SELAMAT TINGGAL KENANGAN

1.6K 32 6
                                    

"Via,ingat pesan Mamy ni....kamu adalah harapan Mamy....."
Puan Piah memberikan pesanan akhir....

"Ye Mamy...Via ingat semuanya....Via jalan dulu ya....Assalamualaikum...Via sayang Mamy,Via cinta Mamy...sangat2...." Haikal menghulurkan tangan untuk salam yang terakhir sebelum meninggalkan Puan Piah...Haikal berat sangat nak tinggalkan Puan Piah tapi dia kena pergi juga demi kerjayaan....

Teksi yang telah ditempah dua hari lepas oleh Puan Piah telah pun bergerak...Haikal membuka tingkap Kereta itu sambil melambai lambai Puah Piah....Dia kena redha....

Daus?

(FLASHBACK)

SEHARI SEBELUM HAIKAL BERTOLAK...

Haikal mencapai smartphonenya lalu mendail nombor seseorang....

Tit....tit....tit...tit...

"Hello?" Sahut pemanggil itu

"Daus ke ni?" Soal Haikal

"Ye kenapa?"

"Kau free ke sekarang???" Soal lagi Haikal

"Ye...Kenapa?"

"Tak,aku nak kau datang sini ke rumah aku...Boleh?"

"Okay,boleh...Aku bersiap dulu ye..."

"Okay thank you my lo....." Terhenti seketika....

" Apa??"

"Tak de pape....okay bye..." Haikal memutuskan talian...

Haikal tersenyum seketika..."my love...."Senyuman lekang dibibir terukir...Tindak tanduknya itu diperhatikan oleh Puan Piah...

"Amboi,amboi....sengih2 seorang diri dah kenapa bagai kera busuk ni???" Soal Puan Piah ingin tahu

Senyuman Haikal mati serta merta apabila dia ditegur oleh Puan Piah...

"Hehehe...Tak de pape Mamy...Mamy,Via ada jemput kawan Via ke rumah Via...bolehkan Mamy?" Haikal meminta izin dengan muka buat2 comel minta simpati...

CINTA SANG CIKGU?!(gay_stories)Where stories live. Discover now