Sa planinskih venaca dolinom se širio prvi suton uvlačeći se u drevni grad paleći svetla zlatno žute boje stvarajući sliku nadrealne lepote. Tamo ispod visoravni iza svetla, prostirao se krajolik pod maslinama stvarajući duge senke čekajući Mesec da zaviri i oboji srmom nežno lišće. Šetala je između stabala čekajući poznate korake...njihove sastanke ispunjene tišinom i dodirima u iščekivanju konačnog ispunjenja. Tajnovito, prepuno mistike o kojoj je oduvek sanjala ne znajući ništa zaštićena ljubavlju samo jednog čoveka živela je ljubav. Atias ugasi motor i zagleda se u tamu još uvek pod utiskom tetine priče...u grudima ga je peklo, voleo je devojku za koju je najmanje očekivao da je rod najvećem dušmanu u vilajetu. Pogodila ga je sudbina dvoje ljudi, njenih roditelja žrtvovanih zarad nečijih bolesnih ciljeva i želja. Jedino što je mogao učiniti je da je voli svim srcem i vrati joj veru u ljude, pruži ljubav i sigurnost. Od potpune sreće delilo ih je tri dana, imao je toliko vremena da oraganizuje sve i konačno učini ono što je trebao uraditi mnogo ranije. Večeras će joj reći, večeras će postati njegova verenica. Otvori vrata i polako pođe preko imanja na dogovoreno mesto. U posedu, nevidljivi i spremni bili su njegovi ljudi pažljivo prateći svaki dolazak i odlazak sa Esminog imanja. Njih dvoje su morali ostati tajna do samog kraja...bio je spreman napustiti Šanliurfu i sve što ima zarad nje. Ni slutio nije da i ona ima tajnu koja ih mnogo pre vezala nego što misli.
-Gospoja...Stari iđid Mehmet nikada neće prihvatiti Meliku, u njoj vidi najvećeg neprijatelja i razlog smrti svog jedinca. Godinama krije pravu istinu o tragediji. Oni koji su bili svedoci strašne smrti zavetovani su pod prisilom na večno ćutanje. Lagao je da mu je sin poginuo usled pada sa konja i ako je znao pravu istinu. Nesrećna aginica je morala podržavati njegovu priču sve do smrti, srce joj prepuklo od tuge. Feriha i njena porodica su drugačija sorta sa kojom se nikada ne bi mešao, kao da su vanzemaljci a ne ljudi. Drugo pleme nečiste krvi. Sluškinja je slagala da je beba umrla na porađaju inače živ ne bi ostao dok ne bi zadovoljio svoj poriv za osvetom. Svoju krv smatra plemenitom, svi drugi nisu dostojni života. Melikina familija sa majčine strane na zahtev aginskog veća posle Ferihine smrti odselila se, da nisu pristali svi bi bili pobijeni. Iz tog razloga je do dana današnjeg tajna njenog rođenja ostala dugo sakrivena.
Esma je slušala potresnu priču duboko zamišljena svesna da se stvari nisu mnogo promenile. Još uvek je postojala duboko ukorenjena mržnja prema drugačijama u glavama ljudi koji su posedovali moć i krojili sudbinu drugima. Ledeni obruč oko srca se još više steže, volela je Atiasa i Meliku iskrenom majčinskom ljubavlju. Sama pomisao da im se nešto dogodi ili stane na put njihovoj sreći dovodilo je u stanje očaja. Nije mogla ništa učiniti niti pomoći jer su se pitali drugi, veći i moćniji. Prenu je iz misli Berinin uzdah i ona obrisa suzu koja kliznu niz obraz. Kuvarica je pogleda i snebivajući se tiho izgovori.
-Ima još nešto...ne znam kako da kažem jer ima veze sa vašom porodicom.
-Šta sa mojom porodicom? Reci mi...moram sve znati, bilo kakva informacija može doneti rešenje ove zamršene situacije.
-Dženan, vaša snaja...mislim da zna ko je devojka. Priča se da je potajno bila zaljubljena u Mesuda, Mehmetovog sina. Niko nije znao za njena osećanja sve dok se u mahali nije pročulo za tajnu ljubav sa Ferihom. Danima je plakala u konaku i ako je bila udata i majka. Tu priču je potvrdila i njena rođena sestra znajući da se Dženan nikada nije pomirila sa činjenicom što su je udali za Hasana.
-Jadni moj brat...zato ona vrši pritisak na rođenog sina da se oženi sa Mehmetovom sinovicom da bi naplatila stari dug pa makar preko moći. Atias i Hasan su žrtve njene bolesne ambicije, ako nije mogla ostvariti svoju ljubav makar će dobiti zadovoljenje da bude glavna vlastelinka Šanliurfe. Uh, ovo je previše za moje srce...- tiho prošaputa.
-Ne znam gospoja...mislim da je najbolje ostaviti onako kako jeste u suprotnom devojka je u opasnosti ako onaj dušman sazna da mu je unuka. Već je okrvavio ruke sopstvenom krvlju.