak. 'ja, in de badkamer lag een mes met bloed waarschijnlijk is het het wapen dat de dader gebruikt heeft. Maar de pistool heb ik nergens kunnen vinden.' zei Jimin en toont de zak met het bebloede mes erin. 'oké laten we terug gaan!' zei V en ze gingen richting de deur. 'wacht! Tae, er hangt er camera.' zei Jimin en wees naar de camera die op de gang van het appartement ging. 'we kunnen kijken naar de beelden om te zien wat er gebeurt is. Misschien heeft de vrouw de dader zelf binnen gelaten of is hij ingebroken.' zei V en belde de eigenaar van het appartement voor toegang tot de bewakingsbeelden.
(telefoon gesprek baas appartement en V
V: excuseer voor het storen ik ben Kim Taehyung ik werk aan de zaak van de moordenaar die een vrouw in het appartement waar u eigenaar van bent vermoord heeft. We hebben gezien dat er camera's hangen in de gang. Zouden we daar toegang tot mogen krijgen alstublieft?
Baas: aangenaam, de moord op Lisa. Arme vrouw, ze was zo vriendelijk en hielp iedereen in dit appartement. Natuurlijk mogen jullie toegang ik kan het doorsturen als jullie dat willen.
V: dat zou vriendelijk zijn meneer. U mag de beelden sturen naar het email adres: SeoulDetectives@gmail.com.
Baas: geen probleem, succes nog!
V: dankjewel meneer.

'En is het in orde?' zei Jimin toen V zijn telefoon in zijn zak deed. V knikte en ze gingen terug naar het bureau.

Ziezo dit was het eerste deeltje! Hopelijk gaan jullie dit boek leuk vinden❤️
Tot bij het volgend deeltje!
Like and comment mag altijd 💕
Bye😆
Groetjes Emsal
Love yourself💜
xxx

The murdererWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu