Sepajang perjalanan , Ezra hanya mendiamkan diri . Zurka sedar akan hal itu , tetapi dia hanya membiarkan sahaja kerana Zurka tahu yang Ezra sunggu tidak suka pada bapanya . Zurka terimbas kembali zaman dahulu , ketika Ezra masih kecil . Ketika itu , Zurka , Ezra dan ayahnya sedang berjalan kaki ke arah Academy untuk menghantar Zurka . Ia adalah tahun pertamanya disana . Zurka ingat lagi , Ezra yang 'over' kerana dia tak mahu berpisah dengan kakaknya . Lamunannya terhenti apabila Ares menepuk bahunya kerana tidak mempedulikan apa yang Ares cakap .
Ares : Zurka ! Dengar tak ?!
Zurka : Ah , apa ?
Ares : Bagus lah .. kena cerita dari mula .. Okay , pastikan kau fokus bila aku bercerita .. Okay , macam ni ...### Beberapa minit kemudian ###
Zurka : Ohh , jadi kau suka dia tapi dia tak tahu ?
Ares : Haah , tolong jangan bagitau dia !
Zurka : Macam mana aku nak bagitau dia kalau aku pun tak suka dengan dia tu .
Ares : Ehh , ya tak ya juga kan .. Hahaha ..-Ezra-
(Flashback)
"Aku berlari keluar kerana kemarahan dan kesedihan yang amat sangat , aku sudah tak kisah dengan apa yang jadi . Aku sudah tak ambil tahu jika sesiapa mencariku . Mereka tak kisahkan aku , bukan ? Di hutan ini , aku lebih suka . Tiada siapa akan menjumpai aku . Ilusi ? Itulah yang membuat aku 'hilang' . Tiada siapa akan lihat aku . Walau seorang pun . "
Crack !
" Ah , apa tu ? "
"Seseorang mendekati . Adakah ianya ibuku ? Atau ayahku ? Kalau benar ia ibuku , aku akan tunjukkan diriku dan pulang . Tapi jika itu ialah ayahku , aku takkan pulang untuk malam ni , biarkan dia mencariku dari malam hingga fajar esok hari . "
" Oh tidak , seseorang yang aku sentiasa lihat didalam mimpi . Seseorang yang menggelarkan dirinya sebagai Ecra dan mengaku yang dia adalah abangku .tetapi aku tidak percaya semua itu kerana dia adalah Dark Elf , mana mungkin dia abangku . Biar aku tunjukkan diri dan menghalaunya . "Ezra(10) : Hey , baik kau balik !
Ecra(??) : Adik Ezra , buat apa disini ?
Ezra(10) : Bukan urusan kau !
Ecra(??) : Marahkan ayah , kan ? Kau beruntung dia tidak membuang kau dari keluarga , seperti abang .
Ezra(10) : Kau salah ! Aku tak pernah ada abang ! Zurka pun tahu itu !
Ecra(??) : Aku dibuang sebelum Zurka dilahirkan , memang lah !
Ezra(10) : Ah ! Lupakan ! Memang kau takkan sedar yang kau salah !
Ecra(??) : Kau akan tahu suatu hari nanti . Selamat tinggal .
Puan Erka : Ezra ? Kamu ke tu ?
Ezra : Ibu !(End of Flashback)
-Story-
Setelah berjalan 25 minit , mereka berhenti sebentar kerana penat . Zurka terus bertanya pada Ezra :-
Zurka : Ezra ? Diam je ni .. Kenapa ?
Ezra : Takde apa lah .. Teringat kisah dulu je .
Zurka : Oh .. janganlah marah sangat dengan ayah . Dia memang begitu .
Ezra : Tak , bukan tentang dia .
Zurka : Jadi ?
Ezra : Tentang seseorang yang mengakui bahawa dia adalah abang kita .
Ares : *Sembur Air* SERIOUSLY ?!
Ezra : Yeah .. tapi aku tak percaya ..
Zurka : Hm .. mungkin dia memang abang kita ?
Ezra : Dia Dark Elf .
Zurka : Oh .
Ares : Woah ...
Zurka : Jap² .. Kenapa aku baru tahu ni ?
Ezra : Saja diamkan diri selama ni .
Zurka : Ibu dan ayah tahu ke ?
Ezra : Ayah ? Heh , memang tak lah .
Zurka : Ibu ?
Ezra : Ibu tahu , tapi dia kata hanyalah ilusi . Memandangkan kuasa aku sebegini , boleh jadi yang 'abang' kita tu hanya ilusi dan tidak wujud .
Zurka : Yeah .. Eh . Jom kita teruskan perjalanan .Mereka terus meneruskan perjalanan tanpa membantah . Jika tadi hanya Ezra yang mendiamkan diri , sekarang semuanya mendiamkan diri , mengingati masa lalu .
YOU ARE READING
Oneirataxia 2 (Malay)
Fantasy!!!BOOK 2!!!! Selepas misi yang dijalankan tamat , pelajar² dibenarkan pulang ke rumah .. Kali ini , mereka semua mempunyai pelbagai masalah seperti masalah keluarga dan kawan² termasuk di Academy . Bukan itu sahaja , kebangkitan Dark Elf juga membu...