Dantes perspektiv
Ikväll är det äntligen dags, låtsläpp. Vi har inte släppt något sedan 22 Augusti förra året och det ska bli så fruktansvärt kul att äntligen få släppa och dela med oss till våra fans om det vi har jobbat med under ett bra tag. Jag ser hur Axel reser sig upp ut soffan vi har i studion och går mot mig.
"Kan vi snacka eller?" Frågar han och jag nickar och reser mig upp samtidigt som jag undrar vad han hade tänkt säga.
"Hur är det med Maja?" Frågar han när vi sitter i ett annat rum. Jag rynkar på pannan och tittar skeptiskt på honom.
"Det är väl bra antar jag, eller vad menar du?"
"Nä undrar bara, är det bra mellan er eller?" Jag nickar sakta och tittar oförstående på honom.
"Är det nåt speciellt eller varför frågar du så mycket om henne?" Vill han Maja något eller?
"Nejdå tycker bara att hon e skitfin, men respekterar ju såklart er två tillsammans" säger han och jag spänner käkarna.
"Aa du skulle bara våga göra något med henne" säger jag och går tillbaka till studion. Han kommer efter och Noel tittar konstigt på oss.
"Vad?" Säger jag drygt och blänger till på Axel.
"Nä inget" säger han och jag tar upp min telefon. Jag ställer mig upp i samma sekund som jag trycker på Majas telefonnummer. Jag går ut från rummet och hör hur två signaler går.
"Hallå?" Säger hon.
"Hej kan vi typ mötas o snacka?" Frågar jag och väntar på ett svar.
"Aa visst är det något speciellt?" Jag ler när jag tänker på henne.
"Aa typ men kan vi ses vid parken bakom studion typ?" Frågar jag och hon säger att vi ses där om tio minuter.
"Okej vi ses snart, puss"
"Det gör vi, puss o kram"
Efter det går jag tillbaka till de andra.
"Hörni vi ses senare, jag måste dra"
"Vart ska du?" Frågar Ludwig.
"Jag ska träffa maja bara, men vi ses senare"
"Okej hejdå" säger Ludwig. Jag kan se Axels nästan irriterade blick men jag bryr mig inte just nu.
"Knulla lungt bara" säger Noel och jag vänder mig om.
"Vaddå på parkbänken eller?" Säger jag och går mot dörren samtidigt som jag hör Noels härliga skratt.
"Hej älskling" säger jag när jag närmar mig henne, min älskade Maja.
"Hej Dante" säger hon och spricker upp i ett stort leende samtidigt som hon kramar mig. Mitt hjärta blir varmt.
"Vad ville du prata om?" Frågar hon.
Jag suckar och tittar bort. Hon lägger en hand på min kind så att jag automatiskt tittar upp på henne.
"Axel började typ snacka om att han tycker att du är skitfin och så och jag blir bara.. asså nej jag vet inte, jag ville ba typ snacka med dig så att du typ vet om det eller nåt" hon lägger sin andra hand på min andra kind och jag ser in i hennes ögon.
"Dante, jag älskar dig mer än något annan och jag och Axel är BARA vänner" säger hon och kramar om mig.
"Jag älskar dig också Maja" säger jag i kramen.
Efter en liten stund släpper vi taget om varandra.
"Vill du göra något nu?" Frågar hon och jag nickar. Vi ställer oss upp och gå iväg hand i hand bort någonstans. På en timme har vi hunnit gå förbi hamnen i närheten och suttit där ett tag. Solen börjar gå ner och Maja ligger i min famn nere på bryggan. Så fruktansvärt mysigt.
—
Extremt kort kapitel men det börjar iallafall hända något, även om jag suger på att uppdatera. Förlåt men jag har verkligen inte motivation till att skriva och så är det rätt mycket i skolan och sånt, puss
YOU ARE READING
jag kommer alltid sjunga ditt namn - Dante Lindhe
FanfictionVad händer när Maja flyttar till Stockholm och hon träffar på typ den snyggaste kille hon någonsin sett? Vad händer när hon får känslor för en av Sveriges största artister?