🌸ALL MY FAULT🌸-JIMIN

159 11 13
                                    

Aku masuk kedalam rumah dengan teragak agak...Aku berharap Park Jimin sudah tidur..Aku takut untuk bertentang mata dengan dia..Seharian aku berfikir berkira kira untuk pulang kerumah.

Kaki terhenti..Lututku bergeletar. Tanganku mengemaskan genggaman scarf biru yang membaluti leherku..Jimin sedang menunggu ku..Setia menungguku diruang tamu.duduk diatas sofa..Walau membelakangiku...Dia tetap menakutkan.

"Awak kemana semalam sayang?"

Aku masih diam..Aku masih takut ..wajahku ditunduk kelantai

"Saya tanya awak kemana?"

Aku mengeratkan lagi pegangan scarf leherku. Aku takut dia nampak kesan merah yang dibuat oleh Eunwoo itu. Bukan aku sengaja mahu curang tapi..Semalam aku terlalu kecewa dengan Jimin sebab dia Asyik berkepit dengan P.A dia nama Hwasa. Aku tahulah P.A dia tu seksi..

"Sa-saya....."

Jimin menghampiri aku dan dia mengelus pipiku lembut.Dia pandang aku dan tersenyum manis.. Park Jimin seorang lelaki yang dikenali dengan sifat penyayang nya..Tpi masih sayangkah dia jika tahu semua nya.. ..Tiga tahun lepas kami berkahwin atas sebab suka sama suka.. Jimin meluahkan perasaannya dan selepas sebulan kami berkahwin..Namun sekarang masih cintakah dia padaku setelah tahu apa yang sudah terjadi?

"Awak kemana semalam sayang?"

Aku masihh diam..Suaraku tersekat..Aku cuba melarikan diri dari pandangan mata Jimin..Suara lembut jimin sungguh melemahkan jantungku.. Dia begitu baik untuk aku..

Mungkin kediaman aku membuatkan Jimin sedikit hilang sabar..Dia terus merentap scarf dileherku kasar.

Matanya terbeliak. gigi nya diketap kuat. Wajahnya terkejut.Rahangnya bergerak gerak menahan marah..Aku memejamkan mataku..Sekarang benda yang ditakuti olehku sudah terjadi..Sebentar lagi Jimin akan mengetahui segala galanya Mungkin bukan sebentar lagi tetapi dia sudah pun mengetahui apa yang telah terjadi

"Ka-kau ....De-dengan....An-ani si-siapa yang buat..."

"Pa-Park Jimin ahh..Mi-mianhae....Sa-saya...."

Aku cuba menyentuh tangannya..Namun cepat direntap kasar. Dia memandang ku tajam.

"Aku tanya kau buat dengan siapa hah semalam sial....Kau jual diri kau dekat siapa hah dwaeji"

"Jimin ahh mianhae...Saya tak berniat nak curang dengan awak...Ni semua salah faham awak..."

"Salah faham sampai satu badan ada kissmark..Siapa yang buat hah sial"

"Eu-eunwoo"

Pang!!!!

Muka ku terteleng dan mata aku pejam rapat..Perit rasa pipiku. Airmata aku mengalir sedikit kesan dari tamparan kuat Jimin.

Perit dan sakitnya Pipi aku ..tak sesakit hati Jimin sebenarnya. Aku baru tahu selamani Jimin keluar dengan Hwasa sbb nak suprise kan aku masa Aniversary kami yang akan berlangsung tiga hari lagi. aku tahu itu sebab Eunwoo yang bagitahu aku pagi tadi.. sebab itu aku berkira kira untuk pulang kerumah kerana aku tahu salah yang telah aku buat

"Ak-aku tak sangka kau perempuan yang murah sampaikan kau bagi badan kau dekat kawan baik aku sendiri Park Eunseo?!!"

"Jimin ahh mianhae...Sa-saya cemburu bila awak dengan yeoja lain.."

"Dan kau serahkan badan kau pada yang lain? tiga tahun Eunseo...Tiga tahun kita kawin dan aku tak pernah sentuh kau lagi Eunseo !!!...Kau cakap kau tak sedia..Tapi harini kau serahkan diri kau pada Kawan baik aku!!..."

"Jimin ahh..Mianhae"

Jimin menghampiriku dan aku mengundur. Sampailah aku terlaga dengan dinding. Aku pandang Jimin yang sedang melihat aku. Aku nampak rahang Jimin bergerak gerak dan matanya merah. Menahan marah pastinya.. Dia menempelkan dahinya kedahiku..Aku rasa bersalah yang teramat sangat..

"Eunseo...Kenapa kau buat aku macam ni.."

Nada suaranya lemah sahaja.. Aku menunduk..Menyesal

"Mianhaeyo Jimin ahh.Sa-saya tak bermaksud untuk curang dengan awak..."

Jimin menempelkan bibirnya pada bibirku tetapi hanya sekadar berlaga dan dia menarik kembali wajahnya. Tidak sampai 1 saat pun dia mencium aku. aku perasan airmata Jimin mengalir dipipi ..Sakit pasti hati dia...Mulutkh tidak henti mengucapkan maaf pada Suamiku..

"Ka-kau ....An-ani..Ak-aku tak layak untuk kau."

Airmataku mengalir. Ya dia memang tak layak untuk aku yang dah kotor ni. Aku memang bodoh sebab curang pada suami sendiri.

"Mianhaeyo Jimin...Sa-saya akan perbetulkan kesilapan saya..Tolong beri saya satu lagi peluang jimin.."

"Ka-kau...Ani..Ak-aku rasa ki-kita patut berpisah...Cu-cuma itu cara untuk betulkan keadaan. Thanks for everything Park Eunseo...An-ani...Thnaks for everything Kim Eunseo..Aku ceraikan kau.."

Mendengar Nama hadapanku bertukar. Airmata ku lebat mengalir. Aku tak pernah salahkan Jimin jika dia ingin menceraikan ku kerana ini memang salah aku.

"Terima kasih untuk hadiah ulang tahun perkahwinan kita yang ketiga ini Eunseo..Kau dah ajar aku untuk mencintai diri sendiri berbanding mencintai seorang perempuan yang tidak pernah menghargai kerja keras aku untuk membahagiakan dia.."

Aku lihat Jimin mencapai handphone dan dompetnya serta kunci kereta dan melangkah kepintu utama

"Rumah ni...Milik kau..Tinggallah dekat sini..Anggap yang ni hadiah terakhir aku untuk kau..Kim Eunsoo. Jaga diri kau dan jaga makan minum kau.. Dont get any sick at all..annyeong Eunseo

Pintu utama ditutup dan aku terduduk. Mianhae Park Jimin ahh. Aku bersalah. aku tidak akan pernah dan tidak akan menyalahkan Jimin jika ini keputusannya kerana aku memang tidak layak untuk lelaki seperti dia...

Hagagaga... macam mana?? okay?? sedih tak? ke annoying?? jangann lupa vote and coment sekali ya korang.. Byeee❤❤💚💜💙💛

BTS IMAGINE [OPEN REQUEST]Where stories live. Discover now