Sabah gözlerini açan Boran Ağa elini uzatıp komodinin üstünde sabahtan beri susmayan telefonunu alıp kimin aradığına bakmadan açtı.
Boran: Ne varrr?
Ceyda:Aşkımmm sabahtan beri arıyorum neden açmıyorsun telefonunu dünde konuşamadık seni çok özledim ne zaman bizi yanına alıcaksın?
Boran:İşlerini yoluna koyayım en kısa zamanda evlenicez hadi neyse ben kapatıyorum biliyorsun bugün büyük gün Ağalık bana devrolucak hadi görüşürüz.
Boran birşey demeden telefonu kapatıp yere fırlattı bir bu eksikti eğer hamile olmasa Ceyda'nın yanında 1 dakika bile durmazdı ama bebek herşeyi bağlıyordu.
Dünden beri aklı Yezdadaydı ne kadar asil güçlü ve güzel bir kız demekten kendini alıkoyamadı.Sonra Boran yataktan kalkıp banyoya geçti güzel bir duş alıp şalvarını gömleğini ve ceketini giyip boynuna yöresel şallarını atıp çıktı.
Annesi Zerrin Hanım Babası Zinar Ağa kız kardeşi Zeyşan erkek kardeşi Baran masada Boran ağayı bekliyorlardı.Boran ağa gelince şen şakrak bir şekilde kahvaltıya başladılar.
Zeyşan:Oh be abi iyi ki geldin çok sıkıldım ben bu Barandan hep beni sinirlediriyor herşeyime karışıyor
Boran:Barann birdaha benim kardeşime karışmayasın yoksa kötü olur ha diye gülerek uyardı :)
Baran Zeyşanın saçlarını karıştırarak Boran ağaya döndü
Baran:Ama o zaman okulda ona kimse bakmasın bende karışmayayım. dedi
Konu uzadıkça uzadı en son masadan kalkan Zinar Ağa Boran'a dönüp.
Zinar Ağa:De haydi oğul aşiret toplanmıştır gidelimde artık ağalımı sana vereyim artık köşeme çekilip dinlenmek isterim.
Boran Ağa:Tamam bav(baba) sen nasıl istersen deyip konaktan çıktılar.
Aşiret toplanmış Boran ve Zinar ağayı bekliyorlardı onların gelmesiyle herkes yerine geçti ve Zinar Ağa ayağa kalkıp söze başladı.
Zinar Ağa:AĞALARRRR bilirsiniz artık ben yaşlandım dinlenmek isterim aşirete yeni genç bir ağa lazımdır artık benım yerime Genco Aşiretinin yeni ağası oğlum Boran Ağadır deyip yerine oturdu.Bu sefer Boran Ağa konuşmak için ayağa kalktı.
Boran Ağa:Ağalar artık Aşiretimizin ağası benim her zaman törelerimize bağlı olup her ne uygun olursa onu yapacağım ama lakin artık kan dökülsün genç kızlar istemedikleri adamlarla evlensin analar ağıt yapsın babaların başı öne eğilsin istemiyorum ben artık bu topraklarda huzur ve barış istiyorum Ağalığım herkese hayırlı uğurlu olsun varmı bir maruzatı olan deyip yerine oturdu.
Şahin Ağa:Boran Ağam hayırlı uğurlu olsun en kısa zamanda hatta bu akşam sizi konağımda akşam yemeğine çağırıp hayırlı olsun demek isteriz tüm konak dedi.
Boran ağa Şahin ağayı babası gibi sever sayardı o yüzden bu davete kesin icabet edecekti hem Cihan ağa bugün toplantıya gelmemişti onu da merak etmişti ama en çok merak ettiği Yezdaydı dünden sonra herzaman onu görmek bakışlarında huzur bulmak istiyordu her ne kadar bunu kendine itiraf edemese de.
Boran ağa:Tabiki Şahin Ağa gelirim Akşam yemeğine sizdeyim öyleyse.
--------
Samioğlulları Konağında her şey çok güzel di sabah Yezdan uyanıp hazırlanıp diğer hanımlarla Cihan ve Zilanın odasına gelmiş çarşafı istemiş.Utanarak çarşafı veren Zilan hemen kapıyı kapatmış.
Cihan:Noldu delalamin kıpkırmızı olmuşsun :D .
Zilan:Çok utandım ne yapayım ama dün gece canımı yakmadığın için teşekkür ederim deyip kocasının kolları altına girmişti genç kız.Çok seviyorlardı birbirlerini 5. istemenin sonunda babası kızını verebilmişti.Babasına göre Zilan daha küçüktü kopamıyordu kızından ama Cihanla sevdalarını görünce en son dayanmayıp kızını vermişti o gün iki aşık sabaha kadar uyuyamamışlardı sevinçten çünkü babasının vereceğini sanmıyorlardı.
Kahvaltı Zilan ve Cihan'ın gelmesiyle başladı.
Cihan:Babam nerdedir Yezda Hanımağam :)
Yezda o kadar çok dalmış Boranın ona bakışlarını düşünüyordu ancak 3. seslenmeden sonra kendine geldi.
Cihan:Yezda burdamısın diye dürttü.
Yezda:Ha noldu evet burdayım Babam erkenden aşiret toplantısına gitti bugün Zinar ağa ağalığını Boran ağaya verecekmiş.
Cihan:Aa doğru ben unutmustum bana neden haber vermedi babam?
Yezda:Siz aşıkları ayırmak istemedi deyip gülümsedi :)
Zilan utandığından tabağından kafasını kaldıramadı Cihan kahkaha attı :D
Kahvaltı bitmiş Zilan mutfakta kahve yapıyordu o sırada kapı çaldı Yezdan ve Cihan çardakta otururken kimin geldiğine bakmak için kafalarını çevirdiler.Şahin ağa ve Boran Ağa gelmişti.
Cihan hemen oturduğu yerden kalkıp Boranla kucaklaştı ve hayırlı olsun dedi.Yezdan ne yapacağını şaşırdı dili lal oldu sadece bir gülümsemeyle Boran Ağaya baktı.O sırada çardağa gelip oturdular.
Boran Ağa:Ee hanımağam bir hayırlı olsun demiyecekmisiniz bana? diye takıldı Yezdaya
Yezda:Hayırlı olsun Boran Ağa deyip gülümsedikten sonra içten içe kendine çok kızdı ona göre Boran çok ukala kendini beğenmiş geveze ama bir o kadar da yakışıklı çekici bir ağa.Ona hem hayran kalıyor hem sinir oluyordu.İlk defa bu hisleri hissediyordu.Bu da neyin nesi oluyordu elini kalbine götürdü ilk defa bu kadar hızlı atıyordu.
Kahveler içilmiş erkekler işlerinin olduğunu akşam yemeğine Boran Ağa'nında katılacağını söyleyip konaktan ayrılmışlardı.
Mutfağa geçen Yezda yapılacakları tek tek anlatıp kendi de bir işin ucundan tutup hazırlıklara başladı.
Akşama doğru odasına çıkıp güzel bir duş aldı ardından hazırlanıp Mardin manzarasını izlemeye başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hanımağa Yezda!
Teen FictionYıllardır süre gelen töre ve buna karşı koymaya çalışan Mardin'in yeni hanımağası Yezda