3. Miloňské pití čaje

112 14 19
                                    

Koukli jsme na Alexandera, co ten jeho velkolepý mozek zase vyplodil. Ten se však tvářil celkem nevinně, což bylo ještě víc podezřelé. „Co na mě tak koukáte?" ohradil se, když Burrovo obočí vylítlo tak vysoko, že by to ani Eliza nezazpívala. „Já chtěl jen navrhnout, že si uvaříme čaj," zamumlal uraženě. Jirka začal plesat. Kdyby byl Pinkie Pie, už vytáhne party dělo a někoho s ním odstřelí, Washington však naštěstí nebyl v dosahu a žádný kanón taky ne.

„Ó ano! Ano!" zajásal a začal alespoň poskakovat po obýváku. „A jak se to dělá správně po anglicku? My barbaři to neumíme," jala se mu podlízat Sis a Mulligan za královými zády naznačoval zvracení. George se zatvářil znechuceně nad naší nevědomostí, špatně se mu však dařilo skrývat potěšení. „Potřebujem čajovou soupravu a sušenky!" zdůraznil a já obrátila oči v sloup. „OK. Na půdě by měl být nějakej ten porcelán od babičky. Pátrací skupina Lucy, Burr, Alex a Mulligan ho půjdou najít, tady máte baterky, jste vcelku inteligentní, tak třeba přijdete na to, jak se s tím zachází. Gilbert du Motier – jo, právě jsem tě oslovila celým jménem, Laffe -, Laurens, Sis a já budem dělat ty blbý sušenky a Georgi, tady máš ovladač od televize, pusť si něco." Rozdala jsem pokyny a potřebné vybavení a vytáhla ze skříňky kuchařku.

Nakonec jsem recept našla na tabletu, na Spotify pustila Hamiltona, ať se alespoň nenudíme, protože Jirka objevil Šlágr TV a ten jsme mu okamžitě zakázali, takže si šel dát uraženého šlofíka a Sis jakožto jeho anglický rohlík musela střežit jeho klidný spánek. Lucy nechala trojici revolucionářů na půdě samotné (Alexander právě rozmontovával baterku, aby přišel na to, kde se to zapíná, a Hercules to vzdal a svítil si zapálenou sirkou, která mu zhasínala, protože nahoře byl průvan) a šla nám pomoct péct, a Sis na nás pořvávala pokyny z obýváku, což králi vůbec nevadilo, protože spal jak dřevo.

Laurens marně bojoval s mícháním těsta, které mu tvořilo hrudky, Lafayette měl vajíčko ve vlasech a bojoval pro změnu s naším kocourem, který mu chtěl užírat z mísy, a Lucy nemohla najít struhadlo, tak čokoládu strouhala přes bajonet, který si půjčila od frenchmana a já se radši ani neptala, jestli je to bodlo umytý. Z půdy se ozval třískot, to když Burr ten porcelán našel, jenže v té krabici, na kterou si rezignovaně sedl s tím, že tu ta čajová souprava prostě není, a rozdrtil ho, takže vyskočil, zakopl o nějaký drát a shodil Mulligana okýnkem na záchod, kudy se na půdu lezlo, protože žebřík na dvůr byl zpuchřelý.

Konečně se Lafayettovi podařilo strčit plech sušenek do rozehřáté trouby, aniž by si způsobil popáleniny třetího stupně, a Mulligan vypáčil hlavu z umyvadla. George dál klidně pospával, protože jeho smysl pro Anglii ho vzbudí, jen co budou sušenky hotový, a Alexander se mi vrtal v knihovničce.

„Altair, varování nejvyššího stupně. On našel naše učebnice z dějáku!" zasyčela Sis panicky, která se uvolnila z práce Georgovy spací chůvičky. Nechápavě jsem na ni pohlédla. „A...?" naklonila jsem hlavu na stranu. „No letos jsme přece brali americkou revoluci!" dodala důrazně. „Však alespoň bude mít radost," mávla jsem rukou. „Jenže oni tam zmínili jen-" „Thomase JEFFERSONA?!?!" ozval se jek z mého pokoje a mě docvaklo. „No ty Peggy," vyhrkla jsem. Laurens a Burr ovšem už zkušeně vyběhli a drželi zmítajícího se Alexe každý z jedné strany, dokud nepřestal útočit na mou učebnici.

„Ani mě tam nezmínili! Ani blbej řádek! Ani za slovíčko jim nestojím!" vrčel rozzlobeně a šel trucovat do koupelny se štosem papíru, brkem a lahvičkou mé staré fialové tuše, protože nemohl najít svůj inkoust. Ovšem zkoumání našeho systému školství revolucionáře okamžitě zaujalo. Mulligana teda ne, ten šel vyškrabávat zbytky těsta od sušenek z misek spolu s naší kočkou a Lucy si šla číst, protože já se Sis jsme chodily na stejný gympl a ona se tak nějak tím pádem nemohla zapojit do debaty.

„No, my jsme chtěly jít na francouzštinu, ale přihlásili se jen tři lidi, takže třídu neotevřeli a musely jsme na ruštinu," prozradila ukřivděně Sis, což byla chyba. Lafayette se přidal k Hamiltonovi ve stěžování na naši školu, spolu s Laurensem nějak přišli na to, jak funguje můj tablet, a začali googlovat stránky Bučovského gymnázia. Místo toho se jim však otevřel instagram a gymbuc_memicka, takže chudák frenchman byl ještě zmatenější a naštvanější a od okamžitého útoku na ministerstvo školství ho odradilo jen to, že jsme mu nakecaly, že je v Olomouci.

,,Laurensi, jak jsou na tom ty sušenky?" zavolala Lucy na kudrnatou želvičku dřepící u trouby a kontrolující, jestli naši budoucí svačinku náhodou nezpopelňujeme. Hnědovlásek se šibalsky zazubil. ,,I'm watching 'em BURNNNNNNN!" zazpíval nevinně a rychle otočil knoflíkem, aby vypnul proudění tepla.

Sušenky byly naštěstí připálené jen decentně a George se probudil, jen co je Burr, který na rozdíl od Laffa věděl, jak se používá chňapka, vytáhl z trouby. Mrskla jsem na stůl krabičku sáčkového čaje z Penny - a zjistila, že Jirka je v koncích, protože za jeho doby byl čaj slisovaný do destiček a když si člověk chtěl nějaký udělat, musel si ho nastrouhat. Takže Sis šla projíždět WikiHow a jen co projela asi osm článků o tom, jak zhubnout, a dvanáct bizardností typu Jak být šťastný, i když váš život stojí za nic, našla článek, jak správně po anglicku udělat čajovou párty.

Naaranžovali jsme těch několik hrníčků, které přežily Burrovo zasednutí, s talířky na stůl a co chybělo, to jsme doplnili jinými kousky nádobí. Ze spížky jsem vyhrabala med, cukr a Laffovým bajonetem, když už ležel na stole, rozkrojila citron, ať to nějak vypadá. George elegantně usedl ke stolu, nalil si čajíček, z anglických důvodů, které asi nikdy nepochopím, do něj kydl smetanu, osladil si ho, usrkl - a vyprskl ho na stůl.
„Tomuhle říkáte čaj?!" zahromoval a výhružně na mě pohlédl. Načež otevřel okno, popadl sáček ze svého hrníčku a mrštil s ním přímo do bazénu.

A to byla zásadní chyba.

Alexander nadšeně jako malé dítě vyskočil od stolu a chopil se dalších dvou sáčků, vyskočil z okna ten metr a půl na dvůr, málem se přerazil a mrštil je do bazénu, načež provedl dab. Mulligan, Burr, Laurens a Laff ho s řevem následovali ven. George se zmocnil dalších šesti krabiček, které jsme v kuchyni měli, popadl je do náručí a dveřmi pospíchal za nimi. Za chvíli už šest chlapíků z dob americké revoluce v čele s anglickým králem za zpěvu My Shot vysypávalo nebohý pytlíkáč z Penny do našeho ještě nebožejšího bazénu, Aya na ně nechápavě zíral a já dělala to stejné.

„To nemyslí vážně," vydechla Sis v šoku. Lucy pomalu vytáhla mobil a párkrát si je vyfotila. „Přepisujem tu dějiny." hlesla jen a jala se fotky posílat její a naší dějepisářce.


...

Já ani nevím, jak mě tahle blbost napadla XD No nic. Naštěstí v domě je stále kafe, takže Altair ještě neumírá. Jak se vám dnešní část líbila?

Hamilton v ČRKde žijí příběhy. Začni objevovat