Dantes perspektiv
Jag vaknar upp och möts av brunt hår i mitt ansikte, Majas. Jag flyttar lite på det försiktigt och minns gårdagen. Jag sov kvar då det blev sent och Maja inte ville att jag skulle åka hem själv, gulle.
Hon börjar röra på sig lite och hon vänder sig mot mig. Jag blundar och låtsas sova. Jag känner hur hon ligger och ser på mig. Jag ler lite automatiskt."God morgon" säger jag och hon blir nästan lite rädd.
"God morgon" svarar hon och tänker vända sig om för att ta sin mobil. Men hon hinner inte innan jag drar henne till min famn och hon vänder sig mot mig och ler.
"Ska vi gå upp och äta frukost?" frågar hon och jag skakar på huvudet.
"Nej vi ska ligga kvar här en stund" säger jag och drar henne lite lite närmare mig. Hon skrattar sitt fina skratt och ser på mig. Hon flyttar undan mitt hår lite och ser mina tatueringar. Jag har mina föräldrars namn på varsin sida. Pappas namn på vänster sida och mammas namn på höger sida. Jag ler när hon drar fingret över tatueringarna. Hon kramar om mig, hårt. Det känns bra, att ha henne hos mig.Hon vänder på huvudet och ser på mina andra tatueringar. Hon gör små cirklar med sitt högra pekfinger på mitt bröst. Jag tar upp min hand och drar den genom hennes hår. Då ser hon upp på mig och ler ett fruktansvärt vackert leende som jag genast besvarar, hon är så vacker att det nästan gör ont i mig.
"Dante jag" börjar hon och jag tittar in i hennes fina ögon.
"Jag älskar dig" säger hon och jag drar henne intill mig.
"Jag älskar dig också Maja" säger jag och hon kramar om mig ännu hårdare. Fan vad hon är fin.
"Tänk om vi inte hade sprungit in i varandra på det där caféet" säger jag och hon tänker efter.
"Då hade vi inte varit här" jag skakar på huvudet.
"Men jag är glad att vi båda är här" säger jag och hon.
"Jag också"Efter en stund går vi upp. Vi möts av Majas söta lillasyster Astrid som sitter vid matbordet lika glad som hon varit dem andra gånger jag har träffat henne.
"Hej" säger hon och jag ler.
"Hej" svarar jag glatt och Maja bara suckar.
"Är på dåligt humör hjärtat?" Säger jag för att skämta till Maja. Hon vänder på sitt huvud och ser på mig. Hon ler men jag vet att hon är extremt irriterad på sin lillasyster. Jag kan se det på hennes blick. Jag drar henne intill mig och kramar om henne bakifrån samtidigt som hon tar fram mjölk och smör och sånt.
"Kan inte ni bara bli tillsammans nån gång?" Säger Astrid och avbryter tystnaden. Maja är påväg att säga något drygt tillbaka innan jag hinner före.
"Tänk om vi redan är det då?" Säger jag och Maja drar sig ut min famn för att kolla på mig. Jag ler bara mot henne och hon kramar om mig innan vi sätter oss ner och äter.
"Händer det något kul med musiken snart då?" Frågar Maja mig.
"Kanske det" säger jag och flinar lite.
"Vaddå???" Astrid blir plötsligt nyfiken. Jag skrattar.
"Det kan jag inte säga riktigt än" säger jag och hon suckar.
Vi hade tänkt att vi skulle typ bara vara hemma men Astrid ville verkligen in till stan så vi ska följa med henne. Hon ville kolla på någon tröja som hon sett.
Hon sätter sig i bilen och pratar på om alla hennes kompisar och att hon ska på födelsedagskalas hos någon som hette Sofie. Jag hängde inte riktigt med då hon pratar extremt fort. Maja vänder sig mot mig och ler åt hennes lillasyster.
Vi kommer snabbt in till stan och hon går direkt bort mot butiken. Ingen butik jag kände igen faktiskt men jag skulle väl inte säga att jag är den som shoppar varje dag heller.
Det kommer fram några små tjejer som vill ta bild med mig som jag självklart ställer upp på.
"Är ni tillsammans?" Frågar en av de med blont hår.
"Japp det är vi" svarar jag och ler mot Maja som ler tillbaka mot mig. De fortsätter prata innan Astrid drar i Majas arm."Hörni vi måste tyvärr gå men vi får prata mer någon annan gång" säger jag och ger dem varsin sista kram innan vi går iväg och ser på tröjan som Astrid så gärna ville ha. Självklart lyckades hon tjata till sig den till som slut som alltid när man var yngre.
Hon gick nöjt runt med en påse i handen medan Maja fortsatte titta grejer till sig själv. Bland annat köpte hon en jättefin hoodie.
Jättekort kaptiel men men iallafall var ni på rockbjörnen i förrgår? Det var jag. Ja o min bästa vän gick från scenen precis när Benjamin och felix började spela och då kom vi till sidan av scenen precis när Hov1 och Victor Leksell gick därifrån vilket ledde till att vi typ fick träffa dem och jag grät så fruktansvärt mycket men jag fick iaf säga till dem att jag älskar dem hoppas att ni som var där hade det jättebra också och grattis till killarna som tog 3/4 priser woho<3 fortsätt läs, rösta och kommentera för att göra min dag<3
YOU ARE READING
jag kommer alltid sjunga ditt namn - Dante Lindhe
FanfictionVad händer när Maja flyttar till Stockholm och hon träffar på typ den snyggaste kille hon någonsin sett? Vad händer när hon får känslor för en av Sveriges största artister?