Chapter 14 ( ENDING )

146 18 1
                                    

CHAPTER 14

THE ENDING
BY :ANNELL CJROSEY ADOREY.

    "Apalagi ko mau dari saya Nixon..."Ralinda

Nixon tersenyum. Tetapi senyuman amat mengerunkan pada pandangan mata Ralinda.

    "Ko tau bah, apa saya mau..."Nixon mengeluarkan pisau dari poketnya.
    "What do you waiting for? Bunuh saya kalu itu buat hati ko puas..."Ralinda
   
Nixon datang mendekati Ralinda. Dia merenung wajah Ralinda dan dengan cepat pisau yang berada ditangannya dihunuskan ke perut Ralinda. Ralinda menahan sakit yang perit sekali.

    "You kill me and your baby, Nixon..."Nafas Ralinda semakin tercungap-cungap.
    "Bro! What are you doing? Kenapa ko bunuh dia..."Samson muncul di muka pintu bilik.
    "She deserve to die like this..."Nixon seperti hilang akal.
    "Kalu saya tau ni tujuan sebenar ko, saya nda akan buat apa yang ko suruh..."Samson kesal. Tetapi kekesalan itu semuanya tidak berguna lagi. Nyawa Ralinda sudah di hujung tanduk.

Dub dab dub dab... degupan jantung Raylonna tiba-tiba berdegup kencang. Dia mulai merasa tidak sedap hati. Mereka sedang menunggu hasil siasatan lokasi melalui nombor flat kereta yang digunakan Samson.

Selepas beberapa minit salah seorang dari pegawai polis yang mengendalikan kes mereka muncul.

    "Kami baru dapat laporan dari informer kami yang kereta ini masih berada di kawasan berdekatan..."Pegawai polis.
    "Kalau begitu... apa tunggu lagi, bertindaklah... saya buli rasa kakak saya dalam bahaya sekarang ni..."Raylonna
    "Sabar..."Mr.Vampire menenangkan Raylonna.

Pegawai polis tadi memanggil Mr.Vampire. mereka seperti membincangkan sesuatu. Selepas itu Mr.Vampire membawa Raylonna untuk masuk ke dalam keretanya.

Mereka mengekori kereta polis dari arah belakang. Setelah sampai ke lokasi yang dimaksudkan. Kedengaran seperti satu bunyi tembakan telah dilepaskan.

Anggota polis yang berada di situ terus bertindak dengan penuh cermat.

Bang! Bang! Sekali lagi bunyi tembakan berkumandang.

Tanpa membuang masa. Semua anggota polis menyerbu rumah itu. Raylonna sudah mulai menangis. Dia cuba untuk berlari untuk mendapatkan Ralinda yang mungkin berada di dalam. Tetapi Mr.Vampire menghalangnya untuk langkah-langkah keselamatan.

Beberapa minit selepas itu. Polis keluar dari rumah itu membawa Seorang lelaki bertopi dan berlumuran darah pada bajunya. Raylonna datang menghampirinya. Bila lelaki itu memandang ke arahnya hatinya bertambah tidak tenang.

Tanpa membuang masa. Raylonna berlari masuk ke dalam rumah itu. Dia menuju ke satu bilik di mana anggota polis sedang  berkumpul. Semakin kakinya melangkah menuju ke dalam bilik itu semakin hatinya tidak keruan.

Langkah kaki Raylonna terhenti, bila melihat sekujur tubuh yang sudah tidak bernyawa. Raylonna cuba bertahan untuk tidak tersungkur jatuh. Tetapi dia tidak mampu... airmatanya mengalir dengan deras diselangi dengan suara tangisannya yang tak terhitungnya. Dia merangkul badan longlai Ralinda...

    "Kak... bangun kak, Raylonna datang ni.... kenapa kakak nda tunggu Ray.... kak bangun kak!!"pandangan Raylonna semakin lama semakin kabur.

Ralinda tersenyum melihat Raylonna. Wajahnya bercahaya seperti bidadari.

    "Kak, sorry Raylonna lambat... kakak okay sudah?"Raylonna tersenyum riang sambil mengucup pipi kakaknya beberapa kali.
    "Its okay, sis... kakak okay bah, tapi kakak nda dapat lama ni..."Ralinda
    "Kenapa, kakak mau pigi mana... stay sini sajalah sama Ray"Raylonna
    "Tempat kakak bukan bersama Raylonna lagi..."Ralinda
    "No!"Raylonna
    "Thank you sebab sudah jaga kakak selama ini..."Suara Ralinda semakin menghilang. Bayang Ralinda pun sudah tiada.
    "Kak!!"Raylonna terjaga. Dia melihat sekelilingnya.

Ternyata dia sudah berada di hospital. Ibunya muncul dan memeluk Raylonna sambil menangis.

    "Kakak Ralinda mana Ma?"Raylonna
    "Kakak... teda sudah, kami nda dapat tunggu ko sedar Ray.... kakak sudah selamat dikebumikan..."Ibu Raylonna
    "Kenapa nda tunggu saya?"Raylonna
    "Sudah sebulan ko koma, mama ingat ko pun mau kasi tinggal mama..."Ibu Raylonna
    "Sebulan... kenapa saya rasa baru sehari saya tidur?"Hati kecilnya berbisik.

Raylonna berjalan menyusuri rimbunan pepohon hijau yang berada di kawasan tapak perkuburan itu. Dia tersenyum bila melihat wajah anggun arwah kakaknya pada batu nisan berwarna putih. Tangannya menyentuh lembut pada batu nisan itu.

"Hi kak, i'm here now... what are you doing? Hehe"Raylonna tergelak kecil bila menyedari yang soalan tidak masuk akalnya.
"I miss you like crazy Kak... RIP, nextime Ray datang visit lagi. Love you"Sambil mencium batu nisan kubur Ralinda.
"Done..."Harrison tersenyum ke arahnya.
"Yups..."Raylonna berdiri dipimpin oleh Harrison.
"Be careful, my love..."Harrison merangkul pinggang Raylonna.

Mata mereka bertentang. Hidung mereka berlaga... Harrison mengenyitkan matanya. Raylonna tersenyum nakal.

    "No, takkan mau kissing di kuburan... hahaha"Harrison meraih tangan Raylonna dan  terus beredar dari situ.

Siapa Harrison? Well dialah Mr.Vampire...

THE END.....

Thank you, yang follow..... sorry kalu nda siuk ar

RAYLONNA THE DREAMER?Where stories live. Discover now