MAAFKAN AKU

1.5K 15 1
                                    

"Mamy...Layvia dah balik...." Laung Haikal mengalahkan Tarzan....Puan Piah serta merta menjerit...

"Mamy Kat dapur ni....."

"Okay..."

Sejurus sahaja Haikal/Layvia masuk dapur,lantas dia peluk Puan Piah...

"Kenapa dengan anak Mamy ni??Macam mana result kamu?" Soal Puan Piah...Wajah ceria Layvia kini bertukar jadi suram...

"Maaf Mamy,Layvia......Layvia...er....macam mana nak cakap eh?" Layvia tergagap gagap....

"Hah,hah?Apa Layvia2???Tak payah nak action sangat Via oi...Mamy dah tau....Tahniah anak Mamy...Anak Mamy sentiasa cerdik...." Puji Puan Piah sambil usap2 kepala anak tunggalnya tu....

"Terima kasih Mamy.....Sayanggggg Mamy.....Muahhh!!!" Satu kucupan melekat di pipi Puan Piah....

"Sayang kamu juga...Muahh!!" Satu kucupan dibalas...

"Dahlah,pegilah Mandi...lepas tu solat asar ya....lepas solat baru kita makan...okay?" Arah Puan Piah

"Alright my boss!!" Layvia menabikkan tangan kanannya ke arah Puan Piah...

"Ada2 jelah anak ni..." Senyum Puan Piah....

----------------------------------------------------------------------------------------------
Selesai usai solat asar....

Layvia keluar dari bilik terus meluru ke dapur,dia dari tadi menahan lapar tak makan seharian....Layvia membuka tudung saji itu,melihat lauk tersebut...

"Emmm.....Sedapnya bau...."

Lantas Layvia mengambil pinggan Dan sendok nasi ke pinggan Dan terus makan...tapi suapan yang pertama tak jadi sebab Puan Piah tegur Layvia..

"Lapar lapar juga Cik anak oi...Baca doa dulu baru makan...."

"Hehehe...maaf...Layvia dari tadi menahan lapar ni...itu lah lupa baca doa...." Ujar Layvia....

"Hish...bertuah punya anak...dah..makanlah...selepas tu Mamy nak bincang dekat kamu ni...Boleh??"

"Okay Mamy...."

Selang setengah jam makan...

Layvia siap kemas semuanya,Dia sempat bancuh kopi untuk minum petang....Layvia menantangnya ke ruang tamu....

"Mamy....Minum kopi dulu ye Mamy....." Pelawa Haikal....
Selesai Haikal menuang kopi ke cawan Dan diberikan kepada Puan Piah,Puan Piah membuka bicara.

"Via??Kamu mesti dah dibagitau oleh guru besarkan?"

"Ye Mamy...."

"Jadi?"

"Jadi apa Mamy??" Soal Layvia balik...

"Kamu setuju?"

"Mamy,bukan Via tak nak,tapi....Mamy...siapa akan temankan Mamy nanti kalau Via dah masuk??" Akhirnya terluah juga Layvia yang asyiknya dari tadi runsing....

"Via,Mamy okay..Kan ada Anty Linda kamu....Diakan selalu datang lawat Mamy...Mamy boleh minta tolong temankan Mamy..." Puan Piah memberikan penjelasan...Namun Layvia tetap dengan pendirian...

"Mamy,Layvia bukan apa...Cuma...Lima tahun kot nak belajar Kat Sana...."

"Layvia sayang...cuti sekolah tak boleh balik meh??Mamy bukan apa..cuma Mamy nak kamu kejar impian Dan cita-cita kamu....Mamy nak kamu usaha gigih..Mamy nak kamu berjaya pada masa akan datang....Buktikan pada Mamy....Janji ye??" Puan Piah menghulurkan jari kelenking tanda minta untuk berjanji...Layvia menyambutnya seraya berkata

CINTA SANG CIKGU?!(gay_stories)Where stories live. Discover now