Jag sätter mig på en bänk en bit utanför skolgården. Mina tårar rinner ner för kinderna och landar på mina byxor. Jag är säker på att min mascara smetats ut för länge sen.
Det är två veckor sen sen jag stod upp mot Addison åt Amelia och Addison har så klart försökt hacka på mig men inte lyckas särskilt bra. Mer och mer personer hade börjat få mer respekt för mig och jag hade börjat trivas i skolan.
Men igår fick Addison sin grymma hämd på mig.
Allt hade börjat bra. Jag steg upp i tid och skoldagen hade börjat bra. Första ämnet hade varit Matematik och sedan Historia. Men efter Lunch var det dags för idrott. Själva lektionen gick bra men det var efteråt det hände. Jag hade klätt av mig och gick in i duschen. Amelia hade gått hem för att ducsha hemma. Hon sa att hon var rädd för att göra det här. Vilket jag bara tyckte var fånigt. Man är väl ändå säker i skolan, trodde jag.
Jag gick ut från duschen och gick fram dit jag hängt min väska. Den hängde inte där... Jag hade alla mina kläder och värdesaker där i. Jag började få panik och letade igenom hela rummet. Den fanns ingenstans. Hur skulle jag göra?
En gestalt visar sig i dörröppningen. Addison. I sin hand höll hon min väska.
" Are you looking for this?" hade hon sagt.
" Give me it" morrade jag tillbaka.
" Come and take it"
Misstänksamt går jag fram till henne och som väntat kastar hon ut den genom den öppna dörren och skriker:
" Now Jacksson"
En kille springer och plockar upp min väska och spinger utom synhåll.
På en millisekund var jag ute och letade med blicken efter honom. Han är var några meter bort. Jag tog ett hårt gräpp om handduken och började springa efter Jacksson. Självklart sprang han iväg och jag efter honom.
Efter ungefär fem minuters spingande tog han sikte på ett träd och snabbt kastade han upp väskan i trädet så att den fastar högt upp. Jag skulle aldig nått det.
" Climb Samantha" sa han retsamt.
"Sam" rättar jag surt och säkrade knuten på handduken.
Smidigt hoppade jag upp i trädet och svingade mig fram till väskan.
" HA" sa jag stolt och hoppade ner från trädet.
Men på väg ner fastnade min handduk i en avbruten gren och sliets av från min kropp. Jag var snabb med att ta ner den igen och skymma mina privata delar men skadan var redan skädd.
Jag såg Addison stå bredvid mig med sin mobil i högsta hugg. Hon fick det på film. Vem vet vad hon kan göra med den filmen.
" Stop filming!" skrek jag åt henne men hon bara skrattade. Ush!
Nu vet jag vad hon gjort med fimen. För det första ligger den ute på instagram och twitter att ses av Addisons 1000 följare. Men det värsta var när hon betalade tekniknördrana för att hacka sig in i skolans stora monitor i cafeterian och visat filmen där ockå. Vad är hennes problem?
Nu sitter jag här och gråter medans alla andra skrattar åt mig. Addison hade till och med tagit min ända vän. Dom hade låtit Amelia vara med i deras gäng bara för att få bort henne från mig. Amelia hade sagt att jag inte var cool nog att hänga med henne och att jag borde förstå om jag var en riktig vän. Men jag antar att jag inte är en riktig vän. För jag fattar värkilgen inte...
YOU ARE READING
Forever Yours || Luke Hemmings
FanfictionAtt flytta till Australien var både det bästa och sämsta jag någonsin gjort. Men han fanns där och räddade mig. " Du har räddat mig två gånger, två gånger för mycket. Jag vill gottgöra men det finns ingenting jag kan göra. Jag bara faller... Faller...