🌸BELL - JIMIN.🌸

31 3 0
                                    

Tingg~tingg~

Jimin memandang kearah jalan dari balkoni kamarnya  kelihatan seorang gadis sedang membawa Anjing peliharaanya.

"Aigoo.. Miju yaahh.. Waegeuraeyo?"

Jimin memerhatikan gadis itu yang sedang berbicara dengan anjingnya

"Wae?? baeghopayo??"

Tiba tiba anjing itu melihat kearahnya dan menyalak. Jimin terkejut . Gadis itu memandang kearah Jimin. Dan bangun.

Gadis itu bow pada Jimin dan tersenyum .

"Kaja Miju yaahh.."

Gadis itu terus berlalu pergi dengan anjingnya. Jimin tersenyum.. Senyuman gadis itu tadi maniss..

"Tuan muda Jimin..Puan besar panggil"

"Okay.. I'll be there in 5 minutes"

Jimin masuk kebiliknya dan menutup langsir balkoni lalu turun kebawah.

"Yes Omma?"

"Duduklah dulu."

Jimin mengambil tempatnya dan memandang Ibunya .

"Omma ada kerja dibusan untuk 2 hari..Boleh kamu tolong omma?"

"What?"

"Jagakan adik kamu tu.."

"Why me?? i dont want..she's stubborn girl....Why not you ask the maid to take care of her ma.."

"No.. Boleh lah jimin?"

"Memang tak.."

"Omma tak kira..Jimin kena juga..Nak taknak harus.. Okay omma naik dulu."

"Omma!.."

Pn.Park terus naik keatas. Jimin meraup wajahnya..Aisssshhh.. Dahlah budak sekor tu bukan kemain lagi degilnyaa..

TIME SKIP*

"Omma pergi dulu"

"Mina will miss you omma"

"Me too.. Jimin.. Take care of her well.. Arra?"

"Mmm"

Pn.Park terus pergi meninggalkan Jimin dan Mina.

"Minaa.. Just stay inside and dont go anywhere.. I have work to do arraseo?"

"But i want to play oppa"

"Just play with the maid.."

Jimin terus meninggalkan adiknya dan mina mencebikan bibirnya..Stupid brother..

Praangggg!!

"Oppaa!!!Tingkap pecah!!"

Jimin bergegas saat mendengar bunyi itu dan melihat Mina yang sedang berdiri didepan pintu rumah.

"Kenapa ni?"

"Taktau..Ada yang kasi pecah"

"Jeoseonghaeyo!! saya tak tersengaja terlempar bola kena tingkap encik..Maafkan saya"

Jimin terkejut dengan kehadiran gadis itu.. Dia kan yang selalu jalan depan rumah ni

"Then now how? macam mana kau nak ganti?"

"I know my fault.. Sorry.. Saya tak sengaja.. Saya akan ganti.."

"Then..ganti sekarang"

Gadis itu memandang jimin dengan mata yang membulat

"N-now?"

"Yess"

"But.. I dont have money now..Boleh tak kasi saya waktu? atau saya boleh buat apa apa untuk bayar balik ganti rugi ni?"

BTS IMAGINE [OPEN REQUEST]Where stories live. Discover now