Jag skrollar runt på hennes instagram flöde ett bra tag och sedan får jag upp en ny notis överst på min skärm. "Majaadolfsson följer nu dig " Det pirrar till i magen när jag ser det. Det plingar plötsligt på min dörr och då kommer jag hår att jag och Ludwig bestämt att han ska komma hit. Jag går och öppnar och släpper in Ludwig.
"Ludwig, hur länge har Maja och Nelly varit kompisar?"
"Jättelänge men Maja har bott i Göteborg med sin familj sedan hon var 11 år men hon flyttade hit för ungefär en månad sedan"
Jag nickar tyst och blir nästan irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta tänka på henne. Hennes bruna hår och blåa ögon, hennes perfekta ljusrosa läppar. Mina tankar avbryts av Ludwig.
"Du tänker på henne eller hur?"
Jag nickar och ler lite åt att Ludwig nästintill kan läsa mina tankar.
"Jag kan inte sluta, hon finns liksom där vad jag än gör, men jag har typ pratat med henne cirka två gånger"
Ludwig nickar och ler mot mig samtidigt och vi tittar förvånade på varandra. Det är inga fler som ska komma. Jag går och öppnar och chockas lite. Utanför dörren står Nelly och Maja.
"H-hej" stammar jag fram och de ler.
"Hej är Ludwig här?" Frågar Nelly och jag nickar in mot min lägenhet och hon tar av skor och jacka och går in till vardagsrummet till Ludwig medan jag står kvar med Maja.
"Bor du här själv?" Jag nickar som svar och tittar in i min vita lägenhet på söder.
"fint"
"Tack" Hon ler svagt mot mig och därefter kommer Nelly tillbaka och klär på sig och sedan går de ut igen. Jag hade gärna sagt att de fick stanna men som vanligt vågade jag inte.
Jag går och sätter mig bredvid Ludde och suckar djupt.
"Dante hon är visserligen jävligt fin men du fattar inte hur svårt hon har för att bli kär"
Jag suckar åt det Ludde precis sagt och han sätter på någon serie och vi roar oss med det typ resten av dagen. Som vanligt så bryr jag mig inte om Luddes serier och dessutom så kan jag inte sluta tänka på Maja. Varför ska hon vara så satans jävla fin? Ludde får en snap från Maja och eftersom jag sitter halvt bakom honom så ser han inte att jag tittar på vad hon skriver. det pirrar till i min magen när jag ser vad hon har skrivit. "Vet du om Dante har flickvän?" jag ler men försöker dölja det lite. "Nej då du kan va lugn;)" Jag är när på att börja skratta men jag håller det inom mig. "Tack" svarar hon och efter det känns det som att jag kommit ett litet steg närmare henne men samtidigt funderar jag lite på det Ludde sa. Om att hon aldrig bli kär typ. Eller han sa inte aldrig men det lät typ som att han menade det så.
"Dante" jag tittar frågandes på Ludwig och han visar skärmen för mig och jag ler stort när jag ser vad Maja har skrivit. "Han e fett jävla snygg" Ludde skriver tillbaka till henne. "Skriv de till honom då dantelindhe " skickar han och jag skrattar bara åt honom. Några sekunder senare får jag en notis på min mobil.
"majaadolfsson har lagt till dig som vän"
Jag ler mot Ludde och ser att hon skrivit något. "komma t oss?" det pirrar till lite i min mage. Hon vill träffa mig. Ludde som sett vad hon skrivit tar min mobil och hinner skicka något innan jag tar tillbaks den. Jag ser vad han har skrivit och suckar djupt istället för att slå till Ludde. "Såklart<3" Hon svarar nästan direkt. "ahahhaha du o Ludde kan komma t Nelly om ni vill" jag svarar snabbt jag med. "Okejj"
Vi går direkt ut från min lägenhet och kommer snabbt fram till Nelly och kommer in i hennes lägenhet. Det är en del folk här men i princip bara folk jag inte känner. Då ser jag henne. Maja lyser typ upp hela rummet så vacker som hon är. Hon har på sig ett par blåa utsvängda jeans och en ljusgrå kenzo sweatshirt. Ludwig knuffar fram mig till henne med han går och snackarmed någon annan tjej.
"Hej Dante!" säger hon och jag hinner tänka att hon nog har druckit lite innan jag svarar.
"Hej!"
Jag känner att det blir lite stel stämning mellan oss.
"Asså jag såg vad du skrev om mig till Ludwig"
Jag inser inte för än efteråt det blir ännu stelare när jag säger så. Hon rodnar lite grann när jag säger att jag såg att hon skrev till Ludde att hon tycker att jag är snygg. Fast jag tycker ju att hon är snygg också så det borde ju inte bli stelt egentligen men såklart så blir det ju det.
"Jag tycker att du är fin" fortsätter jag.
"Tack, jag tycker att du är fin"
"Tack"
YOU ARE READING
jag kommer alltid sjunga ditt namn - Dante Lindhe
FanfictionVad händer när Maja flyttar till Stockholm och hon träffar på typ den snyggaste kille hon någonsin sett? Vad händer när hon får känslor för en av Sveriges största artister?