__Gencecik kadın, Mehmet Bey! Yedi ayda mum gibi eridi. Kolay değil tabi. Nasıl aşıktı kocasına.Erdem Bey'i de görseniz nasıl güleryüzlü, nasıl yakışıklı. Karı koca yardımına koşmadıkları yoktu. Bir kimse kötü söz edemez, yeminlen. Bir gece aniden öldü adamcağız. Kalp krizi dediler ama ben pek inanmadım.Bir kaç yerde işletmesi vardı Erdem Bey'in. İçkiye bırakmış evlenmeden ama gece hayatının içindeydi işte.Gece çıkıp sabaha karşı geliyordu eve. Öyle yanlış işlere girmez ama belki birinin işine engel olmuştur, sevmezdi kanunsuz işleri. Kalp krizi dediler, bizde inandık. Sorulmaz zaten öyle şeyler. Bennannım ders veriyor üniversitede. Bıraktı herşeyi,kapattı kendini eve.Bölüm başkanı mı ne,o inat etti,diretti,ikna etti. Hele öğrencileri kapının önünde bekleştiler gecelerce hocamızda hocamız diye.Ah ah Bennanım...
_Güneş !
Babamın sesiyle irkildim,
_Duymuyor musun beni?
Yaklaşık bir saattir pencereden dışarı bakıyordum.Apartman görevlisi Şinasi Efendi az sonra yüksek bir ihtimalle benim komşum olacak genç yaşta eşini kaybetmiş sevgi dolu melek gibi iyi kalpli Bennanım'ın -ki Bennu Hanım demeye çalıştığını sonra anladım, hayat hikayesini önümüze sermekle meşgüldu.O kadar sıkılmıştım ki adamın sesini duymamak için kendimi pencereden aşağı bile sarkıttım.Babamla annemse hem adamı dinliyor,hem de evde ki eksiklikleri not alıyorlardı.
_Efendim baba
_Kızım beğendin mi evi?
_Evet güneş alıyor önü açık sokakta sessiz sakin.
Derslerim ağırlaşmıştı artık.Kaldığım yurdun gürültüsü patırtısı eksik olmuyordu. İki sene bölüm birincisi olmuştum ama bu sene daha fazla çalışmam gerekiyordu.
_İçine sindiyse Mehmet ,dedi annem valla ayaklarım ağrıdı kaçıncı ev gezdiğimiz!Alalım,işlerimizi halledelim dönelim artık.
_Şinasi Bey ev sahibine haber ver alıyoruz evi.Ne gerekiyorsa hazırlayalım en geç yarın sabah bitsin bu iş.
_Siz merak etmeyin.Kızımız da şanslı vallahi Bennanım gibi komşu zor bulunur.Hiç çekinmeden çalsın kapısını.Gece gündüz farketmez.Yazlığa gittiydi öğrencileriyle kamp mı ne yapacaklarmış.Burda olsaydı gitmeden tanışırdınız.Bir dahaki sefere artık.
Sevmedim Bennu'yu. Daha görmeden sevmedim. Kimbilir nasıl yapmacıktı? Zenginler,hiçbir sıkıntıları yok. Kesin şımarıktı. Belki de paralarıyla eziyorlardı insanları, zavallıcıklar anlamıyordu. Neden bu kadar sevgi dolu olsun ki? Belki de egosunu tatmin ediyordur iyi davranarak yardım ederek.
Uzun zaman sonra bunları yazmak için geçmişe dönünce kendimden utandım çok utandım.Önyargılarım ve düşündüklerim için. Çünkü bir halt olduğumun kanıtı olduğunu düşündüğüm varayoğa ettiğim isyanlarım ve kendime olan aptalca güvenim yüzünden, sivri olmayı hiç birşeyi beğenmemeyi, herşeyi eleştirmeyi birey olmak sanıyordum. İnsanları da sevmiyordum. Özür dilerim Bennu, çok özür dilerim...Seni tanımak güzeldi...Hem de kutup ışıklarını izlemek kadar güzel...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rüzgarın Ayak İzleri
Ficção GeralSehpadan sigarasını alıp, bacaklarını karnına çekti, oturduğu kanepenin üstünde. O akşam hangi yaşanmışlığın izlerine tanıklık edeceğimi bilmiyordum, büyülenmiş gibi onu izlerken.Sigara dumanın arkasındaki yüzüne baktım. Göz göze gelince gülümsedi...