🎀Prolog🎀

112 4 4
                                    

ONE SHOT/ SHILANS HISTORY/ PROLOG

14/12/2002

Han tog tag i mitt midja och lämnade mig långsam men säkert på sängen. Vi kysstes medan vi rörde på varandra, jag ville stanna tiden. Han....

NÄMEN DU SKA INTE LÄSA HÄR DIN DUMBO, DÄR

NERE

ÄR

BÖRJAN 😊







Det var en fin vacker dag den 14 december. Det hände många saker på den dagen. Bland annat att en mamma som gav all sin kraft för att föda sin bebis som hade varit i ca 9 månader i hennes mage och som nu var den beredd att gå ut och utforska vida världen. Stackars lilla bebis, hon visste inte var den skulle få uppleva i de kommande åren i tonårslivet. Hon visste inte bland andra saker att hon till exempel skulle puttas från ett fönster och bryta näsan och benet.

Att hon skulle göra bort sig redan första skoldagen i 7:an när hon råkade fisa jättehögt. Samt att hon skulle ha en bästavän som skulle göra hennes mage att känna massor av fjärilar när han kom nära och hade för mycket skinship. Sha, vad trodde ni att en jävla bebis skulle veta allt angånde dens liv innan den ens hade gått ut . Absolut inte. Men om vi lugnar ner oss så kan vi fortsätter.

Utanför födelserummet i väntrummet. Satt en vacker kvinna, med medellångt ljusbrunt hår med en liten pojke med fina honungsfärgade ögon. Pojken såg väldigt exalterad ut och mamman, försökte lugna ner honom men det gick inte.

-Omma! Sa pojken väldigt desperat. Nä få jag täffa bebis fortsatte han med en väldigt tråkigt ton.

- Ten, Jag vill träffa lilla söta Shilan också men det går inte eftersom hennes mamma och pappa måste vara med henne en stund sa kvinnan med en både seriös och kärleksfullt röst. För om vi talar ärligt så har den 3-åriga pojken tjatat om att få träffa bebisen i nästan 2 timmar och nu håller hans mamman faktiskt på att tappa humöret så hon bad om att flickans föräldrar skulle bli klara så att hans lilla pojke skulle få träffa den efterlängtade bebisen.

-Shilan?, frågade en lite fövirrad Baekhyun

-Det är din "mosters" lilla bebis , hon vände ansiktet och fortsatte att viska som du har tjattat att få träffa så jävla mycket. Hon vände sig om med ett leende sa mamman

Ten skakade på huvudet med en grimas på ansiktet.

- Shilan lång sa han med grimas sedan ändrade han till en glad ansikte, Shilli bättre sa han och visade sin tumme som en aprobation

Det som hände sedan var fantastiskt, det så om att gud hörde mammans bön och doktorn kom ut.

- Godmorgon sa Barnmorskan väldigt artigt.

Både mamman och pojken hoppade upp från stolen som om de hade sett ett spöke.

-Godmorgon sa mamman artigt tillbaka.

-Är ni släkt för någon av föräldrarna? Frågade hon

-Ja svarade mamman

- Men mamma du.. han fortsatte inte eftersom mamman läggde hennes hand över hans mun.

Hon fejkade ett leende och sa, Ten.. hon är din älskade moster ju.. Sluta säga saker som inte är sanna. Ten tog bort hennes hand och både mamman och sonen dödade varandra med sina blickar.

Barnmorskan skulle säga något mer men Ten avbröt konversationen och frågade henne direkt

-Bebis det klart sa han desperat om att få träffa om bebisen

Barnmorskan såg väldigt fövirrad ut, hon lade huvudet åt sidan

Ten suckade , och gjorde en charad med sina händer. Han lade händerna under sitt underliv och tog de ner och upp , han gjorde som att han tog ut en bebis

Barnmorksan fattade direkt och nickade. Hon tänkte "gud vad smart den här pojken är".

För Ten var väldigt smart. Han sa hans första ord när han var bara 12 månader! Och det var inte första bästa ordet för ett barn. För alla barn brukade alltid säga samma sak som t.ex Omma eller Appa men nej den här pojken kom med med något helt annat. Han sa nämligen Pi. Hela hans familj hade Pokerface när de hörde honom säga det men snart insåg de att han kanske var den nya generationens unga Einsten. Och de ville inte att slösa den där förmågan eller hur? Men ni kanske undrar hur han visste hur man födde barn. Sha, det var inte heller bästa sättet att få reda på det Eller Det var det inte alls. Han hörde nämlingen några konstiga ljud från hans föräldrars rum och så som den nyfikna barnet han var i den åldern gick han in i föräldrarnas rum och såg deras föräldrarna göra "det där" men han fattade inte såklart det såg bara ut som att hans pappa lagg på hennes mamma. Deras föräldrar blev såklart chockade så att de sa det första förklaringen de kom på, "jag ger din mamma medicin". Det var det hans kloka pappan sa. Men ge honom ett jävla nobelpris för honom, fy fan. Årets bästa förklaring. Mamman blev inte såklart nöjd med svaren så de fick ha den "diskussionen" med sin 2-åriga barn. Men han fattade såklart inte.

-Isåfall.. sa Barnmorskan

Hon hann inte säga det klart eftersom då hade Ten rushat inne i födelserummet. Han såg sig omkring och hittade sitt mål.

-He-ej sa han väldigt blyg

Föräldrarna vände sig om när de hörde den lilla rösten som de kände mycket väl. De log med ett stort leende.

-Nämen, hejsan lilla Ten. Hur mår du sa mamman väldigt långsam för hon var väldigt trött efter den födelsen.

-bra svarade Ten kort medan han försökte hitta bebisen med blicken men det gick inte eftersom han var för kort

Pappan uppfattade direkt och sa det till sin fru.

-Ten vill du se bebisen? frågade mamman

Tens s ögon lyste och han nickade och gick fram till mamman.

- wow, sa  Ten, Vilka stora ögon sa han medan han gestikulerade med sina små händer små ringar

Föräldrarna blev förvånade och skrattade åt den lille pojkens påhitt.

- Visst, är Shilan fin sa pappan medan han tog av filtet som täckte shilans hår

- Ja, Chilli är vacker jätte och jag ska därfö skydda henne frå all. Och..

Han avbröts för att hans föräldrar kom in.

- Avbröt vi något sa mamman.

Ja, sa Ten lite arg

-Som jag sa fortsatte Ten. Jag ska kydda henne och ge henne meisin nä hon bli sjuk sa han med ett väldigt stor och stolt leende.

Chillis föräldrar blev förvånade och fattade ingenting men Tens föräldrar fattade mycket väl och båda av de blev röda och generade.

Ja, Det skulle bli en tuff liv för Chilli och vi kommer att få se de mycket närmare, snart.

  Rättad 11/02-2020

To Be Continued...

-MY HERO © (Eli) -

♡Donde viven las historias. Descúbrelo ahora