***
"aduh,sakitnya kepala aku banyak sangatla aku minum malam tadi nie,"Jihyo memicit kepalanya yang sakit itu.
Dan dia memusingkan lehernya yang terasa lenguh tu,matanya tertancap pada air yang
terletak di atas meja lampu ada juga sekeping kertas diletakkan di bawah air.Minum la air ni legakan kepala awak yang sakit tu..
-???
Berkerut dahi Jihyo yang melihat nota itu,baru dia teringat mesti Chaeyeon yang menghantarnya pulang,segera dia meminum air madu itu,lalu ke tandas untuk membersihkan diri.
***
Hari ini Jihyo cuti jadi dia tidak plan untuk pergi mana2,"aku nak masak apa eh,bosan nie terasa cam nak buat manisan,"Jihyo sudah merancang untuk membuat manisan.
Lalu dia ke dapur untuk melihat bahan siapa sangka hanya ada bahan masakan lain sahaja."alamak,satu hapak pun tadak aduh aku dala malas nak bawa kereta nie."Jihyo sudah merengus nak tak nak dia kena pergi sebab bole beli barang mentah yang lain.
***
Di market Jung,
Sesampai Jihyo disana dia mengambil sebuah troli untuk dibawa sama,semasa dia mahu ke bahagian barang basah trolinya tak sengaja terlanggar dengan troli orang.
"alamak,maafkan saya tak sengaja,"Jihyo sudah menundukkan badannya berkali2.
"eheh,takpela saya pun tak perasan awak di hadapan saya,"lelaki itu juga menundukkan badannya menandakan dia juga salah.
Mereka melihat sesama sendiri dan ketawa.Setelah mereka membeli barang mereka menyinggah ke sebuah kafe untuk berkenalan.
Di kafe Youn,
"saya sang yoon,awak--,"sang yoon memperkenalkan dirinya dahulu dan bertanya siapakah nama di hadapannya itu.
"Ouh,Jihyo selamat berkenalan,awak nie dari company LK kan,patutla familiar muka awak,"Jihyo menganggak Sang yoon dari company LK.
"haha,Iya.Maafkan saya Jihyo awak nie tak kerja ke bukan ke hari nie hari bekerja,"soal Sang yoon melihat Jihyo membeli barang.
"Ouh,semalam saya ada dinner then hari nie minta cuti saya rasa nak rehat,so macam niela saya fikirkan nak buat dessert nampaknya tak jadilah,"Jihyo sudah tersenyum kekok memikirkan yang dia mahu but dessert.
"la yeke,seperti saya ganggu awak pula,maaflah tapi saya nak kenal2 dengan awak tak salah kan,"Sang yoon menggosok lehernya kerana malu.
"haha,takpela apa salahnya kita berkenalan pun,"Jihyo sudah tersenyum melihat kelakuan Sang yoon.
"Terima kasih,hmm boleh saya minta nombor telefon awak rasanya jika ada apa2 bolela kita berhubung,"Sang yoon sudah mahu minta nombor telefon Jihyo.
Jihyo yang berfikir sejenak itu,terus membagi nombor telefonnya.Sang yoon sudah senang hati dengan pemberian Jihyo.
Dringg,Dringg,
Telefon Sang yoon sudah berbunyi menandakan ada orang menelefonnya.
Dia memandang Jihyo yang sedang menghirup air minumannya."hmm,Jihyo maaflah saya nak minta diri dulu ada panggilan penting perlu saya jawab,"Sang yoon meminta diri untuk menjawab panggilan.
"Ouh,takpela saya pun nak balik dulu,apa2 pun terima kasih untuk minuman ini,"Jihyo menundukkan badannya untuk mengucapkan terima kasih,Sang yoon yang melihat kelakuan Jihyo tersenyum dan terus pamit dari situ.Jihyo yang memerhati dari belakang sudah senyum.
To be continued...
💞 💞
YOU ARE READING
Age is not a barrier -나이는 장벽이 아니다-💟[čømpľęťé]
FanfictionCinta tidak kira usia Jika itu jodoh terimala kerana itu rezeki kita.... 💕