Del 1-Maja

555 4 0
                                    

Det öronbedövande ljudet tjuter i mina öron och det är väldigt varmt. Introt till Lush life börjar spelas och hela publiken skriker extremt mycket när Zara Larsson kommer ut på scenen. Jag lyssnar egentligen inte så mycket på Zara men min bästa kompis Elise tvingade med mig hit. 

Efter några timmar eller så min mobil dog för kanske en halvtimme sedan så jag vet inte vad klockan är men Zara går iallafall av scenen och det blir lite mindre trångt och jag och Elise börjar dra oss hemåt. Även om jag inte är världens största fan av Zara så var det jättekul ikväll. Jag och Elise hoppar in i Elise mammas bil. Karin som hon heter hade lovat att hämta oss även om vi hade kunnat ta oss hem själva jag menar vi är ju 18 båda två men hon kom ändå. "Hur har ni haft det då?" frågar hon och vi tittar på varandra och börjar skratta. "Jättebra". 

Vi bestämde redan innan vi åkte att jag skulle sova hos Elise  så att Karin slapp åka en omväg för att lämna mig. Eftersom klockan är närmare halv två på natten och ingen av oss är trött så bestämmer vi oss för att inte sova än. Vi ligger och pratar i flera timmar säkert men någonstans men någonstans somnar vi ändå. 

Jag vaknar och tar upp min mobil som jag laddat under natten. Klockan visar 12:14 och precis då vaknar även Elise. "God morgon" säger jag och hon svarar mig för att sedan gå upp och klä på sig medan jag gör samma sak. det är väldigt skönt att jag och Elise sover över hon varandra så ofta så jag har typ halva min garderob här. Jag klär bara på mig en ljusblå jeanskjol och en ljusgrå t-shirt och sedan går vi ut och äter frukost. Vi gör varsin avocadomacka och varsin kopp kaffe och efter det sätter vi oss ute i solen på balkongen och äter frukost. Efter frukosten åker jag själv in till stan för jag hade tänkt sätta mig på espresso house och skriva på en NO-uppsats som ska vara inlämnad imorgon. Jag går in på espresso house men klantig som alltid så råkar jag gå rakt in i någon. Jag tittar tittar upp och möter ett par blåa ögon. "O jävlar sorry asså gick det bra?" frågar han och drar en hand genom sitt blonda hår. "Eh ja asså det är lugnt" svarar jag osäkert utan att släppa hans blåa ögon med blicken. "Okej jag måste dra men vi ses någon gång" säger han. "Okej hejdå" svarar jag. 

Jag sätter mig ner vid ett ledigt bord och skriver min NO-uppsats. Men kan inte få bort honom ur mina tankar. Han var väldigt vacker. Jag kommer ju antagligen inte att träffa honom igen. Jag tittar upp och ser ett bekant ansikte. "Hej Nelly" säger jag och kramar om min andra bästa vän. "Hej har du sett Dante, Ludwig behövde verkligen prata med honom om något" säger hon och jag blir aningens förvirrad. "Vem är Dante?" frågar jag samtidigt som jag lämnar in min uppsats. "Ludwigs bästa kompis, han har typ blont hår och blåa ögon och typ en del tatueringar" säger hon och tankarna på killen kommer direkt upp i min hjärna igen och någon sekund senare ser jag hur han kommer hitåt tillsammans med Nellys storebror Ludwig. "Han kommer där tror jag" säger jag och nickar mot de. De sätter sig vi bordet och jag kan inte fokusera på något annat än honom."Hej, jag glömde säga det förut men jag heter Dante" säger han och ler mot mig medan jag gör detsamma. "Jag heter Maja" säger jag och ler ännu större mot honom. "Hallå Nelly har du nycklar?" frågar Ludwig sedan och jag sliter blicken från Dante och tittar på Nelly medan hon tar fram ett par nycklar och Ludwig och Dante reser sig upp. "Vi ses Maja" säger Dante ochh ler mot mig. Jag ler tillbaka. "Ja vi ses, Dante".

Nelly tittar frågandes på mig när killarna har gått. "Har du och Dante träffats innan?" frågar hon mig. "Asså jag råkade gå in i honom när jag skulle in hit för kanske en halvtimme sen" svarar jag och vi reser oss upp. "Jaha okej men du vi ses imorgon" säger hon innan hon kramar om mig och går åt andra hållet medan jag åker hem.

Jag kommer in i mitt hus. "Hallå?" ropar jag och mamma kommer in i hallen. "Hej hur var konserten?" Frågar hon medan jag hänger upp min jacka på en galge och går in i köket och sätter  mig vid matbordet. Jag äter upp snabbt och springer upp på mitt rum och tar upp min mobil. Jag ser en notis från instagram och min mage fylls av fjärilar. 

"dantelindhe följer nu dig"


jag kommer alltid sjunga ditt namn - Dante LindheWhere stories live. Discover now