UPSR

1.6K 18 0
                                    

"Huh!!!!Akhirnya siap juga...." Keluh Azrul..Yang lain masing masing pergi ke kelas....

"Hoi!!Rul,ada kau nampak tadi Haikal dengan Daus?" Soal Safwan

"Apa yang aku nampak? Tak nampak pun...Eh2...kejap?Yelah mana pegi dua orang tu?" Azrul pun turut mencari kelibat dua tubuh manusia itu.....

"Tadi ada aku nampak,dia jalan dengan Daus sambil bawa nota...." Ujar Safwan

"Entahlah....Mungkin diorang sedan....."

"Hah,hah?!Mengumpat pasal kita orang ke tu?" Sergah Haikal dari belakang..Dengan spontan Azrul melatah...

"Apalah kau ni...Tak ubah perangai melatahnya tu...hahahaha..." Gelak Haikal dengan letusnya...

"Hish kau ni Haikal,memang jahanam..."

"Whatever.."

"Hah,korang ni dari mana tadi??" Soal Safwan

"Dari Dewan lah...."

"Tak nampak pun korang tadi...."

"Kitaorang jumpa cikgu Laila tadi...Betul tak Daus??"

"Ye.." Jawap Daus selamba..

"Haikal,alang2 kau ada sini,memandangkan kita berempat je..aku nak kau jujur...kau dengan Daus ada apa2 ke ni??Jawab je,kita orang sporting juga..." Soal Azrul ingin tahu...

Ingin sahaja Daus menjawab,lantas Haikal cepat menjawab...

"Ada...Bestfriend...tu je..." Jawab Haikal selamba membuatkan Daus membengkak hatinya....

"Eh dahlah...jomlah kita pulang...." Ajak Haikal....

"Jom...."

Daus pulang dengan hati yang hampa...

"Haikal,sampai hati kau...Aku sayang kau,Aku cinta kau...Kenapa?Kenapa kau buat aku macam ni...."

"Boleh ye Daus??Kalau kau betul2 suka kat aku,,janji dengan aku,keputusan UPSR 5A....Macam mana?"

"Aku terima...Dengan rela hati Haikal...."

Daus mengingati semula perjanjian itu...

"Kalau ada 5A,aku akan tuntut janji...Kau adalah milik aku...Aku yakin aku boleh!!!"

Daus dengan penuh semangat menyakinkan bahawa dia akan mendapat Haikal menjadi hak miliknya...

—————————————————————————————--
Di satu tempat.....

"Daus,maafkan aku...Aku tak dapat terima kau...Sebab aku masih ingin mengejar cita-cita ku...Kalau Bab cinta,aku nak lupakan dulu....Maafkan aku ya,,aku anggap kau sebagai Bestfriend je...maafkan aku...."

Haikal menolog salam hati dengan rasa simpati..Bukan dia tak nak terima atau jual mahal,cuma dia rasa ganjil sebab bercinta pada usia 12 tahun....Tak peliklah juga tapi ganjil...

Haikal meneruskan perjalanannya untuk pulang ke rumahnya.....

Next story....

CINTA SANG CIKGU?!(gay_stories)Where stories live. Discover now