AINAB-009

329 65 4
                                    

***

Seminggu berlalu kejadian Jihyo bertembung dengan Jungkook dia lupakan begitu sahaja.

Dring,Dring!!

"hello,napew Sang yoon call nie,saya ke?ada rumah..kenapa... sekarang ke,ok bye,"

Seusai berbicara dengan Sang yoon,Jihyo langsung bersiap sebentar lagi Sang yoon datang mengambilnya.

***

"Napew,Sang yoon ada apa awak bawa saya ke sini,"soal Jihyo dia berasa hairan mengapa membawa dirinya ke universiti.

"sebenarnya universiti nie ada buat program prom night,jadi saya ingat nak bawa awak ke prom tu sebagai partner saya,"sang yoon mengajak Jihyo,Jihyo agak berfikir kerana universiti niela Jungkook belajar.

"iyala,saya jadi partner awak tapi takde apa2 Special prom ke macam mask ke?"Jihyo agak malu jika dia ke sana di nampak oleh Jungkook.

"ouh,ada nama prom nie mask Love prom jadi awak bolela pakai tapi kena ikat rambut la sebab prom nie orang luar kena ikat rambut,"sang yoon memberitahunya detailnya,Jihyo sekadar mengangguk.

***

Sang yoon membawa Jihyo berjalan ke universiti tu kerana Jihyo melancong itu mencari bahan kerjanya juga senang dia cuma masuk dalam filenya sahaja.

Ketika mereka berjalan ke kelas alea,Sang yoon menerangkan serba sedikit tentang kelas di hadapannya,Jihyo tidak sengaja memandang mata Jungkook yang berada di dalam kelas itu,dengan pantas Jihyo menarik lengan Sang yoon dekat dengan dirinya.

"kau ingat kau sorang je bole jeleskan aku ke,"monolog hati Jihyo iya dia cemburu ketika itu tidak tahu mengapa.

Jungkook yang melihatnya memberi riak kosong sahaja lalu memandang kembali ke hadapan untuk fokus pembelajarannya.

"Jihyo awak kenapa,ouk ke,"Sang yoon tersenyum kecil melihat kelakuannya.

"maaf sang yoon saya tertarik awak,marila kita ke depan sana pula berapa lama awak nak terangkan kelas ini pula,"Jihyo sudah merasa luat cepat sahaja menarik tangan sang yoon.

***

Selesai sahaja di universiti itu,Jihyo pulang ke rumah sampai sahaja di rumah Jihyo mencampakkan beg sandangnya ke sofa,dia menghempas badannya malas dia teringat akan riak muka Jungkook yang seakan tidak suka dirinya lagi.

"memang dia tak suka aku dah,baguslah sekurangnya aku sedar diri nie lagi tua dari dia,tapi kenapa aku rasa tak suka,haa,"akhirnya Jihyo mengakui dirinya tidak suka Jungkook membuat dirinya sebegitu.

To be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be continued...

💞 💞

Age is not a barrier -나이는 장벽이 아니다-💟[čømpľęťé] Where stories live. Discover now