Love is a Stupid Thing

42.1K 229 24
                                    

POV Zachary

Haish, habis kotor baju aku. Semua sebab budak tadi lah.

"Iced Matcha Latte satu ya." Aku order pada cashier.

Aku memandang telefon aku. [Danish] nama budak tu terpapar pada contact aku.

"Comel gak eh budak tu tadi." Aku bisik dalam hati sambil tersenyum mengingatkan gelagat dan muka lucunya.

"Danish... nama pun comel." Aku bermonolog.

"Order untuk Zachary!" Barista memotong angau aku.

"Okay thanks." Aku mengambil minuman dan terus keluar dari cafe.

•••

Akhirnya aku dapat merehatkan diri aku di rumah aku, Pavilion Kuala Lumpur Resident.

"Yow Zach!" Kawan aku, Zarif menegur aku di hallway.

"Hey! Kau apa khabar. Sibuk betul. Dah lama kita tak terjumpa."

"Haha biasalah Doktor." Zarif.

Kami pun bersembang, yelah nak update cerita masing-masing. Maklumlah kami kawan sejak sekolah menengah. Tiba-tiba berjiran di sini.

Dia merupakan Doktor pakar. Aku pula kerja kat bank. Pangkat tinggi juga la. Syukur dapat rezeki banyak.

Setelah selesai kami berborak, aku masuk dan terus terduduk di atas sofa.

Fuh... what a long day of work. Kerja bertimbun kat pejabat tadi. Plus aku baru lepas workout dekat gym.

Tapi muka Danish tadi seolah-olah membawa ketenangan dalam jiwa aku.

Ish. Tak mungkinlah aku jatuh cinta. Buang masa je.

Aku tak berapa percayakan cinta sebab dari aku kecil, aku tak pernah merasai belaian kasih sayang, terutamanya daripada parents aku sendiri.

"We love you, Zach. Mama papa sayang anaknya." Aku teringat kata2 mereka sewaktu aku tingkatan satu.

"No you don't! All you care is about your endless fighting." Aku menjawab dan terus masuk ke dalam bilik pada waktu itu.

Hmm. Tapi, should I give a chance? Lagipun aku dah angau dah tentang Danish tu.

Iced Matcha Latte tadi dihirup oleh aku. Aku memandang baju putih aku yang terkena tumpahan hijau.

Dia pun suka Matcha ke? Aku menanggalkan baju aku, baju itu tersidai di ampaian.

Aku melihat diri pada cermin. Aku kagum dengan diri sendiri. Memang tak sia-sia usaha aku pergi gym selama dua tahun ni.

Hehe aku nak impress Danish dengan muscle aku lah.

Jom kita call dia.

"Hey Siri, call Danish."

Tut tuut. Tut tuut.

"Hello? Umm.. apa-apa pun aku nak minta maaf sangat tentang tadi." Suara yang lembut daripada Danish keluar melalui speaker telefon aku.

"H-hai. Yea. Tentang tu kau tak perlu risau. Aku cool je. Tapi aku nak minta sesuatu dari kau."

"Err. Hmm apa tu. Kalau nam suruh aku ganti baju tu mungkin kena tunggu lama sikit sebab aku student je. Hmm." Danish menjawab dengan suara yang risau.

"Eh tak la. Jangan la risau. Aku nak ajak kau keluar je. Boleh?"

"H-huh? A-ajak keluar? Bila?" Dia tergagap.

"Esok Sabtu. Kau ada kelas tak?"

"Takde." Dia menjawab dengan perlahan.

"Okay cun. See you tomorrow. Hantar aku location kau. Bye."

"Oh okay. Byee." Dia meletakkan telefon.

"YESSS YESSSS YESSSSSSSS!!" Aku terlompat terkinja-kinja bila ajakan aku diterima oleh Danish.

Aku rasa macam aku adalah orang paling bahagia di dunia.

Aku menerima mesej daripada Danish. Lokasi dia. Hmm? Universiti Rahsia Malaysia, Kolej Mawar.

Ohh yela dia kata dia student. Aku balas dengan "Thanks. Good night. Tido awal. Esok kul 10 aku amik kau." Pada mesej dia.

Dia balas "Okie, gudnitee ✨"

Eh comelnye dia text camtu. Siap ada bintang sparkle lagi. Ada maksud ke?

Aku mencari akaun Instagram Danish. Dia keluar sebagai contact aku.

Aku memandang sembilan post dia. Argh comelnya. Nak gigit.

Ada satu gambar menarik perhatian aku. Gambar dia mandi di sungai.

Danish di dalam gambar itu basah, hanya berlapiskan boxer menayangkan badannya yang putih melepak.

Jelas kelihatan puting dia, aku zoom setiap sudut gambar itu.

Tanpa aku sedar, aku dah menyeluk tangan ke dalam seluar, menggesel batang aku.

Argh. Sabar Zach, don't follow your lust.

So this is love? Aku tak pernah stalk orang sebanyak ini. I wanna know him more.

Aku nak jadi orang yang dengar masalah dia.

Aku pernah kata "Love is a Stupid Thing" tapi, tanggapan aku dah... berubah?

 berubah?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Ride With Me, Cute BoyWhere stories live. Discover now