Chapter 13

99 13 0
                                    

CHAPTER 13

Maybe this is the ending??
BY: ANNELL CJROSEY ADOREY

Sampai saja Raylonna di hospital, dia terus ke kaunter pertanyaan. Dia dibawa ke bilik doktor. Di situ mereka menerangkan keseluruhan kejadian tadi.

      "Perlu repot polis, Miss?" Salah seorang daripada nurse itu bertanya.
     "No need... saya tau siapa yang buat ni semua, by the way thank you untuk pihak hospital sebab memaklumkan kepada saya. I need to get going now..."Raylonna menuju ke kaunter pembayaran dan melangsaikan bil hospital untuk Raylinda.
     "Raylonna?"Tiba-tiba Mr.Vampire muncul di hadapannya.

Raylonna tersenyum kelat.

     "Hurm... macam kamu ada sesuatu saja ni?"Mr.Vampire dapat mengagak dari riak wajah Raylonna.
     "Tedalah... i need to go now"Raylonna baru hendak beredar dari situ. Mr. Vampire meraih tangan Raylonna.

     "Tell me something, so i can help you..."Renungan matanya ikhlas.
     "My sister, missing in action..."Raylonna akhirnya bersuara.
     "Jadi betullah, yang dorang cerita-cerita tadi tu... bukan lelaki yang selalu sama-sama ko tukah yang bawa dia keluar tadi?"Mr.Vampire
     "Nope, Samson baru juga singgah rumah saya tadi... tapi dia cuma cakap dia nda dapat company saya pigi hospital tengok Raylinda... and of course he is alone"
     "Ko pastikah yang dia alone?"Mr.Vampire

Raylonna seperti cuba untuk memikirkan sesuatu. Reaksi wajahnya tiba-tiba berubah.

     "Gosh! Kenapa selama ini saya nda dapat agak..."Raylonna mengeluh.
     "Why? Something wrong..."Mr.Vampire
     "Saya rasa Samson tu, adik Nixon... ex boyfriend kakak saya.."Raylonna menepuk dahinya.
     "So?"Mr.Vampire keliru.
     "So, ada kemungkinan Samson lah yang bawa kakak saya curi-curi keluar dari ni hospital... mana saya mau cari dia ni?"Raylonna
     "Kita pigi rumah dia sekarang..."Mr.Vampire terus meraih tangan Raylonna dan membawa dia ke parkir keretanya.
     "Jadi kereta saya?"Raylonna
     "Nanti kita datang sini ambil balik, now ko ikut saya saja..."Mereka berdua terus beredar dari situ.

Sampai di depan rumah Samson. Kelihatannya tiada sesiapapun di situ. Rumah mereka seperti kosong.

     "Macam teda orang saja ni?"Raylonna hampa.
     "Kita try cek dulu..."Mr.Vampire

Mereka mengetuk pintu utama rumah itu. Tetapi tiada sesiapa yang muncul.

     "Kan, saya memang sudah agak teda orang..." Raylonna mengeluh.
    "Mungkin dia bukan stay sini..." Mr.Vampire
    "No! Macam mana saya mau cari Raylinda?"Raylonna
    "Bagus, kita repot polis saja... sambil-sambil kita pun cari ikhtiar lain."Mr.Vampire
     "Tapi..."Raylonna tidak meneruskan kata-katanya. Seperti ada sedikit kegusaran di dalam hatinya ketika itu.
    "Why Ray, ini semua untuk kebaikan kakak kamu juga. Dia bel sihat sepenuhnya... risiko untuk dia mengalami keguguran semula amat besar."Mr.Vampire
    "Okay, maybe saya patut repot polis... sebab saya sendiri pun nda tau mau cari dia di mana sudah ni..."Raylonna
    "Kalu macam tu, kita kena pergi balai polis sekarang juga. Lagi lambat kita bertindak, lagi jauh dorang buli pergi..."Mr.Vampire

Tanpa membuang masa mereka terus beredar dari situ. Suasana di dalam kereta agak suram dan senyap. Raylonna berulang kali mengerling ke arah telefon bimbitnya.

     "Kenapa, Samson buat kami macam ni? Adakah Samson dan Nixon sebenarnya adik beradik atau sebaliknya?"Raylonna berbisik di dalam hati.

****

Raylinda terjaga dari lenanya. Dia memandang sekelilingnya dan merasa janggal. Dia cuba untuk bangun tapi kakinya sudah diikat pada besi katil di mana dia berada. Raylinda tiba-tiba panik.

     "Di mana saya ni? Raylonna? Doktor? Nurse?"Raylinda berteriak sepenuh hatinya.

Tiba-tiba pintu bilik itu terbuka dari arah luar. Seseorang muncul sambil tersenyum sinis kepadanya.

     "Hello my dear, do you miss me?"
     "You..."Raylinda mulai menangis ketakutan.

TO BE CONTINUE...

RAYLONNA THE DREAMER?Where stories live. Discover now